Sara Sieppi jäi nalkkiin tullissa
Miten pöllö pitää olla että tuo jenkeistä hintalappujen kanssa matkalaukullisen vaatteita mukanaan? http://www.metropoli.net/julkkikset/sara-sieppi-tuohtui-suomen-tullille…
Kommentit (49)
Siis onko se niin että jos ostat sieltä paikan päältä vaatteita tai kenkiä ja käytät niitä siellä eli hintalaput pois, niin ne eivät ole varsinaisesti tuliaisia? Meinaan vaan kun moni reissaa kevein matkatavaroin siksi että aikoo ostaa paikan päältä t-paitaa, rantatossua ja muuta. Lasketaanko semmoiset siihen 430 euron TULIAISRAJAAN, vai lasketaanko siihen vain käyttämättömät ja käyttämättömän näköiset tuotteet joissa hintalaput vielä kiinni, sen vuoksi että jos joku hakee niitä uusia sieltä ja jälleenmyy mahdollisesti täällä?
Tuohan suomalaiset bloggaajatkin monen tonnin Chanel-laukkuja jostain EU-alueen ulkoa eli Nykistä ja Dubaista, veikkaatteko että ovat maksaneet veroja ja tulleja niistä tax free-tuotteista kun ovat saapuneet Suomeen?
Vai onko se niin että jos nuo Dubaissa 1500-4500 euron (EU-hinnat noin 1600-4800 euroa) laukut ovat omaan käyttöön niin niitä ei lasketa? Toki joku sanoi jossain vaiheessa ettei tuolta Dubaistakaan kannata enää ostaa aitoja merkkituotteita koska niiden hinnat olisivat nousseet 20%. Nykistäkään ei kannata tuoda koska euro ja dollari ovat lähes samanarvoiset kun aiemmin dollari oli kolmasosan euroa huonompi.
Mun mielestä tuota ei kamalasti missään korosteta tai tiedosteta että EUn ulkopuolelta ei saisi tuoda kuin tietyllä summalla tavaraa.
Matkatoimistotkin suosittelee monia kohteita shoppailutarkoituksessa.
Eihän tuommoisella 430 eurolla saa edes mitään tänä päivänä! Edes yhtä merkkikenkäparia tai Donna Karania tai Michael Korsia parempaa merkkilaukkua! :D Vähän jälkeenjäänyttä touhua Suomessa.
Ruotsissakaan tuollaisia ole, ja jos olet Ruotsissa ja ostat jenkkinettikaupasta tavaraa niin Ruotsissa eivät laske rahtikuluja veronalaisiksi koska se on palvelu, Suomessa ne rahditkin lasketaan tuotteen hintaan ja veloitetaan verot ja tullauskulut siitäkin. Siksi ruotsalaiset pystyvät helpommin tilaamaan kaikkea esimerkiksi Victoria's Secretiltä ilman että loppulaskut tuplaantuvat, kuten Suomessa!!!
Vierailija kirjoitti:
korjaus = tiedoiteta
Verbi on kylläkin TIEDOTTAA. Siinä ei ole i-kirjainta o-kirjaimen jälkeen.
t. Pilkunlaittaja
Mä olen kaikilla ulkomaanreissuilla ostanut "sen minkä ostan", koskaan en ole mitään tullausrajoja selvittänyt ja osa kamoista on saattanut päätyä laukkuun/rinkkaan ihan siinä samassa muovipussissa, jossa olen ne kaupasta kiikuttanut. Veikkaan, että näin toimii 99% matkailijoista, en edes muista koskaan nähneeni kenenkään menevän "tullattavaa"-jonoon. Että ihan tosissanneko nyt olette sitä mieltä, että Sieppi on poikkeuksellinen idiootti? Jos ostaa ulkomailta vaikkapa yhdet kengät ja pari paitaa ja vaikka muutaman tuliaisen niin siinähän se 430eur on jo koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korjaus = tiedoiteta
Verbi on kylläkin TIEDOTTAA. Siinä ei ole i-kirjainta o-kirjaimen jälkeen.
t. Pilkunlaittaja
Sori, mutta suomen kieli on vasta kolmas pääkieleni joka vielä edesmenneeltä mummolta peräisin, joten kai se kielioppi menee sen piikkiin sitten :) Tämän vuoksi ulkomailta tänne tulleet eivät uskalla puhua tai kirjoittaa koska suomalaiset kuuntelevat ja katsovat aina vain toisten tekemiä kieliopillisia virheitä ja takertuvat niihin, eivätkä itse asiaan.
Viettääkö Sieppari joulunsa Torniossa?