Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttaako enää vain juntit tupakkaa?

Vierailija
21.12.2015 |

Ei näe enää fiksujen ja siistien ihmisten huulessa röökiä. Mitä mieltä muut? Jos poltat, niin miksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman hyvin korkeasti koulutetun naisen, jotka tupakoi tosi paljon. Ovat aika maskuliinisia naisia.

Vierailija
22/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itsekin poltti aikaisemmin ja yrittää nyt olla parempi kuin antaa ymmärtää. Pysy lestissäsi peräaukko.

Siinähän tuo tulikin todistetuksi tupakoitsijoiden sivistystaso.

Äläkä nyt ala naputella "en itse tupakoi, mutta". Ei sitä kukaan usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska satun pitämään siitä. Maksan huomattavan määrän ylimääräistä veroa valtiolle siitä ilosta.

En jaksanut kaivaa tuoreita tietoja, mutta vuonna 2010 tupakkavero tuotti yksinään  682 000 000 €.

Samaan aikaan kuntien järjestämä sosiaali-ja terveydenhuolto maksoi kokonaisuudessaan 504 440 000 €...

Jos aikanaan tupakkatehtaat valehtelivat suvereenisti tuotteensa terveysvaikutuksista niin nykyään röökinatsit valehtelevat aivan yhtä suvereenisti tupakoinnin talousvaikutuksista.

Tuo sosiaali- ja terveydenhuollon vuosibudjetti ei voine pitää paikkaansa, koska yksin Helsingissä kulut ovat yli tuon 504 440 000. Mutta olen siis viestin 8 kirjoittaja ja halusin itsekin tuoda esiin sen, että tupakoitsijat maksavat veroa tupakoinnista muiden verojensa lisäksi ja aika paljon.

http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp?year=2010&lang=fi&maindoc=/2010…

Vierailija
24/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoin, vaikka en tietääkseni ole juntti. Joskus olen ollut ilman, mutta aloittanut uudestaan. Pidän tupakoinnista ja sen suomasta läsnäolon hetkestä. En näe itseisarvona myöskään sitä, että elämän pitäisi olla mahdollisimman pitkä.

Sain kotona kovan käytöskasvatuksen, ja minulle opetettiin muun muassa ettei sivistynyt ihminen missään tilanteessa tee toisen oloa epämiellyttäväksi, olipa tämä toinen kuka tahansa. Ennemmin rikkoo vaikka itse käytössääntöjä toisen seurana, jos tilanne on muuten toiselle kiusallinen. Pidän tupakoinnille nenän nyrpistelijöitä vähän juntteina. Menen aina sivummalle polttamaan, jottei muiden tarvitse kärsiä, mutta olen silti nähnyt nyrpistelyä. Osa myös tulee tahallaan lähelle tupakointiani haistelemaan ja nyrpistelemään, vaikka tilaa olisi muuallakin.

Ajattelin itsekin noin aika pitkälle, mutta nyt kun ystäväpiiriini kuuluu rikollinen, on ollut pakko alkaa töykeäksi. En todellakaan esim. varasta kaupasta hänen mielikseen, ettei häntä harmittaisi, että pidän itseäni parempana ihmisenä, joka ei varasta. Itse asiassa en edes suostu menemään hänen kanssaan kauppaan. Nuo käyttäytymissäännöt toimii vaan tietynlaisten ihmisten kanssa, mutta pohjasakalle vaan on joskus oltava tyly ja lyötävä luuri korvaan haistattelujen kera.

Ironista kyllä, kyseinen ystävä ei tupakoi.

Vierailija
25/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoin, vaikka en tietääkseni ole juntti. Joskus olen ollut ilman, mutta aloittanut uudestaan. Pidän tupakoinnista ja sen suomasta läsnäolon hetkestä. En näe itseisarvona myöskään sitä, että elämän pitäisi olla mahdollisimman pitkä.

Sain kotona kovan käytöskasvatuksen, ja minulle opetettiin muun muassa ettei sivistynyt ihminen missään tilanteessa tee toisen oloa epämiellyttäväksi, olipa tämä toinen kuka tahansa. Ennemmin rikkoo vaikka itse käytössääntöjä toisen seurana, jos tilanne on muuten toiselle kiusallinen. Pidän tupakoinnille nenän nyrpistelijöitä vähän juntteina. Menen aina sivummalle polttamaan, jottei muiden tarvitse kärsiä, mutta olen silti nähnyt nyrpistelyä. Osa myös tulee tahallaan lähelle tupakointiani haistelemaan ja nyrpistelemään, vaikka tilaa olisi muuallakin.

Ajattelin itsekin noin aika pitkälle, mutta nyt kun ystäväpiiriini kuuluu rikollinen, on ollut pakko alkaa töykeäksi. En todellakaan esim. varasta kaupasta hänen mielikseen, ettei häntä harmittaisi, että pidän itseäni parempana ihmisenä, joka ei varasta. Itse asiassa en edes suostu menemään hänen kanssaan kauppaan. Nuo käyttäytymissäännöt toimii vaan tietynlaisten ihmisten kanssa, mutta pohjasakalle vaan on joskus oltava tyly ja lyötävä luuri korvaan haistattelujen kera.

Whaat, siis vertaatko polttamista ja rikollisuutta toisiinsa?xD onko esim tupakoiva alkoholiton ihminen pahempi kuin savuton mutta alkoholia käyttävä, vaikka tupakointi ei vaikuta käytökseen mitenkään toisinkuin muut päihteet? Ja en siis itse enään polta, mutta naurattaa tollaset pyhimykset jotka tuntevat ylemmyyttä ja nyrpistelee nenäänsä toisten huonoille tavoille (=tupakointi) ja silti itse juovat alkoholia, eivät urheile tai syövät epäterveellisesti. Antakaa ihmisten elää rauhassa elämänsä.

Vierailija
26/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska satun pitämään siitä. Maksan huomattavan määrän ylimääräistä veroa valtiolle siitä ilosta.

En jaksanut kaivaa tuoreita tietoja, mutta vuonna 2010 tupakkavero tuotti yksinään  682 000 000 €.

Samaan aikaan kuntien järjestämä sosiaali-ja terveydenhuolto maksoi kokonaisuudessaan 504 440 000 €...

Jos aikanaan tupakkatehtaat valehtelivat suvereenisti tuotteensa terveysvaikutuksista niin nykyään röökinatsit valehtelevat aivan yhtä suvereenisti tupakoinnin talousvaikutuksista.

Mahtoiko sosiaali- ja terveydenhuoltosumma mennä ihan oikein...?

Vierailija
27/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on nykyään vaurauden merkki, jokaisella ei ole siihen varaa, joten siksi tupakointi on cool.

Vierailija
28/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap itsekin poltti aikaisemmin ja yrittää nyt olla parempi kuin antaa ymmärtää. Pysy lestissäsi peräaukko.

Ap on kyllä yksi karvainen ja valkaisematon peräaukko.

Silti nätimpi kuin te haisevat, mörisevät röökimuijat. ;)

Vierailija
29/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on nykyään vaurauden merkki, jokaisella ei ole siihen varaa, joten siksi tupakointi on cool.

Jokaisella Kurvin hamparilla on sätkä tärisemässä kelta-mustien hampaiden välissä.

Vierailija
30/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tuo tulikin todistetuksi tupakoitsijoiden sivistystaso.

Äläkä nyt ala naputella "en itse tupakoi, mutta". Ei sitä kukaan usko.

No sun homevittuun voisi vaikka hieman tupakansavua puhaltaakin. Lähtisi ne lukit ja hämpyt pois sieltä.

Taitaa olla mahdotonta, koska minulla ei ko. ruumiinosaa ole, homeista eikä homeetonta. Eli puhaltelelepa itseesi vain, ei sen haju enää pahemmaksi voi tulla.

Vierailija
31/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whaat, siis vertaatko polttamista ja rikollisuutta toisiinsa?xD onko esim tupakoiva alkoholiton ihminen pahempi kuin savuton mutta alkoholia käyttävä, vaikka tupakointi ei vaikuta käytökseen mitenkään toisinkuin muut päihteet? Ja en siis itse enään polta, mutta naurattaa tollaset pyhimykset jotka tuntevat ylemmyyttä ja nyrpistelee nenäänsä toisten huonoille tavoille (=tupakointi) ja silti itse juovat alkoholia, eivät urheile tai syövät epäterveellisesti. Antakaa ihmisten elää rauhassa elämänsä.

Kommentoin tuota, kun kirjoittaja kertoi olevan huonoa käytöstä arvostella toisen elämää ja elämäntyyliä ja että hän vaikka rikkoo käytössääntöjä, jos toinenkin niitä rikkoo, ettei asettuisi toisen yläpuolelle. Halusin muistuttaa, että on olemassa niin mahdottomia ihmisiä, ettei tuollainen kohteliaisuus vaan ole mahdollista, vaikka olisi itse kuinka sivistynyt.

Vierailija
32/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu et tupakoivat naiset ovat hieman likaisempia kuin tupakoimattomat, myös sängyssä. Osaavat ottaa kurkkuun kunnolla suihin eivätkä kielellä vain livo munaa kuin tikkaria mikä ei tunnu miltään. Myös anaaliseksiin suostuvat useammin kuin tupakoimattomat mikä on jännittävää ja kiihottavaa, kovin kiihottavaa.. Itse en tupakoi enää.

Vierailija
33/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannu et tupakoivat naiset ovat hieman likaisempia kuin tupakoimattomat, myös sängyssä. Osaavat ottaa kurkkuun kunnolla suihin eivätkä kielellä vain livo munaa kuin tikkaria mikä ei tunnu miltään. Myös anaaliseksiin suostuvat useammin kuin tupakoimattomat mikä on jännittävää ja kiihottavaa, kovin kiihottavaa.. Itse en tupakoi enää.

Pyydä ensi kerralla imemään tupakasta savut pillulla! 

Vierailija
34/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä yleislääkäriveljenikin vielä polttaa vaikka hänen (samassa sairaalassa työskentelevä)  kardiologipuolisonsa on koittanut sitä tapaa hänestä pois kitkeä.

Addiktio mikä addiktio,eikä se välttämättä rajoitu vain huono-osaisiin ja vähän koulutusta saaneisiin.  Aivan kuten että eivät  kaikki työttömät sentään polta eivätkä monet heistä ryyppääkään,eli aina on poikkeuksia yleisesti lähes sääntöinä ajatelluista  ja jakautumismalleista aineiden käytön suhteen .Eli siitä miten ajatellaan tuon käytön sosiaalisesti jakautuvan.

Onhan näet  ollut lääkäreitä jopa AA:ssa,ja huumeisiinhan heillä on vapaa pääsy,joten huumeiden käyttöönkin sortuneita tapauksia tiedetään.

Mutta niinhän sitä on ollut  tapana luottaa poliisipäälliköidenkin yli-inhimilliseen virheettömyyteen ja immuuniuteen kaikkien  ihmisten yleisten houkutusten edessä ja  suhteen.

Todellisuus,kuten poliisipäällikömmekin tapauksesta nyt kaikki tiedämme,voikin olla paitsi tarua ihmeellisempää,niin myös tarua  mahdollisempaa ja todempaa... Vaikka kaikenlaiset addiktiot toki ovat yleensä ihmiselle  pahasta, niin pelkästään ja yksinomaan niiden perusteella ei kuitenkaan pitäisi mennä liian pitkälle ihmisten luokittelussa 'hyviin' ja 'pahoihin'.

Tupakoiva toki kärsii addiktiostaan ja useimmat eivät tupakkaa ja tupakointia  millään tavalla puolustelekaan,mutta muuten hän voi olla kaikin puolin aivan ihana ja rakastettava ihminen.

Toisaalta taas joku sellainen,joka ei ole eläessään savuja vetänyt voi olla lähimmäisiä ja työtovereitaan kohtaan  sanalla sanoen: aivan täys' p...a . Eli ihminen ,jonka seuraa yleisesti mielummin vältetään.

En tokikaan väitä, että tilanne ja luonne muuksi,tai  yleensä mihinkään hänellä siitä  muuttuisi  jos hänelle esim. työtoverien kehotuksesta saataisiinkin 'rööki' huuleen,vaan että hänen perusluonteensa ihmisenä on lopultakin  täysin riippumaton siitä seikasta  polttaako hän tupakkaa vai ei.

Tupakoivana hän siis olisi vain 'tupakoiva täys' paska' -kun hän nyt on tupakoimaton tp.

Vierailija
35/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itse tupakoin enkä pidä itseäni kovinkaan junttina. Syy polttamiseen? En oikeastaan itsekään tiedä, sosiaalinen ja joka päiväinen tapa, jota en osaa lopettaa. Tiedostan kyllä sen, että tupakoimattomien nenään se haisee hirveälle ja koitan aina tupakoida kaukana muista tai sitten siihen varatuilla paikoilla. Kyseessä on minulle vain pahe. Eniten naurattaa välillä nämä moralisoijat, jotka naureskelevat tupakoinnille ja sille kuinka vanhanaikaista se on, kuinka se haisee ja on ällöä. Sitten ollaankin itse baarissa kännissä ja coolina rööki huulessa.

Vierailija
36/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen pitää tupakointia coolina? 15-v?

Vierailija
37/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä ensi kerralla imemään tupakasta savut pillulla! 

Oletteko tupakoijanaiset koskaan kokeilleet tätä? Voisi olla eroottinen esileikki. M48

Vierailija
38/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh itse tupakoin enkä pidä itseäni kovinkaan junttina. Syy polttamiseen? En oikeastaan itsekään tiedä, sosiaalinen ja joka päiväinen tapa, jota en osaa lopettaa. Tiedostan kyllä sen, että tupakoimattomien nenään se haisee hirveälle ja koitan aina tupakoida kaukana muista tai sitten siihen varatuilla paikoilla. Kyseessä on minulle vain pahe. Eniten naurattaa välillä nämä moralisoijat, jotka naureskelevat tupakoinnille ja sille kuinka vanhanaikaista se on, kuinka se haisee ja on ällöä. Sitten ollaankin itse baarissa kännissä ja coolina rööki huulessa.

Pidätkö anaaliseksistä?

Vierailija
39/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin, että ammattikorkeakoulussa ei juuri kukaan tupakoi. Hävetti olla ainoita tupakoitsijoita, poltin kymmenen vuotta ja lopetin kaksi kuukautta sitten. Elämäni paras päätös!

Vierailija
40/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska en ole mikään lauhkea lammas joka menee massan mukana.

Ei niin,olet sika jonka henki hinkuu ja vinkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi