Missä on ihmisten käytöstavat nykyisin?
Esimerkiksi kun kuljetaan ovesta ulos, olisiko hirveä vaiva katsoa tuleeko takaata kenties muitakin että ihan hetkeksi jäätäisiin pitämään ovea perässätulijalle auki? Niinkuin sillai samalla oven avauksella?
Kommentit (33)
Tai kun kuljetaan peräperää metsäpolulla, mitäs jos ei annettaisi niiden kuusenoksien iskeä takanatulijaa kasvoihin?
Ymmärrän ihmetyksesi.
Kyllä mä teen noin, en tiedä miksei kaikki. Joku massahysteria meneillään?
Totta puhut, mutta todellakaan ei voi yleistää.
Välillä tapaa ihan outoja ihmisiä, jotka aukaisee oven tai tarjoaa paikan edestään esim.kassajonossa.
Miehelle pidät ovea auki niin se mies tuntee itsensä alistetuksi, ja naiset ahdistuu "ritarillisuudesta"... joo en pitele kenellekkään mitään ovia auki
Kaupassa Joulun aikaan sitä näkee kyllä lapsesta vaariin ihmisten käytöstapojen kirjon. On ostoskärryillä tökkijää, selän taaksen tulevaa pin-koodisi lukijaa, ihan muuten vaan tönijää jne. Ei malteta odottaa ahtaalla käytävällä, että toinen tekee valinnan hyllyllä, vaan tuhistaan paheksuvasti ja töytäistään toista epäkohteliaasti. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Tai kun kuljetaan peräperää metsäpolulla, mitäs jos ei annettaisi niiden kuusenoksien iskeä takanatulijaa kasvoihin?
Ymmärrän ihmetyksesi.
Luulisi, että suomalaisella tulisi ihan selkärangasta käsitys siitä, ettei metsäpolulla hiihdetä toisen persauksessa kiinni vaan pidetään reilu hajurako juurikin heiluvien oksien ja muiden luonnonärsykkeiden väistelemisen helpottamiseksi.
Ihmisiä vituttaa oma elämä, sekä pidetään omista oikeuksista kiinni kynsin hampain. MINÄ menen nyt, ja se on MINUN oikeus.
Suomessa ihmiset ei vaan väliä toisista.
Työnnän työkseni pyörätuolia ja minulla (meillä) on ilo tavata kaikkein kohteliaimmat kansalaiset. Aina löytyy oven avaajia, tilaa ja tietä annetaan sekä tullaan jopa kysymään kaupoissa, voiko olla avuksi. Kiitetään kyllä paikankin päällä, mutta nyt: nöyrimmät kiitokseni ihanille, kohteliaille ja välittäville ihmisille!
Onko se hirveä vaiva vetää siitä kahvasta itse?
Ainoastaan teinitytöt ovat availleet minulle ovia joten ei naisetkaan kauhean kohteliaita ole paitsi yllättäen teinit.
T: 40 vuotias mies.
Lapset ja nuoret aukovat ovia ja osaavat olla fiksujakin. Tämä kuitenkin katoaa teini-iän edetessä.Vanhemmat tai koulu ovat jotakin saaneet perille, kasvaessa kuitenkin häviää.
Itse työnnän ovea auki, mutta en jää pitelemään sitä, ellei takana tuleva oikeasti sitä tarvitse. Rasittaa oviaukoissa kuppaavat kohteliaat, jotka lähinnä seisoo tiellä. Raskaat ovet varsinkin sulkeutuu melko hitaasti, eli ovesta voi rauhassa päästää irti.
Suurissa kaupungeissa ihmiset käyttäytyvät ihmeen sivistymättömästi. Pikkukaupungeissa ja maalla ihmisillä on vielä käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ihmetyksesi.
Luulisi, että suomalaisella tulisi ihan selkärangasta käsitys siitä, ettei metsäpolulla hiihdetä toisen persauksessa kiinni vaan pidetään reilu hajurako juurikin heiluvien oksien ja muiden luonnonärsykkeiden väistelemisen helpottamiseksi.
Hiihtäessä vähän pakko jättää rakoa suksien takia! Ja metsässä ei muuten aina ole lunta, jos et tiennyt. Ja sen edellä kulkijan tehtävä on huolehtia, ettei taivuta ja mäiskäytä oksia perässä tulevan naamaan. Ihan perusjuttuja.
ohis
Kaarinan Lidlissä aamupäivällä tapahtunutta:
Olin menossa ottamaan ostoskärryä, jolloin edessäpäin ollut vanhempi mies huitaisi muutamat kärryt pois edestään, jotta ilmeisesti sai pantittoman kärryn itselleen.
Nämä kärryt tulivat päälleni, ja oli ihan kiva juttu, etten ollut esim. vanhus, jolle olisi voinut tapahtua pahoja asioita!!!!! Kun sanoin, että oletpa aika törkeä, ei reagoinut mitenkään, vaan lähti äkkiä paikalta!!!!!
Toinen tapaus samasta paikasta ei niin kovinkaan kauaa sitten:
Peruutan VILKKU PÄÄLLÄ ja kieli keskellä suuta parkkiin, mutta yhtäkkiä siihen samaan paikkaan vetää takaa ja kierosti oman autonsa keski-ikäinen mies ihan tuosta noin vaan!!! Kun sitten ostosjonossa kysäisin, että miltäs tuntuu olla noin röyhkeä, vastasi mies jotain että nopeat ehtivät.
Tänään yks eukko yritti etuilla kassajonossa. Sanoin ystävällisen asiallisesti, että olin kyllä ensin, ja eukko sitä muka jupisemaan. Kommentoin vielä, että kyllä omaa vuoroa joutuu odottamaan ja olin ensin. Olen aina ollut niin kilti, että otan moiset kusipäät ääneti mutta en nyt vitsinyt enää pitää turpaani kiinni.
Kun kanssaihmisiä ei kohtele hyvin, laskun maksat sinä itse:). Se on surkeuden kehä, minkä saat. On olemassa poikkeuksia, jotka eivät arvosta sinun yritystä olla kunnioittava ja mukava(kiireessä, väsyneenä...) mutta pahanmielentuottajan mieli on pahempi kuin kohteen. Ateisti muistuttaa joulunsanomasta: käännä se toinenkin poski. Normi ihminen on aina kaunis, jos yrität. Ne poikkeavat uikoot liemissään.
Naiset luulee iskuyritykseksi ja kun kotona on jo nainen niin en halua mitään kolmiodraamaa. Lisäksi koskaan ei kuulu kiitosta...