Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei halunnut lapsia jouluksi!

Vierailija
22.12.2015 |

Erosta viisi vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa sovittu, että lapset menossa isälleen jouluna. Eilen sitten ilmoitti että ei sovi!

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista jo niin isoja, että pärjäävät keskenään. Hoitajaa en saisikaan enää tässä vaiheessa.

Viime joulun olin lomalla, sitä ennen olin päivätyössä.

Ja ei töihin ei voi ilmoittaa että nyt en pääse tulemaan?

Vierailija
42/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, että on ihan poikkeuksellisen ilkeitä kommentteja. :( Tuli yhä pahempi mieli Ap:n puolesta.

Jos pyhät on suunniteltu niin, että lapset viettävät joulua ensimmäistä kertaa isän kanssa ja oharit tehdään kahta päivää ennen joulua, niin totta hemmetissä Ap:lla on oikeus olla vihainen ja hämmentynyt! Joulun laittaminen ei tapahdu hetkessä, varsinkin jos Ap joutuu olemaan myös töissä. Onneksi kauppaan tosiaan ehtii vielä, ja monia joulujuttuja (pipareita jne.) voi varmasti tehdä yhdessä lastenkin kanssa, jos ei muuten ehdi. Siitä se joulumieli syntyy, ja lapsetkin unohtavat epäkelvon isänsä. :)

Tsemppiä, ja ihanaa joulua teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai lapsia nyt voi yksin jouluna kotiin sentään jättää! Hoitaja kotiin tai ilmoitus töihin ettei pääse tulemaan.

Juuri näin. Aika outoa, että työpaikka ei joustaisi, jos on useampi  pieni lapsi kotona. Joulupukinpajasta ja muista suojatyöpaikoista en mene takuuseen.

... varsinkaan Porvoossa.

Vierailija
44/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lapsista jo niin isoja, että pärjäävät keskenään. Hoitajaa en saisikaan enää tässä vaiheessa.

Viime joulun olin lomalla, sitä ennen olin päivätyössä.

Ja ei töihin ei voi ilmoittaa että nyt en pääse tulemaan?

Ihanko totta ja ärrällä ei tunneta sairaslomia?

Vierailija
45/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavista perhesyistä varmasti saa vapaata töistä. Vaikka lapset iän puolesta pystyisivät kotona olemaan, onko ankeampaa kuin yksinäinen joulu?

Vierailija
46/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö eikai siitä saa sairaslomaa että isä tekee oharit?

Vierailija
47/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta ei petä koskaan!

Vika on aina äidissä, tekee hän ihan miten vaan!

Ei ihan noinkaan, mutta täytyy ihmisen ensisijassa itse kantaa vastuu omista teoistaan. Lähtien siitä, onko lapsia kuinka monta ja millaisen miehen kanssa jne. jne. Jos mies on viinaan menevä, kannattaako niitä lapsia hankkia useita jne.  Jos on sokeana ja ilman järjen hiventäkään sotkenut ensin perusasiat kunnolla, sitten on vähän myöhäistä itkeä uhriutuneena, että voi voi minua ja hyi hyi paha mies.

Vierailija
48/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tullut joku ilkeä luonnehäiriöinen koulukiusaaja nähtävästi mukaan. Säälittävä ja vastenmielinen tapaus.

Mukavaa ja tunnelmallista joulua ap:lle ja lapsille! Tämä oli kuitenkin happy end ap:n ja varmasti lastenkin kannalta.

Vierailija
49/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 42!

Aika paljon ilkeitä kommentteja.

Ja oikeasti vaikeaa olisi saada millään varjolla vapaata töistä. Muille vapaat luvattu ja sijaisua ei ole saatavilla näin lyhyellä varoitus ajalla.

Ja kyllä käyn ihan oikeissa töissä. Elätän lapset paikallani. Ja toisaalta yritän myös olla lojaali työnantajaa kohtaan.

Teinien kanssa puhuin. Pitävät huolta pienemmistä ja tekevät jotain mukavaa!

Kyllä tästä hyvä joulu vielä tulee!

Vierailija
50/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta ei petä koskaan!

Vika on aina äidissä, tekee hän ihan miten vaan!

Ei ihan noinkaan, mutta täytyy ihmisen ensisijassa itse kantaa vastuu omista teoistaan. Lähtien siitä, onko lapsia kuinka monta ja millaisen miehen kanssa jne. jne. Jos mies on viinaan menevä, kannattaako niitä lapsia hankkia useita jne.  Jos on sokeana ja ilman järjen hiventäkään sotkenut ensin perusasiat kunnolla, sitten on vähän myöhäistä itkeä uhriutuneena, että voi voi minua ja hyi hyi paha mies.

Tarkoitatko siis että miehet ei ole ihmisiä vai mikä tämän kommentin pointti oli? Kun sanoit, että ihmisen täytyy kantaa vastuu omista teoistaan, niin tuo vastuu ei siis koske miehiä?

Vierailija
51/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne on tullut joku ilkeä luonnehäiriöinen koulukiusaaja nähtävästi mukaan. Säälittävä ja vastenmielinen tapaus.

Mukavaa ja tunnelmallista joulua ap:lle ja lapsille! Tämä oli kuitenkin happy end ap:n ja varmasti lastenkin kannalta.

Kylläpäs tuli somasti solvaus ja sitten tunnelmalliset joulut. No kukin tavallaan. Voihan sitä itselleenkin toivotella. Työn iloa ap:lle.

Vierailija
52/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 42!

Aika paljon ilkeitä kommentteja.

Ja oikeasti vaikeaa olisi saada millään varjolla vapaata töistä. Muille vapaat luvattu ja sijaisua ei ole saatavilla näin lyhyellä varoitus ajalla.

Ja kyllä käyn ihan oikeissa töissä. Elätän lapset paikallani. Ja toisaalta yritän myös olla lojaali työnantajaa kohtaan.

Teinien kanssa puhuin. Pitävät huolta pienemmistä ja tekevät jotain mukavaa!

Kyllä tästä hyvä joulu vielä tulee!

OMG. Teinit ja pienemmät eli vähintään 4kpl. Ihmekös mies ei halua.

Vierailija
53/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep!

Kaksi pienempää ja kaksi teiniä. Yhteensä neljä.

En vain tajunnut, että lukumäärä antaa isälle oikeuden olla tapaamatta omia lapsiaan?

Ap

Vierailija
54/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei en keskustellut itsekseni. On täällä joku muukin kai?

Ap

Vierailija
55/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sulle hattua todellakin, kun työssäkäyvänä huolehdit yksin neljästä lapsesta. Siihen ei moni pystyisi. Hyvää joulua teille!

Vierailija
56/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep!

En vain tajunnut, että lukumäärä antaa isälle oikeuden olla tapaamatta omia lapsiaan?

Ap

Alkeelliset ihmiset eivät kanna omaa vastuutaan ja siksi syyttelevät muita.  Kukaan ei voi vastata teoistasi paitsi sinä itse. Olisit voinut laittaa luukun kiinni vähän aikaisemmin. Nyt on myöhäistä.

Vierailija
57/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ei vieraannuta lapsia isästään. Isä ei vain halunnut viettää joulua lasten kanssa!

Niinpä. Kyllähän näitä " vieraannuttamis" - tarinoita maailmaan mahtuu. Toki jotkut ovat aitojakin, mutta iso osa on justiin näitä että mies ei kertakaikkiaan ota vastuuta ja sitä jatkuu vuodesta toiseen. Ja kun lopulta lasten äiti väsyy tilanteeseen eikä ponnistele enää täysillä että isä edes joskus tapaisi lapsiaan niin sitten syytetään vieraannuttamisesta.

Juuri kuulin kun mies syytti exää juuri vieraannuttamisesta. Erosivat kun lapset olivat jo aikuisia ja toinen muuttanut pois kotoa. Yhdessä ovat asuneet koko ajan. Ihan normaali nainen on, miestä sen sijaan ei ole lasten hoito koko aikana kiinnostanut.

Että eiköhän se vieraantuminen ole tässäkin tapauksessa ihan isän oma moka.

Vierailija
58/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, Tottakai haluan olla lasteni kanssa jouluna! Olin jo itkenyt ja surrut että vietän joulun yksin kun lapset ovat isällään. Mutta, en ole ostanut ruokia ja olen töissä! Mutta kohta kauppaan ja sitten yritän lyhennellä työvuoroja.

Kutonen osasitpa olla ilkeä! Todellakin, mikään ei ole ihanampaa kun joku lasten kanssa! Olisin vain halunnut aikaa suunnitella sen!

"Todellakin, mikään ei ole ihanampaa kun joku lasten kanssa! Olisin vain halunnut aikaa suunnitella sen!"

Siinä se tuli, Freudilainen lipsahdus.

Terveisin isä joka ei ole ikinä elämässään tikkua ristiin laittanut joulun eteen eikä näin ollen ymmärrä siitä mitään eikä todennäköisesti lastenkaan vuoksi.

Vierailija
59/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista kun lapsia ovat kumpikin osapuoli sysäämässä toiselle. Ilmeisesti kumpikaan ei halua olla lasten kanssa jouluna?

Olisko kannattanut miettiä ennen kuin niitä lapsia rupesi urakalla tekemään?

Missään ei lukenut ettei ap halua lapsia. Ainakin itse olisin tässä vaiheessa jo monta viikkoa tehnyt surutyötä että menetän lasten joulun ja tehnyt itselleni korvaavat suunnitelmat enkä siis olisi lainkaan varautunut esim ruokkimaan lapsia jouluruuin. Lisäksi nyt pitäisi jotenkin auttaa lapsia käsittelemään oma pettymyksensä ja jotenkin kertoa lapsille että he ovat silti tärkeitä ja rakastamisen arvoisia. Jne.

Kiva jos sinulle asiat ovat noin yksinkertaisia.

Kyllähän se on rivien välistä luettavissa. Ja myöhemmässä viestissä ap mussuttaa, että miehellä on "parempaa tekemistä". Siis on mustis siitä, että miehellä on omia suunnitelmia.

Kannattaa ihan opetella ensin lukemaan ja kirjoittamaan asiallisesti. Jätä nuo "rivien välistä" lukemiset itseäsi viisaammille. Toivottavasti aapee saat järjestettyä työvuorosi jotenkin, että ehdit nauttia lasten kanssa joulusta.

Vierailija
60/112 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep!

Ap

Alkeelliset ihmiset eivät kanna omaa vastuutaan ja siksi syyttelevät muita.  Kukaan ei voi vastata teoistasi paitsi sinä itse. Olisit voinut laittaa luukun kiinni vähän aikaisemmin. Nyt on myöhäistä.

Sinä kommentoija osaat vain olla ilkeä muille, mutta et osaa vastata kysymyksiin joita sinulle esitetään. Et siis näy kuitenkaan seisovan näiden ilkeiden sanojesi takana tai allekirjoittavan näkemyksiäsi itsekään? Haluat vain olla ilkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi