Joulu vietetään aina erillään
Siis pariskunta asuu yhdessä. Jouluna ovat aina omilla vanhemmillaan usean sadan kilometrin päässä toisistaan. Näin on tapahrtunut jo vuosien ajan. Mitä mieltä? Minua ihmetyttää moinen, miksi tärkeää juhlaa wi haluta viettää sen oman rakkaan kanssa?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Missä niitten lapset on?
Kaikillahan niitä nyt lapsia on.
Jos joulu on sinulle tärkeä juhla niin se ei auttamatta sitä kaikille ole.
Ehkä ei haluta pahoittaa vanhempien mieliä. Tuskinpa enää montaa vuotta ovat siinä kunnossa, että jaksavat edes joulua järjestää. Sitten tämäkin pari voi siirtyä viettämään joulua kahdestaan tai kutsumalla vanhukset omaan kotiinsa.
No mekin vietetään vasta tänä vuonna yhteinen joulu vaikka kymmenen vuotta ollaan jo yhdessä eletty. Ei ole kovin harvinaista. Ihan käytännön syistä oli tämä järjestely, koska molempien perheet ovat niin kaukana toisistaan ja myös erot esimerkiksi alkoholinkulutuksessa ovat suuret.
Meillä kaikki juhlat perustuvat pitkälti hyvien viinien yms. alkoholijuomien maisteluun. Mieheni perhe on täysin absolutisteja. En itse voisi kuvitella kestäväni joulua selvinpäin, ehkä joskus tulevaisuudessa jos olen raskaana :P mutta en muuten, ainakaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis pariskunta asuu yhdessä. Jouluna ovat aina omilla vanhemmillaan usean sadan kilometrin päässä toisistaan. Näin on tapahrtunut jo vuosien ajan. Mitä mieltä? Minua ihmetyttää moinen, miksi tärkeää juhlaa wi haluta viettää sen oman rakkaan kanssa?
Siksi että se sen toisen naamaa katsellaan kotona 24/7 muutenkin. Miksi ei voisi joulua viettää omien vanhempien kanssa?
Olen miesystäväni kanssa asunut viisi vuotta yhdessä ja jokainen joulu vietetään erikseen.
No miksi? Koska kummallakaan ei ole intressejä "laittaa" joulua meidän väliaikaiseen kaksioomme. Koska miehellä asuu vielä nuorin sisarus kotona. Koska kumpikaan ei näe lapsettomana järkeä siinä, että hypitään joka toinen vuosi toisen vanhempien luona, kun näin on hyvä - siinä missä me emme ole jouluihmisiä vanhempamme ovat, ja vaatimalla vaativat että sitä vietetään.
Vieraillaan sitten ennen ja jälkeen joulun ristiin ja rastiin.
"miksi tärkeää juhlaa wi haluta viettää sen oman rakkaan kanssa?" No voi blaa blaa. Ei se juhla ole tärkeä kaikille. Me nähdään toistemme naamaa ne loput 360 päivää vuodessa, matkustellaan paljon jne.
Vierailija kirjoitti:
No mekin vietetään vasta tänä vuonna yhteinen joulu vaikka kymmenen vuotta ollaan jo yhdessä eletty. Ei ole kovin harvinaista. Ihan käytännön syistä oli tämä järjestely, koska molempien perheet ovat niin kaukana toisistaan ja myös erot esimerkiksi alkoholinkulutuksessa ovat suuret.
Meillä kaikki juhlat perustuvat pitkälti hyvien viinien yms. alkoholijuomien maisteluun. Mieheni perhe on täysin absolutisteja. En itse voisi kuvitella kestäväni joulua selvinpäin, ehkä joskus tulevaisuudessa jos olen raskaana :P mutta en muuten, ainakaan vapaaehtoisesti.
Sama täällä. Enkä ole mikään juoppo, vaan nautin pienestä hiprakasta jouluaattona.
Mä olen aina viettänyt joulut eri paikassa kun kumppani. Eikö ihmiset muka osaa tehdä mitään ilman toista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että se sen toisen naamaa katsellaan kotona 24/7 muutenkin. Miksi ei voisi joulua viettää omien vanhempien kanssa?
