Mies osti 2kg kinkun.
Meillä on tapana paistaa kinkku aatonaattona ja silloin iltamyöhällä maistella siitä ekat siivut. Sitten sitä syödään aamupalalla limpun päällä ja vähintään kahdella päivällisellä. Saattaapa joku yölläkin siivun syömässä. Pakkaseen olen laittanut jos jää. Tästä kinkusta tuskin jää mitään!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Saiskos kaupasta vielä isomman?
No ei ole kauppa enää auki ja huomenna en ehdi.
Ap.
No mitä sitten jos olisit itse ostanut isomman? Olisit joutunut itse syömään kilokaupalla.
Ihan hyvän kokoinen. Meillä on 2+1:lle 1,2kg possunpala....on tarkoitus syödä muutakin ja saada tapanina jouluruuat loppumaan.
Osta välipäivinä , tai milloin on kaupat auki, uusi pikkukinkku ja taas on tuoretta.
Minkä kokoisen yleensä ostat?
Käyt aattona kaupassa ja ostat toisen pienen. Siinähän tuo paistuu sitten tuleville päiville, jos kinkku on teille tärkeä ja mieluinen ruoka.
Ja niin se maailma tuhoutuu kun kannatamme tehotuotantoa...
Itselleen ja omiksi tarpeikseen mies sen osti. Hankkika te muut omanne.
No kuinka helvetisti sitä possua pitää sulle olla?
Vierailija kirjoitti:
Ja niin se maailma tuhoutuu kun kannatamme tehotuotantoa...
No syö sä feikkikinkkua. Me muut syödään oikeeta kinkkua.
Kamala mies. Se ei varmaan osaa tehdä mitään muutakaan oikein.
No toivottavasti mun siskonperhe ei tule Tapanina meille syömään. Ehkä tulevat ehkä ei, heistä ei etukäteen koskaan tiedä varmaksi.
Ap
On kyllä pieni. Meillä vähän sama, kun mies hoiti kinkun ostamisen tänä vuonna. Osti noin 7kg (sisältää luun!) ja olin vähän kypsä. Valaisin miestä, että esim. viime vuonna kinkku oli 12kg ja se oli tapanina jo aika vähissä. Mies katsoi ihan ihmeissään, että oikeastiko me tarvitaan noin iso kinkku. Kyllä, kyllä tarvitaan. Miehellä on kolme aikuista lasta edellisestä liitosta, joista kahdella on jo omia lapsia. Päälle miehen vanhemmat, mun vanhemmat ja yhteiset lapset. Meillä on kahtena päivänä hirveät määrät ruokavieraita. Ja eihän tuo 12kg tarkoita, että sitä lihaa on 12kg tai 7kg kinkku = 7kg lihaa.
Miten teillä on tapana tyydytättekö itsenne kinkkuun ennen paistoa. Meillä on sukuperinne jossa jokainen kynnelle kykenevä hoitaa oman osuutensa.
23cm toivottaa hyvvää JOULUA thaikkulaan :)! AH
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on tapana tyydytättekö itsenne kinkkuun ennen paistoa. Meillä on sukuperinne jossa jokainen kynnelle kykenevä hoitaa oman osuutensa.
Ja se jonka osuus on hoitaa se kinkku, niin minkä kokoinen se teidän suvussa on?
No on kyl pieni.