Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttaako enää vain juntit tupakkaa?

Vierailija
21.12.2015 |

Ei näe enää fiksujen ja siistien ihmisten huulessa röökiä. Mitä mieltä muut? Jos poltat, niin miksi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni polttaa, mutta sitä joudutaan nykyään piilottelemaan.

Vierailija
2/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska en ole mikään lauhkea lammas joka menee massan mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväen harrastus.

Naurettavaa puuhaa, kerrassaan. *KÖH KÖH KÖHHHH*

Vierailija
4/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska en pysty lopettamaan. Yritetty on ja monesti

Vierailija
5/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veronmaksajat maksaa tupakoitsijoiden korkeat terveydenhoitokulut.

Vierailija
6/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka-askin hinnasta 52% on veroa. En väitä, että se kaikkiin kustannuksiin riittää, mutta tuottaa kuitenkin valtiolle lähes miljardin vuodessa ja tupakoitsijoiden maksamien muiden verojen lisäksi.

Vierailija
7/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta tupakoimalla ei saa vapautusta veronmaksusta.

Vierailija
8/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ja ihmiset jotka nauttivat tupakoinnista.

Vierailija
9/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi mielletään nykyään jotenkin likaiseksi. Menee samaan sarjaan pesemättömien hampaiden ja hien hajun kanssa. Siitä tulee epähygieeninen mielikuva. Siksi sitä nykyään piilotellaan.

Vierailija
10/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska satun pitämään siitä. Maksan huomattavan määrän ylimääräistä veroa valtiolle siitä ilosta.

En jaksanut kaivaa tuoreita tietoja, mutta vuonna 2010 tupakkavero tuotti yksinään  682 000 000 €.

Samaan aikaan kuntien järjestämä sosiaali-ja terveydenhuolto maksoi kokonaisuudessaan 504 440 000 €...

Jos aikanaan tupakkatehtaat valehtelivat suvereenisti tuotteensa terveysvaikutuksista niin nykyään röökinatsit valehtelevat aivan yhtä suvereenisti tupakoinnin talousvaikutuksista.

Vierailija
11/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttiudesta en sano mitään, mutta se on selvää, että tupakointi korreloi vahvasti koulutuksen kanssa. Mitä enemmän kolutusta, sitä epätodennäköisemmin tupakoi. Katsokaa peruskoulun + amiksen käyneitä raksamiehiä tauolla!

Vierailija
12/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin nelisenkymmentä vuotta,  maku tuli kyllä tutuksi ja kymmenien lopettamisten tuska, kunnes lopulta pystyin oikeasti lopettamaan, enkä ilman apua silloinkaan. Jo kessutellessani huomasin saman ilmiön, tupakoivat ihmiset olivat enimmäkseen jollakin lailla luusereita. Kymmenkunta vuotta sitten opiskelin uuden ammatin ja kurssikeskuksen tupakointikopissa ihmettelin miten suuri osa opiskelijoista poltti, kouluttajista ei yksikään. Onkohan asia niin, että tupakoitsijat ovat alttiimpia saamaan potkut (kuten minä) vai onko elämäntyylinsä muuten vain enemmän hällä väliä-tyylistä (kuten minulla).

Vierailija
13/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseehan se itsetunto tälläkin tavalla. Mikäs muu on junttia ja WT?

Vierailija
14/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska satun pitämään siitä. Maksan huomattavan määrän ylimääräistä veroa valtiolle siitä ilosta.

En jaksanut kaivaa tuoreita tietoja, mutta vuonna 2010 tupakkavero tuotti yksinään  682 000 000 €.

Samaan aikaan kuntien järjestämä sosiaali-ja terveydenhuolto maksoi kokonaisuudessaan 504 440 000 €...

Jos aikanaan tupakkatehtaat valehtelivat suvereenisti tuotteensa terveysvaikutuksista niin nykyään röökinatsit valehtelevat aivan yhtä suvereenisti tupakoinnin talousvaikutuksista.

Tuo sosiaali- ja terveydenhuollon vuosibudjetti ei voine pitää paikkaansa, koska yksin Helsingissä kulut ovat yli tuon 504 440 000. Mutta olen siis viestin 8 kirjoittaja ja halusin itsekin tuoda esiin sen, että tupakoitsijat maksavat veroa tupakoinnista muiden verojensa lisäksi ja aika paljon.

Vierailija
15/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin 30 vuotta sitten ja jo silloin tupakointi oli hyvin junttia.

Olin varmaan viimeinen tuttavapiiristäni joka poltti

Vierailija
16/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiva mies on kyllä totaalisesti turn off.

Vierailija
17/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen "hyvää" alaa yliopistossa mutta poltan välillä salaa yksin. Koska poltan niin harvoin, nikotiini "nousee päähän" ja saan ihan hullut kiksit siitä :D en halua että kukaan tietää että tupakoin joskus. Tupakkaa kuluu ehkä 1-2 askia vuodessa.

Vierailija
18/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2013 tupakkaveroa kannettiin 848 miljoonaa euroa. Samana vuonna kuntien järjestämän sosiaali- ja terveydenhuollon kustannukset olivat 19 600 000 miljoonaa euroa, eli noin 23-kertaiset tupakkaveron tuottoon verrattuna.

Vierailija
19/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin, vaikka en tietääkseni ole juntti. Joskus olen ollut ilman, mutta aloittanut uudestaan. Pidän tupakoinnista ja sen suomasta läsnäolon hetkestä. En näe itseisarvona myöskään sitä, että elämän pitäisi olla mahdollisimman pitkä.

Sain kotona kovan käytöskasvatuksen, ja minulle opetettiin muun muassa ettei sivistynyt ihminen missään tilanteessa tee toisen oloa epämiellyttäväksi, olipa tämä toinen kuka tahansa. Ennemmin rikkoo vaikka itse käytössääntöjä toisen seurana, jos tilanne on muuten toiselle kiusallinen. Pidän tupakoinnille nenän nyrpistelijöitä vähän juntteina. Menen aina sivummalle polttamaan, jottei muiden tarvitse kärsiä, mutta olen silti nähnyt nyrpistelyä. Osa myös tulee tahallaan lähelle tupakointiani haistelemaan ja nyrpistelemään, vaikka tilaa olisi muuallakin.

Vierailija
20/52 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen "hyvää" alaa yliopistossa mutta poltan välillä salaa yksin. Koska poltan niin harvoin, nikotiini "nousee päähän" ja saan ihan hullut kiksit siitä :D en halua että kukaan tietää että tupakoin joskus. Tupakkaa kuluu ehkä 1-2 askia vuodessa.

Vähän sama. Paitsi että olen jo valmistunut ja poltan1-2 askia/kk. Ja puolet korkeakoulutetuista työkavereistanikin polttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi