Te, jotka ette jaa mitään lapsistanne Facebookissa
Ei siis yhden yhtä kuvaa lapsista, statuksiin ei mitään lapsiin viittaavaa. Profiiliasi katsomalla ei siis voisi tietää, että sinulla on lapsia. Miksi näin ja miten teihin on suhtauduttu? Mä toimin näin, sillä haluan suojella lasten yksityisyyttä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Missä sitten menee turhan hekilökohtainen pävitys? Mun mielestä on hassua, että jos ei jaa lapsestaan mitään niin silti voi kertoa esim. omasta masennuksestaan ummet ja lammet.
Mun mielestä jälkimmäinen on paljon henkilökohtaisempi, kuin vaikka kynttilöitä kakusta puhaltava lapsi tekstillä "Lotta täytti tänään 5v!".
Eiköhän sellainen henkilö, joka ei jaa lapsestaan mitään netissä, niin ei taatusti kerro omista jutuistaan todella arkoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette jaa niin tuomitsetteko niitä, jotka jakaa?
Tai siis mun mielestä jokainen saa tehdä omat valintansa. On ok, jos joku ei päivitä henkilökohtasia juttuja, mutta jos mä laitan kuvia mun lapsista niin haittaakse teitä?.
Itse en jaa lapsista kuvia enkä mitään kirjoitettuja tarinoita. Mua ei yhtään haittaa, kun muut niin tekevät. Ei kuulu mulle. En jaksa vaivata päätäni muiden asioilla. Mutta muita mun tyylini näyttää haittaavan
En kirjpita mitään miehestä enkä lapsesta, kummastakaan ei ple yhtään kuvaa.
Mies ei tykkää ja lapsi on alaikäinen.
Itse julkaisenpaljonkin omia kuvia,
Siis joissa olen yksin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä.
Keitä te oikeen hyväksytte facekavereiksi jos ette voi mitään henkilökohtaista jakaa?
Kaikki eivät halua jakaa yksityisasioitaan netissä. Vaikka olisi laittanut minkälaiset yksityisasetukset, niin koskaan et tiedä, milloin somepalveluntarjoaja päättää "uudistaa" sivujaan ja läväyttää esille sen, minkä olet aiemmin suojannut.
Ja joo, luin jo toisesta kommentista, että kukaan ei saisi pitää itseään niin erikoisena, että omat tai lapsen pulkkamäkikuvat muita kiinnostaisivat, joten älä turhaan toista sitä mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis yhden yhtä kuvaa lapsista, statuksiin ei mitään lapsiin viittaavaa. Profiiliasi katsomalla ei siis voisi tietää, että sinulla on lapsia. Miksi näin ja miten teihin on suhtauduttu? Mä toimin näin, sillä haluan suojella lasten yksityisyyttä.
Mä pidän tuota normaalina. Itse tosin jaan jotain lasten tekemiä/sanomia juttuja, mutta en kuvia, tai joskus harvoin ei-tunnistettavia kuvia.
Pidän pikemminkin vähän outona, jos joku jakaa todella paljon tunnistettavia kuvia lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän tuota normaalina. Itse tosin jaan jotain lasten tekemiä/sanomia juttuja, mutta en kuvia, tai joskus harvoin ei-tunnistettavia kuvia.
Pidän pikemminkin vähän outona, jos joku jakaa todella paljon tunnistettavia kuvia lapsistaan.
mites sun kaverit jakaa / ei jaa lapsistaan?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä.
Keitä te oikeen hyväksytte facekavereiksi jos ette voi mitään henkilökohtaista jakaa?
Vanhoja luokkakavereita, vaihtarikavereita ulkomailta, harrastusporukoiden jäseniä jne. ihmisiä, joiden kanssa ei ole niin läheisesti tekemisissä, mutta haluaa kuitenkin säilyttää yhteyden.
Minä olen poistanut/piilottanut facebookistani näitä (naisia) joilla ei ole ikinä mitään muuta päivitettävää kuin lasten tekemiset ja sanomiset. Olen hyväksynyt/pyytänyt kaveriksi hänet enkä hänen lapsiaan
Vierailija kirjoitti:
Koska Facebook on minun henk.koht. tilini, ei lapseni. Järkyttävää nähdä, kun jotkut mammat lisäävät potta-ja ammekuvia, jossa lapsi ihan alasti... Oikeesti mitä helvettiä? Säälin niitä lapsia, joiden vanhemmat laittavat liian paljastavia kuvia, tai kertoo kaiken mahdollisen lapsestaan ja vielä täysin julkisesti.
Näinpä. Muistan vieläkin, miten joskus esiteini-ikäisenä oli ihan supernoloa katsella noita omia nakukuvia ja potretteja potalta ym. jo ihan siitä paperisesta perhealbumista ja pistää kansiot kiertämään sukujuhlissa.
En minä muita tuomitse, ja tiedän myös että saa asetukset tehtyä sekä tiedostan että ei minun lapseni mitenkään naapurin lapsesta hirveästi eroa. Ainoa ero on että en muutenkaan avaudu missään sosiaalisessa mediassa joten miksi lapsen yksityisyyttä ei saa kunnioittaa kun vanhemmat ovat molemmat "anti-share". Ymmärrän kyllä sen synttäri ynm. samankaltaiset postaukset ja saatan jopa lähettää suvulle sähköpostiin sellaisia. Ainoa mikä menee yli ymmärryksen on nämä vanhemmat jotka ovat muuten tuppisuuna mutta sitten lapsen kaikki asiat levitetään "kaiken kansan" nähtäväksi.