Vierailija

Ollaan lähdössä joulunviettoon miehen ja vauvan kanssa 200km päähän kotoa. Mennään kahdella autolla aikataulujen vuoksi, ja nyt onkin kiista siitä kumpi autoista turvallisempi vauvan matkustaa. Mies ajaa isoa pakettiautoa, ja tässä lapsi tulisi tietenkin toiseen reunaan etupenkille kaukalossa. Minä taas lähden matkaan pienellä henkilöautolla, mutta lapsi pääsisi taakse isofix-paikalle. Miehen mielestä pakettiauto turvallisempi jos sattuisi kolari.. Kumpaan autoon laittaisitte vauvan?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pakettiauto on Ford transit 2008 vuoden malli. Henkilöauto Renault 2004 vuoden malli. Pakussa turvatyyny vain kuljettajalla. Henkilöautossa isofix- ja telakkamahdollisuus. Miehen mukaan pakettiauto on AINA joka tapauksessa turvallisempi matkustajalle, koska on isompi ja korkeampi kuin henkilöauto. Mieheni on taitava kuski (jos niin nyt voi sanoa) mutta tiedän että minä olen varovaisempi enkä ota turhia riskejä autoillessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu autojen merkistä ja vuosiluvusta. Onko pakettiautossa turvatyynyt?

Ööööö.... Turvatyyny on kytkettävä pois, jos vauvaa kuljettaa.

Vierailija

Kuinka vanha vauva? Imetätkö? Sanoisin että varmaan aika tuurista kiinni kumpi on turvallisempi auto, vastaan voi jyrätä rekka väärällä kaistalla tai joku ajaa perään tai ihan mitä vaan.
Jos imetät niin sinun kanssasi samaan autoon. Jos et, niin menomatkalla toiseen autoon ja tulomatkalla toiseen, riskit tasaantuu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu autojen merkistä ja vuosiluvusta. Onko pakettiautossa turvatyynyt?

Ööööö.... Turvatyyny on kytkettävä pois, jos vauvaa kuljettaa.

Sen takia varmaan kysyikin että ei voi laittaa pakuun jos turvatyynyt ;) Kaikista autoista ei saa kytkettyä niitä pois.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat