Rokkimamma

Hei!

Kerro esimerkkinä elämästäsi yksinhuoltaja!

Teetkö töitä? Paljon saat palkkaa? Paljon menee rahaa asumiseen? Miten paljon saat tukia? Elareita? Päivähoitomaksut? Jne...

Itse tässä pohdin ja laskeskelen että kumpi on kannattavampaa kotona olo vai töihin paluu...

Kommentit (5)

Vierailija

Töihin paluu kannattaa aina! Ilman työntekoa et kartuta eläkettäsi etkä todennäköisesti työllisty uudestaan, jos olet pitkään pois työelämästä. Kotona lusmuilemalla annat lapsillesi väärän mallin elämästä. Mene töihin ja kannusta lapsiasikin opiskelemaan ja tekemään töitä!

Vierailija

No työnteko tietysti. Kartuttaa eläkettäsi, antaa sisältöä sinun elämään, työllä meidän tulee jokaisen itsensä elättää ei yhteiskunnan varoin, annat lapsellesi oikean esimerkin elämästä ja lapsellesi tulee enemmän aikuisia elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä kannattaa. En kyllä koskaan ole edes ajatellut muita vaihtoehtoja paitsi jos voitan lotossa.
Lapsesta yhteishuoltajuus ja kumpikaan ei maksa elatusmaksuja. Päivähoito maksetaan puoliksi, niinkuin kaikki lapsen muut kulut.
Palkka 2000e netto/kk, asuminen n.500e/kk
Kyllä pärjätään ihan hyvin vaikka lähes kaikki meneekin mitä tulee.

Vierailija

Olen kahden lapsen yh. Palkasta käteen jää n. 3100 €/kuussa, lapsilisiä yh-lisineen saan yhteensä n. 300 €/kuussa.
Elareita tai Kelan elatustukea en saa (ex-miehen tuurijuoppouden takia en voi tehdä vielä lastenvalvojan kanssa lapsen elatukseen ja luonapitoon liittyviä sopimuksia ilman riskiä siitä, että lapset joutuvat kärsimään, mies saa kyllä selvinä jaksoina pitää lapsia luonaan 50/50, ja mies on raitistumaan päin eli sen suhteen näyttää hyvältä).

Päivähoitomaksut ovat täydet eli noin 500 €/kuussa.

Eli, työnteko kannattaa ja tuilla ei juhlita. Lapsilisän yh-korotus sentään kattaa osan yhden huoltajan talouden kahden huoltajien talouksia tiukemmasta verotuksesta (esim. jos kahden pienituloisen työssäkäyvän huoltajan taloudessa yhteenlasketut palkkatulot ovat samat kuin mulla, veroprosentti on paljon pienempi).

Vierailija

Mä olen työtön yh, saan ansiosidonnaista ja vähän asumistukea. Tein nyt viikon töitä joulukuun alussa, joten seuraavat päivärahat saan hyvällä tuurilla tammikuun 15. Pvn jälkeen kun voin toimittaa palkkatositteen liittoon. Teen mielelläni töitä, mutta tuommoisilla keikoille sanoin ei tästä lähtien.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat