Mitä viinaa joulupöytään?
Mitkä olisi hyviä juomia alkusnspseiksi ja loppusnapseiksi?
Hyvät punkut olen jo ostanut pöytään. Voiko olla seurustelujuomaksi esim. Viski vai konjakki parempi?
P.s alkoholittomat myös huomioitu ja ostettu joten turha päteä niistä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No siis mitähän tässä nyt viina tarkoittaa,alkoholia?En mä ruoan kanssa ole koskaan juonut viinaa,vaan esim.viiniä...eikä kyllä ihan hevillä uppoaisi joku vodka ruoan kanssa...aika outo,mutta kukin taplaa tyylillään.Meillä siis viiniä ja vain punaista.Kasvisruokaa.
Mietipä, venään maa on suuri, ja siellä ihmiset käyttävät vodkaa ruokaryyppynä. Ja nuö rantaryöttäläiset ei osaa rapua muuten syyä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun jouluna on aina se yksi ja sama sukulainen jolla lähtee alkoholin käyttö ihan lapasesta..
Miten tämä käytännössä tapahtuu? Hakeeko jääkaapilta omin nokkinensa juotavaa vai kuinka? Jos tällainen tulisi meille vieraaksi, niin toimisin ehkä itse niin, että annostelisin tarjoiltavat alkoholit kaikille ja sen jälkeen veisin aina pullot pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun jouluna on aina se yksi ja sama sukulainen jolla lähtee alkoholin käyttö ihan lapasesta..
Miten tämä käytännössä tapahtuu? Hakeeko jääkaapilta omin nokkinensa juotavaa vai kuinka? Jos tällainen tulisi meille vieraaksi, niin toimisin ehkä itse niin, että annostelisin tarjoiltavat alkoholit kaikille ja sen jälkeen veisin aina pullot pois.
Sanoo itse jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mammat harrastavat myös viinoja. Kaapit ovat täynnä viinapulloja. Rentoudutaan ja nautiskellaan. Hörppy hörpyltä.
Köyhät huutelee kun ei ole varaa kunnon vissiin tai konjakkiin
Viinaa se vissikin on.
Ihanaa maistella, vielä yksi lasi tätä, ja tuota, nam nam sössön sössön, maistellaan, ei tulla humalaan, sössön sössön iiiihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari lasia punaviiniä, sitten terästetyt glögit. Mies tarjoilee takahuoneessa miesten kesken konut. Tällä sukulaisella oma puteli jossain mukana ja konjakkien jälkeen käy naukkailemassa siitä pitkin iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko tuo alkusnspsiksi? Mukavan punaista olisi ainakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari lasia punaviiniä, sitten terästetyt glögit. Mies tarjoilee takahuoneessa miesten kesken konut. Tällä sukulaisella oma puteli jossain mukana ja konjakkien jälkeen käy naukkailemassa siitä pitkin iltaa.
Ok, no taksilla kotiin sitten siinä vaiheessa kun ei pysy enää hallinnassa. Mutta ei kai tuollaiselle, jolla on oma pullo mukana, ole mitään väliä tarjoillaanko kylässä ollenkaan vai ei, jos kerran ottaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konut miesten kanssa eikä naisille ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Sopiihan Valdemar hyvinkin. Makeaa ja punaista kuten joku jo mainitsi, eikä ole edes kovin vahvaa esim vrt. vodkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi konut miesten kanssa eikä naisille ollenkaan?
Ei meidän porukan naisille noin vahvat maistu.
Pitää ehkä vihjaista miehelle että jättää konjakit väliin ettei tämä eräs innostu ryyppäämään.
Onko tuo valdemar saman tyylistä kuin marjaliköörit? Voisi jouluna kokeilla, jotenkin jouluisen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiihan Valdemar hyvinkin. Makeaa ja punaista kuten joku jo mainitsi, eikä ole edes kovin vahvaa esim vrt. vodkat.
Jos minä näkisin joulupöydässä valdemarin niin alkaisin kyllä huolestua millaiseen jouluseuraan olen päätynyt!
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen perhe ostaa joulupöytään viinaa?
Esimerkiksi sellainen, jossa ei ole (pieniä) lapsia. Monet lapsettomat sinkut ja pariskunnat viettävät keskenään joulua. Millainen ihminen olettaa, että joulunvietossa on aina mukana lapsia?
Pääasia on että vapaat menee humalan puolella. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen perhe ostaa joulupöytään viinaa?
Esimerkiksi sellainen, jossa ei ole (pieniä) lapsia. Monet lapsettomat sinkut ja pariskunnat viettävät keskenään joulua. Millainen ihminen olettaa, että joulunvietossa on aina mukana lapsia?
Sitäpaitsi, miten ne lapset liittyy siihen jos joulupöydässä esim yksi punkkupullo?
No meidän pukin palkka ainakin on joka joulu 4 isoa valdea..
Onneksi nykyään saa tosi hyviä alkoholittomia oluita Alkosta! :)
Itse pienenä ihmettelin miksei eno tule mummolassa aamupuurolle jouluaamuna. Mummo aina kertoi enon sulattelevan kinkkua, mutta nyt tiedänkin että enolla oli krapula!
Voi luoja mitä juoppoja täällä :( Kaikki av-mammat pöksyt märkinä kun jouluna saa sitä VIINAA! Eikö mitään muuta jouluna oikeesti?
http://www.alko.fi/tuotteet/327734/