Meidän jouluateria juomineen tässä.
Kunnon meksikolainen ateria. Burritoja, tacoja sekä liha, kana että katkaraoutäytteellä. Monenlaista mm. vuohenjuustosalaatti paholaisenhillolla. Juomana Sol - olutta, viiniä, tequilaa ym. Lapsille limua.
Aikuisia 8 ja lapsia 3.
Kommentit (7)
Ette sitten kyenneet älyllänne prosessoimaan niin että olisitte nähneet perinteiset Suomalaiset jouluruuat ikäänkuin historian jatkumona ja näin uhraamaan edes yhtä päivää siihen, vaikka että miten Suomi on asutettu ja miksi perinteiset jouluruuat , lantut punajuuret, porkkanat jne on ne kuin ovat.
Varmaan sitten joulun jälkeen suu vaahdossa tulette liki kauppaamaan jotain omai juttujanne ja kenties perinteitä jotka olisi mielestänne syytä säilyttää.
En viitsi sanoa mitä mieltä olen teidän tyylistä.
Mikäs siinä. Itse tykkään perinteisistä, suomalaista jouluruuista, mutta olen viettänyt monta joulua muuallakin. Ihan yhtä kiva joulu on ollut silloinkin, kun lautasella on ollut vaikka hummeria tai muuta seafoodia tai vaikka todella tulista, intialaista currya. Yhdessäolosta ja ihmisistä se tunnelma on aina ollut kiinni.
Hauskaa joulua, parempaa tuo on kuin kertaalleen pureskellun ja ylös ykätyn näköiset joululaatikot jne.
Tosin en itse kauheasti perusta tuosta vakiomeksikolaisesta mätöstä, mutta hauskaa, että perinteitä murretaan.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa joulua, parempaa tuo on kuin kertaalleen pureskellun ja ylös ykätyn näköiset joululaatikot jne.
Tosin en itse kauheasti perusta tuosta vakiomeksikolaisesta mätöstä, mutta hauskaa, että perinteitä murretaan.
Ymmärtää että murrosikäinen murtaa perinteitä. Aikuinen taas ymmärtää että perinne ei ole syntynyt tyhjästä ja siksi kunnioittaa niitä. Ei tiukkapipoisesti vaan koska tuntee olonsa ihan hyväksi perinteisten juttujen äärellä.
Niin että näen ilon joka syntyy perinteen murtamisesta, vain lapsellisena ja typeränä. Joillain lapsellisuuden jälkeen ei synny valaistumista, vaan sirrytään sinne mappi ööhön tyhmyyksistä iloitsemaan.
Olisko tämä joulukammo suurten asutuskeskusten ja globaalisti toimivien ihmisten "impivaara".
Asutte varmaan Meksikossa, muuten on vaikea nähdä syytä tuollaiseen perinteettömyyteen.
Ja siis monenlaista salaattia...
AP