Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne lapset kun ne kiipeää siihen kassahihnan päähän

Vierailija
22.12.2015 |

Siihen mihin yleensä laitetaan se ostoskassi kun pakataan ostoksia. Niin miksi monet vanhemmat antavat lapsensa olla myös siinä toisen asiakkaan puolella? Ja sitten ei uskalleta komentaa niitä omia lapsia. Eilen olin ruokakaupassa ja isä oli kahden lapsensa kanssa pakkaamassa ostoksiaan. Toinen lapse, n.5 vuotias oli kiivennyt polvilleen minun puolen päätyyn. Kun maksamisen jälkeen olin menossa pakkaamaan ja huomasin tilanteen niin hetken katsoin isää kysyvästi, luulin hänen puuttuvan asiaan mutta kun ei tehnyt elettäkään niin kyykistyin lapsen lähelle ja sanoin ystävällisesti ja kuuluvasti että siirtyisitkö pois siitä että pääsen pakkaamaan. Lapai käänsi pään pois vihaisesti ja tarttui kovempaa kiinni reunasta. Isä sitten sanoi lapselle että voisitko tulla siitä vaikka pois. Lapsi kieltäytyi. No mitä isä sitten teki? -sanoi lapselle että no saat sitten vaikka olla siinä ja hymyili minulle hermostuneesti. Lapsi myös makasi tässä vaiheessa osittain ostoksieni päällä. Korotin sitten ääntäni hieman lisää ja sanoin tytölle että nyt alas siitä että pääsen pakkaamaan ja pois ostoksieni päältä. Tyttö ei vieläkään poistunut, käänsi vain päätään ma makasi edelleen ostoksieni päällä. :D Kihisin kiukusta ja meinasin alkaa raivoamaan mutta oma pieni lapseni oli paikalla enkä halua hänen näkevän tällaista. Sanoin sitten isälle että poistatko lapsesi tästä vai poistanko minä. Isä sitten nosti karjuvan lapsen pois päädystä samalla hyssytellen että annan sinulle karkkia kohta älä itke. Mikä ihmisiä vaivaa..ei edes naurattanut enää.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kui kamalaa.

Vierailija
2/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus... Ei tuossa ole mitään uutta valitettavasti.

Toisaalta sinänsä positiivista, että edes suostui nostamaan lapsensa pois siitä hihnalta, eikä siis ollut osastoa "lapsen fyysinen koskemattomuus on ihmisoikeus".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on kierrätyskamaa. Joku kirjoittaa uudestaan vuosia vanhoja trolleja. Mutta vanhna konkari muistaa...

palstalla vuodesta 2004

Vierailija
4/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on kierrätyskamaa. Joku kirjoittaa uudestaan vuosia vanhoja trolleja. Mutta vanhna konkari muistaa...

palstalla vuodesta 2004

Meinaatko että lapset eivät ole ärsyttäneet muita asiakkaita kaupoissa vuoden 2004 jälkeen?

Vierailija
5/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kanssasi. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät osaa pitää kuria lapsilleen. Ja näitä on hälyttävän paljon. Lähipiirissämmekin on yksi perhe, jota välttelemme nykyään. Vanhemmat ovat erittäin mukavia ihmisiä, mutta heillä ei ole mitään käsitystä kurista. Lapset on pienestä pitäen opetettu, että mitä kovempaa he huutavat sitä helpommin he saavat tahtonsa läpi. Menin aivan sanattomaksi, kun olimme kerran heillä kylässä ja 7-vuotias aukoo ruokapöydässä äidilleen päätään ja käyttää vielä voimasanoja. Ja vanhemmat vain sitten vähän hyssyttelevät asiaa. Meillä jos lapsi käyttäytyisi noin, niin lähtisi välittömästäi ruokapöydästä ja anteeksi pyytäisi varmasti.

Mutta kaikista ei vain ole vanhemmiksi ja sitä satoa sitten korjataaan myöhemmin.

Vierailija
6/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palstalla vuodesta 2004

Voisko olla, että vanhemmat eivät vain vieläkään osaa kasvattaa lapsiaan? Näitä aloituksia tulee takuulla niin kauan, kunnes vapaan kasvatuksen trendi menee ohi.

Vierailija
7/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa yksityiskohtia heti ekassa avauksessa. Nuo karkit ja isän ilmeet olisi pitänyt kertoa vasta myöhemmin.

Vierailija
8/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palstalla vuodesta 2004

Meinaatko että lapset eivät ole ärsyttäneet muita asiakkaita kaupoissa vuoden 2004 jälkeen?

En, vaan sitä että tämä nimenomainen kertomus on kirjoitettu tänne jo aiemmin kuluneina vuosina. Lisähöysteenä taitaa olla tuo, ettei kirjoittaja halua muka oman lapsensa näkevän tuollaista. Kertojan tyyli on tuttu, nyt vaan jää nuo kappalejot pois, kun ei niitä kännyllään tee.

Vierailija
9/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen, että kyseessä saattoi olla erityisherkkä tai muutoin suuritarpeinen lapsi?

Vierailija
10/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh! Harvemmin olen törmännyt lapsiin, jotka eivät vieraan ihmisen kehotuksesta siirry pois edestä!

Vierailija
11/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että kyseessä saattoi olla erityisherkkä tai muutoin suuritarpeinen lapsi?

Ja mitä sitten?

Vierailija
12/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa yksityiskohtia heti ekassa avauksessa. Nuo karkit ja isän ilmeet olisi pitänyt kertoa vasta myöhemmin.

Olkoon sitten provo tai ei, niin kyllähän tuollaista käytöstä näkee ihan liikaa. Lapsien annetaan tehdä ihan kaikkea, eikä edes komenneta heitä. On vain haastavaa pitää oma suu siinä kohtaa kiinni, koska siitähän ne vanhemmat vasta riemastuisivatkin.

Vierailija
13/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaako/tarvitseeko eritysherkkä yksilö erityiskohtelua, vai päteekö häneenkin normaalit käyttäytymissäännöt?

Vierailija
14/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristus mitä lässytystä. Tuntuun, että vanhemmat laistavat tehtävistää ja sitten vetoavat johonkin tuollaiseen.

Ja olkoon kuinka herkkä tms., niin kyllä sitä käytöstavat pitää olla, tai ainakin vanhempien pitää opettaa niitä.

Vierailija
15/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille joiden mielestä olen tämän aloituksen tehnyt aikaisemminkin niin en ole ja en tätä asiaa enempää aio vatvoa. T.ap, palstalla vuodesta 2013

Vierailija
16/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla siinä kaikki kuitenkin pääsee, kun antaa niiden tenavien kiivetä sinne hihnan toiseen päähän. Vaihtoehtona on sitten rääkyvä lapsi ja huutava vanhempi. Siitäkin joku olis heti raportoimassa tänne.

Vierailija
17/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen. Jos kyseessä oli joku tällainen tapaus niin mitä mieltä olet isän päätöksestä antaa lapsen olla siinä, edes avaamatta tilannetta minulle? Ap

Vierailija
18/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan laittaisi mummot ja vaarit kuriin kaupoissa. Vaarit rutisee parkkipaikoilla ja mummut kassajonossa. Ja ihan normaalisti parkkeeraan ja olen jonossa, jos joku sitä miettii.

Vierailija
19/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla siinä kaikki kuitenkin pääsee, kun antaa niiden tenavien kiivetä sinne hihnan toiseen päähän. Vaihtoehtona on sitten rääkyvä lapsi ja huutava vanhempi. Siitäkin joku olis heti raportoimassa tänne.

Joo, kiivetkööt omalle puolelleen, ei minun puolelle eikä varsinkaan minun ostoksieni päälle. Ap

Vierailija
20/53 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta kauppaan pääsy kielletty.