Reseptilääkkeen hamstraus
Onnistuuko? Mulla siis määrätty astmaan koko vuoden lääkkeet. Se maksaa 51€. Nyt siitä korvataan 65% eli maksan siitä reilu 20€. Ensi vuonnako maksan sitten 50€ ja Kela korvaa lopun euron? Viddu jippii. Voinko nyt mennä apteekkiin ja ostaa reseptin tyhjäksi?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ap puhuu? Miksi lääkekulut olisivat ensi vuonna enemmän kuin tänä vuonna? Jos tänä vuonna korvataan 65%, ensi vuonna korvataan ihan yhtä paljon, ellei lääke jostakin syystä putoa pois erityiskorvattavien listalta. Erityiskorvattaviin lääkkeisiin ei tule tätä alkuomavastuuta, jos ap puhuu siitä. Ja itse olisin tosi iloinen, jos vuoden lääkkeet maksaisivat vaan 50 €. Itse maksan migreenilääkkeistä lääkekaton verran, ja veronmaksajat maksavat loput. Kiitos kaikille. (Toki lääkkeet pitävät minut veronmaksukunnossa...)
http://www.kela.fi/ajankohtaista-yhteistyokumppanit/-/asset_publisher/W…
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ap puhuu? Miksi lääkekulut olisivat ensi vuonna enemmän kuin tänä vuonna? Jos tänä vuonna korvataan 65%, ensi vuonna korvataan ihan yhtä paljon, ellei lääke jostakin syystä putoa pois erityiskorvattavien listalta. Erityiskorvattaviin lääkkeisiin ei tule tätä alkuomavastuuta, jos ap puhuu siitä. Ja itse olisin tosi iloinen, jos vuoden lääkkeet maksaisivat vaan 50 €. Itse maksan migreenilääkkeistä lääkekaton verran, ja veronmaksajat maksavat loput. Kiitos kaikille. (Toki lääkkeet pitävät minut veronmaksukunnossa...)
Eli siis erityiskorvaukset pysyvät entisellään? Mikä tuo kelan sivuille johtava linkki sitten on? Ja mitä se 50€ alkuomavastuu? T. Tyhmä
Mulle tulee katto vastaan jo ekasta piikistä, loppuvuoden lääkkeet ovatkin sitten jo halvempia. Mutta jos tuon reilun 600 euroa jakaa koko vuodelle, tulee siitäkin yli 50€/kk, ja tämä on kaikista lääkkeistäni vain yksi.