Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin jätetyksi pian yhteenmuuton jälkeen

Vierailija
22.12.2015 |

Tuntuu tosi pahalta. Olimme noin 8kk yhdessä, lopussa asuimme yhdessä noin 5 viikkoa (minä muutin hänen luokseen), kun minulle ilmoitettiin, että hän (nainen) haluaa eron.

Tuntuu pahalta, koska hän näytteli siihen asti, että kaikki oli hyvin, vaikka vaistosin kyllä käytöksestä, ettei ollut. Yritin puhua asiasta, mutta koska hän vain väitti, että kaikki oli hyvin, ei ollut oikein puhuttavaa. Lopulta eropäivänä hän sitten sanoi, ettei ollutkaan päässyt yli eräästä varatusta miehestä, johon on ollut pari vuotta seksisuhteessa ja edelleen ihastunut. Minulle hän ei tosin ollut sanonut siitä tyypistä muuta kuin, että se oli "pelkkä seksisuhde", jossa oleminen oli virhe. Ei puhunut mitään siitä, että hänellä olisi tunteita. Sen tiesin kyllä, että hän oli sen suhteen lopettanut juuri ennen kuin minut tapasi.

On hyväksikäytetty olo. Nyt jälkiviisaana ajattelen, että olin laastari. Sen lisäksi olen auttanut häntä paljon, koska hänellä on ollut hektistä ja paljon stressiä töiden ja opiskelun yhteensovittamisessa. Olen käytännössä auttanut hoitamalla kotityöt ja vähän muutenkin, koska en ole niin kiireinen. Aloin puhumaan siitä kuinka hänen pitäisi alkaa tekemään enemmän, koska en voi enkä suostu loputtomiin hoitamaan kotitöitä täysin yksin. Ei mennyt kauan, kun hän sitten sanoi haluavansa eron. Tosi paska fiilis, koska olin niin rakastunut ja olen vieläkin, vaikkei pitäisi olla.

Välillä muutenkin suhteen aikana tuli sellainen fiilis, ettei hän välitä minusta, mutta ajattelin ehkä vain kuvittelevani ja sitten hän aina yllättäen taas vaikutti kiinnostuneelta, joten en tiennyt mitä ajatella.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää :( Mut kuulostaa siltä, että ihan hyvä että juttu loppui tässä vaiheessa. Ei tainnut arvostaa sinua ja suhdettanne kovin paljon. Tsemppiä!

Vierailija
2/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset ap parempaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää :( Mut kuulostaa siltä, että ihan hyvä että juttu loppui tässä vaiheessa. Ei tainnut arvostaa sinua ja suhdettanne kovin paljon. Tsemppiä!

Kiitos! Olet oikeassa; oli hyvä että se loppui. Järjellä ymmärrän sen, tunteet laahaavat vielä jälkijunassa ja kaipaavat sitä mitä luulin olleen. En ainakaan halua katkeroitua, vaikka nyt masentaa. Täytyy kai uskoa, että tästä yli pääsee ja olo paranee, kun aika tekee tehtävänsä. Loukkaa sitoutua toiseen täysillä ja sitten tajuta, että olinkin vain hyödyke, joka heitettiin käytön jälkeen pois.

Vierailija
4/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääset 2-3 viikkoa eteen päin, näet asian eri valossa. Siihen asti tee kaikkea mukavaa ja sure silloin, kun siltä tuntuu. Mulla hirveä vuosi takana, kun tulin jätetyksi vuosien suhteesta, vaikka kaiken piti olla hyvin. Tuntui alussa, etten kestä. Kuitenkin tuon 2vkon jälkeen olin ihan eri ihminen. Puhuin tuttaville asiasta ja he työnsivät elämään.  Nyt syksyllä oli lyhyt suhde, jossa kiinnyin syvästi, mies ei lainkaan. Ehken ollut kypsä itsekään suhteeseen.  Nyt on elettävä yksin jonkin aikaa ja opittava tuntemaan omaa oloaan.

Vierailija
5/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt, ystäväni ehti asua kaksi päivää uuden miehensä kanssa ennen kun hänet jätettiin...

Vierailija
6/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääset 2-3 viikkoa eteen päin, näet asian eri valossa. Siihen asti tee kaikkea mukavaa ja sure silloin, kun siltä tuntuu. Mulla hirveä vuosi takana, kun tulin jätetyksi vuosien suhteesta, vaikka kaiken piti olla hyvin. Tuntui alussa, etten kestä. Kuitenkin tuon 2vkon jälkeen olin ihan eri ihminen. Puhuin tuttaville asiasta ja he työnsivät elämään.  Nyt syksyllä oli lyhyt suhde, jossa kiinnyin syvästi, mies ei lainkaan. Ehken ollut kypsä itsekään suhteeseen.  Nyt on elettävä yksin jonkin aikaa ja opittava tuntemaan omaa oloaan.

Kiitos neuvosta, tsemppiä sinullekin! ap

Vierailija
7/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän samoin, paitsi että jättö tuli 3 päivän päästä. Mies oli vongannut minua jo vuoden muuttamaan Helsinkiin jossa asui, ja hankki isomman rivitaloasunnonkin että mahdutaan, minä ja koirani. Mies oli eronnut mutta erosta oli jo 4 vuotta joten ei senkään pitänyt enää olla käsittelemättä. Vaikka tunsin inhotusta muuttaa mummonmökistäni maalta Helsinkiin, rakastin miestä ja päätin lopulta muuttaa. 

No, eka päivä oli ihanaa ja romanttista. Mies antoi kukkia heti kun tulin ekaa kertaa asuntoon sisään. Tilasi ruoat hyvästä ravintolasta kotiinkuljetuksena. Oli hyvää seksiä. Seuraavana päivänä jo kuitenkin mies oli jo oudon etäinen ja hiljainen. Kun kysyin onko hän kipeä, hän sanoi että on asunut niin kauan yksin että on vähän hämmentävää että asunnossa on nyt myös nainen ja 2 "hullua koiraa" (koirani ovat pieniä, aikuisia ja erittäin rauhallisia, eivät esim. hauku tai rieku sisällä). No, mikäs siinä, kyllä sitä varmaan 4 sinkkuvuoden jälkeen kestääkin tottua hetki.

Mutta seuraavana päivänä mies ilmoitti, että hän ei pysty tähän, hän ei ole vielä valmis yhteen muuttamiseen. Minä siinä että mitä vittua, mun rakkkasta talostani toisella paikkakunnalla on juuri tehty kaupat, minut on houkuteltu paikkakunnalle jolla en halua asua, ja nyt jätetään. Mutta eihän sitä toista voi pakottaa joten sanoin, että voinko asua kuitenkin hänen luonaan sen aikaa että saan vuokra-asunnon. Mulla oli jo työpaikka Helsingistä joten sinne oli pakko jäädä asumaan. Kamalinta oli että vastaus oli: valitettavasti et, häntä ahdistaa niin paljon meidän läsnäolo että meidän on pakko lähteä. Onneksi oli kesä: asuin sitten autossa pari viikkoa, töissä kävin suihkussa ja kesken työpäivän pari kertaa autossa majailevat koirat ulkoiluttamassa. Sitten sain ylihintaisen vuokra-asunnon niin että suostuin maksamaan sisään myös sen vajaaksi jäävän asumiskuukauden vuokran, sekä 3 kk vuokratakuut. 

Helsingissä asun edelleen ja nykyisin mulla on mukava oma rivitaloasunto. Mutta kyllä oli kamala pettymys löytää kypsässä iässä aikuinen mies ja tulla tuolla tavalla silti jätetyksi, vaikka aiemmin mikään ei viitannut sellaiseen. Se minut jättänyt mies muuten ei ole koskaan enää mun jälkeen edes yrittänyt vakisuhteita, joten kai hän vaan oli liian erakko yhdessä asumiseen. Nykyisin kertoo hoitavansa seksipuolen maksullisilla, eikä missään nimessä halua parisuhdetta kenenkään kanssa.

Vierailija
8/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#7; harvinaisen törppö mies, aivan uskomaton. Onneksi sinulla menee nyt hyvin. Varmasti paremmin kuin hänellä.

Vierailija
9/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalle: Ihmettelen kyllä, ettette e kokeilleet yhdessä asumista epävirallisesti ennen talosi myyntiä ja toiselle paikkakunnalle muuttoa jne.

Vierailija
10/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskalle: Ihmettelen kyllä, ettette e kokeilleet yhdessä asumista epävirallisesti ennen talosi myyntiä ja toiselle paikkakunnalle muuttoa jne.

Se oli vähän vaikeaa kun minulla oli työ Turussa, josta asuin 30 km päässä töllissäni, ja miehellä Helsingissä. Viikonloppuja kyllä vietettiin melkein aina yhdessä, useimmiten niin että mies tuli minun luokseni, ja matkoilla oltiin oltu useastikin niin että oltiin kaikki päivät yhdessä. 

Vierailija
11/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7. Kiva juttu, vaikkakaan ei totta.

Vierailija
12/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo nainen teki todella väärin, kun ei ollut rehellinen sinulle. Itse voisin kuvitella, että hänellä oli koko ajan virityksiä tuon ex-miehen suhteen.

Molempien kuuluisi osallistua tasapuolisesti kotitöihin, mutta tottakai toisen kiireiden vuoksi siitä voi välillä joustaa. Itse olen tehnyt kotityöt täysin yksin viimeisen kolmen vuoden ajan, koska mies opiskeli työn ohessa ja oli kiireinen. Joskus myöhemmin voi tulla tilanne jossa mies tekee ne yksin esim minun työtilanteesta / opiskeluista johtuen.

Vierailija
13/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you bro!

Kilttinä ja kohteliaana herrasmiehenä saa oikeasti välillä henkisesti turpaansa naisilta. Joitakin naisia vaan kiinnostaa enemmän ne satunnaisseksisuhdemiehet, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Ns. hyvää miestä eivät kaikki naiset ihan oikeasti halua.

Se mitä tässä tilanteessa on hyvä pitää mielessä, on katkeroitumisen välttäminen, koska katkeroituminen on alku pahalle kurjistumiskierteelle. Pura ensin kaikki patoutunut vihaenergia pois, hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä tai puhu jollekin luotettavalle ystävälle. Sitten keskity omaan hyvään oloosi ja liiku eteenpäin. Tiedän, että vituttaa ja tiedän, että miehelle tällä lailla jätetyksi tuleminen on todella kova paikka, tuntuu kuin oma miehuutesi olisi nyt asetettu naurunalaiseksi.

Mutta siitä pääsee yli, elämä jatkuu ja naisia tulee kyllä lisää. Joku niistä kyllä on vielä sellainen, joka ottaa herrasmiehen kirkuen itselleen.

T. Saman kokenut, nyt onnellisesti naimisissa.

Vierailija
14/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 7. Kiva juttu, vaikkakaan ei totta.

Niin, moni varmasti toivoisi ettei noin voi käydä, että juttu on keksitty. Mutta kun ei ole. Itsekin pidin tottakai tuollaista lopputulosta käytännössä mahdottomana, enhän muuten olisi uskaltanut edes muuttaa. Toki jokainen ymmärtää että niin voi käydä että yhdessä asuessa vastaa huomaa että ei me taidetakaan sopia riittävän hyvin yhteen jokapäiväiseen yhdessä elämiseen, mutta kukaan ei varmasti oleta että niin voi käydä muutamassa päivässä, sen jälkeen kun on kuitenkin 3 vuotta jo seurusteltu kaukosuhteena. Ja tosiaan mies nelikymppinen DI, ei mikään ailahtelevainen nuori tai hulttio.

Vierailija
15/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n nainen yritti päästä eroon rakkaudesta ottamalla toisen miehen, mutta eihän sellainen vain onnistu. Itse olen ihastunut varattuun mieheen, mutten ole suhteessa hänen kanssaan. En kuitenkaan pysty ottamaan jotain mukavaa miestä lohdutukseksi, koska miehet eivät ole leluja (vaikka halukkaita olisi jonoksi asti).

Niinpä olen sitten yksin siihen asti, kunnes tunne hiipuu ja sen jälkeen alan aktiivisesti katselemaan vapaita miehiä, etten enää sattumalta mene ihastumaan varattuun ja vuosia kulu taas yksin.

AP, naisesi varmaan tosissaan yritti suhdetta kanssasi (hänen itsetuntemus ilmeisesti vain petti), muttei sittenkään päässyt eroon vanhoista tunteista. Ymmärrän, että sinulla on hyväksikäytetty olo.

Vierailija
16/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feel you bro!

Kilttinä ja kohteliaana herrasmiehenä saa oikeasti välillä henkisesti turpaansa naisilta. Joitakin naisia vaan kiinnostaa enemmän ne satunnaisseksisuhdemiehet, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Ns. hyvää miestä eivät kaikki naiset ihan oikeasti halua.

Se mitä tässä tilanteessa on hyvä pitää mielessä, on katkeroitumisen välttäminen, koska katkeroituminen on alku pahalle kurjistumiskierteelle. Pura ensin kaikki patoutunut vihaenergia pois, hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä tai puhu jollekin luotettavalle ystävälle. Sitten keskity omaan hyvään oloosi ja liiku eteenpäin. Tiedän, että vituttaa ja tiedän, että miehelle tällä lailla jätetyksi tuleminen on todella kova paikka, tuntuu kuin oma miehuutesi olisi nyt asetettu naurunalaiseksi.

Mutta siitä pääsee yli, elämä jatkuu ja naisia tulee kyllä lisää. Joku niistä kyllä on vielä sellainen, joka ottaa herrasmiehen kirkuen itselleen.

Kiitos tästä. Taisit osua oikeaan. Hän sanoi monta kertaa hän suhteessa, ettei halua "täydellistä poikaystävää". En siitä sen kummempaa silloin ajatellut, koska eihän kukaan ole täydellinen. Jälkeen päin tuli mieleen, kun hän kerran sanoi voivansa jäädä suhteeseen, jossa häntä kohdellaan kaltoin. 

Muutama päivä ennen eroa hän kertoi kuinka häntä ärsyttää se, että olen liian täydellinen/kiltti. Kysyin mitä hän tarkoittaa, mutta ei osannut selittää ja ei halunnut puhua asiasta. Sanoi vain, ettei tunne ansainneensa niin hyvää kohtelua, eikä tiedä miksi. Hän on sen sijaan ihastunut tähän vaimoaan pettävään mieheen, jolle oli/on vain vaihtelua seksiin. Vaikka loukkaantuikin siitä, ettei kys. mies halunnut suhdetta hänen kanssaan. Oli kuulemma toivonut, että jättäisi vaimonsa hänen vuokseen. Tuntuu jotenkin absurdilta, että häntä paskasti kohdellut tyyppi on se ihastus ja minussa ärsytti se että, aidosti välitin hänestä ja halusin sen vuoksi kohdella hyvin ja auttaa arjessa. Mutta olkoon, eiväthän tunteet järjestä välitä. Hän sanoikin, että haluaisi pitää minusta. Yritti kai sanoa, että järjellä ajatellen olisin hyvä hänelle, mutta tunteet eivät ole mukana.

ap

Vierailija
17/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap todella hienolta mieheltä. Todella kurja juttu että kohdallesi osui noin rikkinäinen nainen, mutta usko pois, löydät kyllä vielä naisen joka osaa sinua arvostaa.

Vierailija
18/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n nainen yritti päästä eroon rakkaudesta ottamalla toisen miehen, mutta eihän sellainen vain onnistu. Itse olen ihastunut varattuun mieheen, mutten ole suhteessa hänen kanssaan. En kuitenkaan pysty ottamaan jotain mukavaa miestä lohdutukseksi, koska miehet eivät ole leluja (vaikka halukkaita olisi jonoksi asti).

Niinpä olen sitten yksin siihen asti, kunnes tunne hiipuu ja sen jälkeen alan aktiivisesti katselemaan vapaita miehiä, etten enää sattumalta mene ihastumaan varattuun ja vuosia kulu taas yksin.

AP, naisesi varmaan tosissaan yritti suhdetta kanssasi (hänen itsetuntemus ilmeisesti vain petti), muttei sittenkään päässyt eroon vanhoista tunteista. Ymmärrän, että sinulla on hyväksikäytetty olo.

Vähän sama tilanne, olen syvästi ihastunut mieheen, jota en saa itselleni. Tutustuimme kaveripohjalta ja minä ihastuin ajastaan. Välillämme oli seksiä muutaman kerran. Miehen puolelta ei herännyt kiintymystä. Suhde loppui toimimattomana, mutta ajattelen häntä jatkuvasti. Lääke tähän ei ole uuden kumppaninen hakeminen, vaan mun täytyy elää tuo ihastus pois elämästäni. Aikaa se kyllä kysyy.

Vierailija
19/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapää Katja kyseessä?

Vierailija
20/27 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feel you bro!

Kiitos tästä. Taisit osua oikeaan. Hän sanoi monta kertaa hän suhteessa, ettei halua "täydellistä poikaystävää". En siitä sen kummempaa silloin ajatellut, koska eihän kukaan ole täydellinen. Jälkeen päin tuli mieleen, kun hän kerran sanoi voivansa jäädä suhteeseen, jossa häntä kohdellaan kaltoin. 

Muutama päivä ennen eroa hän kertoi kuinka häntä ärsyttää se, että olen liian täydellinen/kiltti. Kysyin mitä hän tarkoittaa, mutta ei osannut selittää ja ei halunnut puhua asiasta. Sanoi vain, ettei tunne ansainneensa niin hyvää kohtelua, eikä tiedä miksi. Hän on sen sijaan ihastunut tähän vaimoaan pettävään mieheen, jolle oli/on vain vaihtelua seksiin. Vaikka loukkaantuikin siitä, ettei kys. mies halunnut suhdetta hänen kanssaan. Oli kuulemma toivonut, että jättäisi vaimonsa hänen vuokseen. Tuntuu jotenkin absurdilta, että häntä paskasti kohdellut tyyppi on se ihastus ja minussa ärsytti se että, aidosti välitin hänestä ja halusin sen vuoksi kohdella hyvin ja auttaa arjessa. Mutta olkoon, eiväthän tunteet järjestä välitä. Hän sanoikin, että haluaisi pitää minusta. Yritti kai sanoa, että järjellä ajatellen olisin hyvä hänelle, mutta tunteet eivät ole mukana.

Tuo viimeinen lause osui juuri nyt meneillään olevaan tilanteeseeni. Seurustelukumppani sanoi minun olevan kaikin puolin ihana, välillämme hieno keskusteluyhteys, seksi sujui ja minussa ei ollut mitään vikaa. Silti puuttui se tietty tunne minua kohtaan. Vaikea nyt tuoreeltaan tuota ymmärtää.

ap