Kaipa työssäkäyviä ovat, eivätkä koko ajan kököttele kotosalla toisiaan tuijottelemassa? Saattavat jopa nukkua zzzzz
Mua sitten ihmetyttää tyypit, jotka miettivät muiden ihmisten tapoja ja päättävät, mitä JOULU merkitsee kenellekin ja miten se on hyvä viettää, ettei asiasta tule sanomista ja keskusteluavauksia foorumeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Enkä ole mikään juoppo, vaan nautin pienestä hiprakasta jouluaattona.
Nimenomaan, en minäkään juo muutamaa lasillista enempää, mutta minulle ne lasilliset ovat tärkeitä, ja tuovat ruuan maut ja hyvän fiiliksen esiin! En todellakaan ymmärrä miksi jotkut kristityt ovat absolutisteja, muslimeillahan tuo on ymmärrettävää kun uskonto kieltää alkoholin.
Ap, kuulostat ihan meidän kylän ämm... naiselta. Siinä kylässä, jossa lapsuuteni ja nuoruuteni vietin, mutta onneksi pois pääsin, oli aina just tollasta ihmettelyä ja kummastelua muiden, sivullisten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen miesystäväni kanssa asunut viisi vuotta yhdessä ja jokainen joulu vietetään erikseen.
No miksi? Koska kummallakaan ei ole intressejä "laittaa" joulua meidän väliaikaiseen kaksioomme. Koska miehellä asuu vielä nuorin sisarus kotona. Koska kumpikaan ei näe lapsettomana järkeä siinä, että hypitään joka toinen vuosi toisen vanhempien luona, kun näin on hyvä - siinä missä me emme ole jouluihmisiä vanhempamme ovat, ja vaatimalla vaativat että sitä vietetään.
"miksi tärkeää juhlaa wi haluta viettää sen oman rakkaan kanssa?" No voi blaa blaa. Ei se juhla ole tärkeä kaikille. Me nähdään toistemme naamaa ne loput 360 päivää vuodessa, matkustellaan paljon jne.
Välikaikainen kaksio? Viisi vuotta? Sait mut nauramaan ääneen, kiitos!
Sama meillä, mies menee jouluksi äitinsä luokse, aikuiset lapsensa ovat siellä myös. Omat lapseni tulevat meille viettämään joulua kanssani.
Meillä voidaan viettää joulut yhdessä siksi, koska minun vanhemmat eivät ole niin tarkkoja mikä päivä kokoonnutaan yhteen sitä viettämään. Vaihdellaan sitten päiviä vähän vuorotusten, ettei kenenkään vanhemmat pahoita mieltään.Välillä vietetään "aattoa" 25päivä, koska meidän aaton perinteet vie koko päivän, kun aamulla aletaan yhdessä laittamaan ruokia ja ulkoillaan ja ajoissa syödään ja saunotaan, että lapsilla on aikaa leikkiä uusilla leluilla yms.
Muutoin varmaan vietettäisiin joka toinen vuosi vähintään joulu eri paikoissa, ei minusta tunnu hyvältä, koska haluan kaikki rakkaat ympärilleni jouluna, myös mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että ovat viisi vuotta asuneet samassa asunnossa? Opettele lukemaan ennenkuin tikahdut nauruusi
Me vietämme joulut erillään. Asumme maassa X ja perheet maissa Y ja Z. Kaikkien luona vierailu olisi vaikeaa. Vietämme joulut yhdessä sitten, kun on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin että ovat viisi vuotta asuneet samassa asunnossa? Opettele lukemaan ennenkuin tikahdut nauruusi
Juu taas kolisi tyhjä tynnyri eniten. Ei tosiaan olla asuttu samassa asunnossa viittä vuotta ja tikahtuja on hyvä, ja ostaa säästämättä asunnon Helsingistä. :)
Mäkin tunnen samanlaisen pariskunnan. Ovat olleet yhdessä jo 30 vuotta. Joulu silti aina erillään, kumpikin matkustaa vanhempiensa luo. Jokainen tavallaan, ei kenenkään joulunviettotapojen pitäisi muita haitata.