Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna kieltäydyn sukulaisten jouluruoista ja muista tarjoiluista

Vierailija
23.12.2015 |

Vaikka ollaan siis osa joulusta sukulaisten luona. Olen tullut järkiini enkä aio tulla joulupöytään. En halua mitään salmonellaa ja minulle riitti muutenkin. Otan omat laatikot mukaan ja teen eväsrasiaan rosollin. Pitäkööt "hienot" ruokansa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiasta etukäteen. Inhottava varata ruokia turhaan.

Vierailija
22/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

14: "Ei pidä sopia kyläilyitä päivällisaikaan jos ei halua syödä."

Jaa miksi ei? Aivan niin, vajukkien kehittelemän kohteliaisuussyyn takia!

Vegaani -vertaus meni sulta viuhuen ohi.

15: Tietenkin, enkä todellakaan oleta yhdenkään ihmisen syövän laittamaani ruokaa, jos he eivät sitä halua syödä.

Eiku tyhmyyksissäni ajattelin, että ottaisit muiden mieltykset huomioon ja tekisit sellaisiakin ruokia, joista muut pitävät, tai voivat syödä. Kuten eilisessä ketjussa oletit automaattisesti itseäsi kohdeltavan.

Mutta minä minä en tietenkään olettaisi vegaanin tai kasvissyöjän  syövän lihaa, en tietenkään. Enkä suuttuisi eväistä, jos minulle tärkeän ihmisen ruokavalio olisi sellainen, ettei minun laittamani ruoka hänelle maistuisi. 

Itseasiassa teen ruokia, joita en itse syö, mutta tämä taitaa olla liian vaikea yhtälö sisäistää.

Hei, hieno juttu. Anteeksi, että epäilin. Millaisia ruokia? Mitä teet sen vuoksi, että haluat miellyttää ruokapöytääsi tulevia? 

Otan selvää erikoisruokavaliosta ja mieltymyksistä. Jos joku ei tästä huolimattakaan syö, en koe sitä epäkohteliaana käytöksenä toisin kuin valtaosa täällä näkyy kokevan.

Okei, teet toisinaan sitten vaikkapa kala- tai liharuokia, jos tiedät, että ne kuuluvat ruokavieraidesi ruokavalioon ja he niitä toivovat? Tuo on hieno juttu. Minä en ehkä sekasyöjänä tarvitsisi vegaanin pöydässä erityisesti minulle valmistettuja ruokia, etenkin jos niiden valmistaminen olisi vastenmielistä kokkaajalle, tai hän sanoisi, ettei kyllä osaa tehdä tätä ruokaa, kun ei voi/halua sitä maistaakaan, eikä tiedä millainen sen pitäisi olla. Uskon, että minua kiinnostaisi syödäkin niitä herkkuja, joita vegaani itselleen laittaa. Se taas on minulle melko vierasta, kun en tee paljonkaan ruokia siitä näkökulmasta, kasvisruokia kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ruokaa.

Vierailija
24/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

15: Tietenkin, enkä todellakaan oleta yhdenkään ihmisen syövän laittamaani ruokaa, jos he eivät sitä halua syödä.

Eiku tyhmyyksissäni ajattelin, että ottaisit muiden mieltykset huomioon ja tekisit sellaisiakin ruokia, joista muut pitävät, tai voivat syödä. Kuten eilisessä ketjussa oletit automaattisesti itseäsi kohdeltavan.

Mutta minä minä en tietenkään olettaisi vegaanin tai kasvissyöjän  syövän lihaa, en tietenkään. Enkä suuttuisi eväistä, jos minulle tärkeän ihmisen ruokavalio olisi sellainen, ettei minun laittamani ruoka hänelle maistuisi. 

Itseasiassa teen ruokia, joita en itse syö, mutta tämä taitaa olla liian vaikea yhtälö sisäistää.

Hei, hieno juttu. Anteeksi, että epäilin. Millaisia ruokia? Mitä teet sen vuoksi, että haluat miellyttää ruokapöytääsi tulevia? 

Otan selvää erikoisruokavaliosta ja mieltymyksistä. Jos joku ei tästä huolimattakaan syö, en koe sitä epäkohteliaana käytöksenä toisin kuin valtaosa täällä näkyy kokevan.

Okei, teet toisinaan sitten vaikkapa kala- tai liharuokia, jos tiedät, että ne kuuluvat ruokavieraidesi ruokavalioon ja he niitä toivovat? Tuo on hieno juttu. Minä en ehkä sekasyöjänä tarvitsisi vegaanin pöydässä erityisesti minulle valmistettuja ruokia, etenkin jos niiden valmistaminen olisi vastenmielistä kokkaajalle, tai hän sanoisi, ettei kyllä osaa tehdä tätä ruokaa, kun ei voi/halua sitä maistaakaan, eikä tiedä millainen sen pitäisi olla. Uskon, että minua kiinnostaisi syödäkin niitä herkkuja, joita vegaani itselleen laittaa. Se taas on minulle melko vierasta, kun en tee paljonkaan ruokia siitä näkökulmasta, kasvisruokia kylläkin.

Tietenkin otan taitoni huomioon ruokaa laittaessa. Punaista lihaa en esimerkiksi edes aio opetella valmistamaan.

Voisitko kertoa jonkun ruokalajin esimerkkinä, minä teet mielelläsi toisen ihmisen mieltymyksen vuoksi. Tämä ei vielä kauhean hyvin kerro siitä, nämä aiemmat vastauksesi. 

Vierailija
25/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Tietenkin otan taitoni huomioon ruokaa laittaessa. Punaista lihaa en esimerkiksi edes aio opetella valmistamaan.

Voisitko kertoa jonkun ruokalajin esimerkkinä, minä teet mielelläsi toisen ihmisen mieltymyksen vuoksi. Tämä ei vielä kauhean hyvin kerro siitä, nämä aiemmat vastauksesi. 

Viimeisimmäksi olen tehnyt leivonnaisia, en voi kertoa tarkemmin.

Okei, antaa olla. Palaan siihen ajatukseen, ettet ole valmis tekemään toisten ruokavalioiden ja mieltymysten mukaan yhtään mitään. 

Vierailija
26/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tee itse ne tarjoiltavat ruuat (älä mene muiden pöytään vaan osallistu ja tuo omia!!!) Epäkohteliasta olla aina muiden ruuissa.

- älä mene kyseiseen paikkaan ollenkaan ruoka-aikana, jos on noin iso ongelma.

- istut kohteliaasti pöydässä ja otat sitä mitä haluat. Näin lapsillekin opetetaan. Jos ei tykkää jostain, ei siitä tarvitse tehdä numeroa. 

- on todella epäkohteliasta kieltäytyä tarjoiluista ollessaan kylässä.

Vierailija
27/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekasyöjän pitää aina kokata vegaaneille sopivaa ruokaa? Onko kukaan koskaan kuullut, että kasvissyöjä tai vegaani olisi paistanut pihvin tai pekonia syömään tulevalle sekasyöjälle? Miksi siis vaan toisen osapuolen pitää joustaa?

No vaikka siksi, etta sekasyojalla ei ole rajoitteita, eli han voi syoda kaikkea mita tarjolla sattuu olemaan.

Vierailija
28/28 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän