Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän vissiin muuttunut lasten pukeutuminen 90-luvusta...

Vierailija
21.12.2015 |

Skannailtiin juuri talvikuvia, joissa olen noin kymmenen. Aika liikuttavaa, kun ulkovaatteena melkein kaikissa kuvissa sellainen pienten toppahaalari ja hihojen päälle vedetyt heijastimelliset lasten topparukkaset. Ja sitten loskakelissa ollaan siskon kanssa pulkalla laskemassa mäkeä, niin ihan sellaiset keltaiset korkeat kurahousut minullakin jalassa!

Vähän toista kuin nykyisten esiteinien muotivaatteet! :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsuus kesti pidempään, ei ollut kiirettä aikuisten juttuihin. Ei meikattu tms.

Vierailija
2/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kypärämallinen hattu on myös ihan huippu. Siis ei pipo vaan jotain toppakangasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan vaatteissa ei ollut vedenpitäviä pinnoitteita, joten piti olla ne kuravaatteet. Haalarimuoti saisi tulla kyllä takaisin, ei mitkään lumilukot pidä lunta pois selästä kun lapset mennä rymyää lumikasassa. :)

Vierailija
4/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt esiteinejä loskakelillä pulkkamäesttä 2010-luvulla?

Katsoin omia kuvia ja minulla on pulkkamäessä lasketteluasu eli "avohaalari" ja siihen sointuva toppatakki, kurarukkasista ei tietoakaan vaan jotkut hanskat. Kuravaatteita en koskaan omistanut.

Vierailija
5/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullakin oli 90-luvun alussa toppahaalari, vaikka olin jo yläasteella. Ne kun oli siihen aikaan hetken verran muotia aikuisillakin. Ennen sitä pukeuduttiin ala-asteellakin toppatakkiin ja -housuihin.

Vierailija
6/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahaalarit! Mulla oli vaaleanpunainen. 

Vierailija
7/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisillakin oli silloin toppahaalareita. Nykyisin onko niitä muita kuin kelkkahaalareita aikuisille?

Vierailija
8/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu ollenkaan kurahousuja lapsena. Haalarit ei pitäny vettä, mutta ne kuivattiin leikkien väleissä. En tuntenu ketään jolla olisi ollu kurikset.

Vierailija
9/15 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut lapsia 70-luvusta lähtien ja en ole ilman kuriksia heitä nähnyt ja vielä kolulaisinakin pitivät/pitävät mielellään. Enstexhaalarit oli kestäviä ja erittäin hyvät, mutta niitä ei juuri sen vuoksi enää tehdä lapsille, kun hölmöt aikuiset pitää saada ostamaan pikkulapsillekin kaiken maailman aikuisten hömpötyksiä.

Ne kalliit muka veden kestävät vaatteet eivät kyllä vettä pidä ja ainakin nykyiset hoidokkini ovat itse sen tajunneet jos vaikka vanehemmat eivät sattuisi tajuamaan.

Eikä siis olla missään korvessa vaan ihan pääkaupunkiseudulla.

Kokeiltu on Ticketit ym ns hyvät merkit.

Vierailija
10/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tifsl

Vierailija
11/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10-vuotias lapsi halusi tänäkin talvena haalarin ja käyttää kypärälakkia :D<3 Koulussa menee vielä takilla, housuilla ja peruspipolla, mutta aikoo kuulemma laittaa haalarin sinnekin sitten kun on enemmän lunta.

Vierailija
12/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni 26v pukeutuu toppahaalariin ja moottorikelkkailee

Vierailija
13/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen haalari missä on luukku pepussa

Vierailija
14/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kypärämallinen hattu on myös ihan huippu. Siis ei pipo vaan jotain toppakangasta.

Hei ne pipot oli 70-60-luvulla. 90-luvulla oli ihan pipot. Oot vissiin itse syntyny 2000-luvulla ku oot noin tietämätön

Vierailija
15/15 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ne pipot oli 70-60-luvulla. 90-luvulla oli ihan pipot. Oot vissiin itse syntyny 2000-luvulla ku oot noin tietämätön

siis 70-80-luvulla. t. syntynyt -79

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi