Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raju yöhikoilu, mistä voisi johtua kun kilppariarvot ok?

Vierailija
21.12.2015 |

koko viime yö meni hikoillessa lakanat märiksi, illalla kävin saunassa mutta aamulla oli mentävä suihkuun !
kilppariarvot katsottu kahdesti, viimeksi 2v sitten ja ovat kunnossa.

tätä hikoilua ei esiinny joka yö, mutta paristi kuussa ja joskus alkaa kuumottaa keskellä päivääkin ! :(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä. Yöhikoilu voi viitata niin moneen asiaan.

Vierailija
2/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Yöhikoilu on vaihdevuosien ensimerkkejä.

Vierailija
4/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et ole vaihdevuosi-iässä?

Yleensä elimistössä on joku tulehdus, jos yöhikoilu jatkuu pitkään ja on voimakasta. Kannattaa varata aika

lääkärille.

Vierailija
5/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä ollut aikoja, jolloin hikoilin öisin lakanat märiksi (ei vaihdevuodet), mutta meni ohi ja olen perusterve. Ihmetytti kyllä välillä. Poistaakohan elimistö "jotain ylimääräistä" esim. viruksia hikoilun avulla elimistöstä?

Vierailija
6/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kipulääkkeitä? Mulla ibuprofeeni (esim. Burana) ja etenkin parasetamoli aiheuttaa tuon, johtuu elimistön lämpötilan laskusta.

Vierailija
7/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian lämmin peitto? Liian lämmin makuuhuone?

Alkoholia tai liikaa ruokaa illalla?

Vierailija
8/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on geeneissä. Hikoillaan siis kuin pienet porsaat, sänky saattaa olla ihan märkä. Patjat pitää vaihtaa usein. Lämpenen liikunnastakin sekunnissa ja hikoilen välittömästi.

Kilpparit ok. Vaihdevuosia mun isällä tuskin on :)

Eipähän ainakaan palele..

Vierailija
9/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit, ne sokerit eli akuisiän diabetes tyyppi II. Kannattaa käydä mahdollisimman pian tarkistuttamassa, korkeat sokeriarvot tekee hallaa sisäelimille ja silmille.

Vierailija
10/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppu yöhikoilut, kun jätin maitotuotteet kokonaan pois. Nyt jos joskus erehdyn syömään esim. yhden jäätelön, hikoilen seuraavana yönä paidan märäksi...

Vierailija
11/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet muuten tekee tuota! Ne lisää limaneritystä eli nenä tukossa ja allergiaoireita - kokeile jättää pois. Pelkkä juuston mussutus voi lisätä hikoilua.

Vierailija
12/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin tarkistaa ne kilppariarvot, jos ne on tarkistettu 2v. sitten. Tossa ajassa ne on jo voineet huonontua. Vai oliko sulla tota yöhikoilua jo silloin 2v. sitten?

Vierailija
13/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välillä ollut aikoja, jolloin hikoilin öisin lakanat märiksi (ei vaihdevuodet), mutta meni ohi ja olen perusterve. Ihmetytti kyllä välillä. Poistaakohan elimistö "jotain ylimääräistä" esim. viruksia hikoilun avulla elimistöstä?

Mulla tätä samaa. Ajattelen että jotenkin se liittyy hormoneihin, koska mulla alkoi tuo yöhikoilu teininä vähän ennen kuin menkat. Mutta ei tule joka kuukautiskierrolla tuollaista kumminkaan, vaan joskus on ollut vaan elämässä aikoja jolloin viikkoja tai kuukausia on hikoiluttanut joka yö, ja sitten ne on vaan menneet ohi. 

Vierailija
15/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi , kihti ,ja tyrä+ velkaa yli 500000€ 😨

Vierailija
16/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää on 35v, mietin jo tuota "mummotautia" mutta kun viime kuussa oli kuukautiset :D

minulla on reuma ja ADHD, mietin josko ne lääkkeet vaikka ainakin reumalääkkeistä oli lääkäri jyrkästi sitä mieltä etteivät tuollaista tee!

ja näitä oireita oli jo ennen vuosi sitten aloitettua ADHD-lääkitystä..

kilppariarvot minulla on katsottu peräti kolmesti. lukuunottamatta sitä, etten ole oudosti laihtunut tai lihonut minulla on selvästi siihen viittaavia oireita: aivosumua, halvaannuttavaa väsymystä, tätä yöhikoilua, sydämen muljahtelua, äkkiä jääkylmiksi (kuin suonissa virtaisi jäävettä!) menevät sormet ja varpaat, äänen käheytyminen...

ap

Vierailija
17/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt taas niitä pahimpia vaihtoehtoja, joihin todennäköisyys pieni mutta kannattaa tarkistuttaa.. Imukudossyöpä aiheuttaa yöhikoilua. 

Vierailija
18/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa refluksitauti.

Vierailija
19/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikää on 35v, mietin jo tuota "mummotautia" mutta kun viime kuussa oli kuukautiset :D

minulla on reuma ja ADHD, mietin josko ne lääkkeet vaikka ainakin reumalääkkeistä oli lääkäri jyrkästi sitä mieltä etteivät tuollaista tee!

kilppariarvot minulla on katsottu peräti kolmesti. lukuunottamatta sitä, etten ole oudosti laihtunut tai lihonut minulla on selvästi siihen viittaavia oireita: aivosumua, halvaannuttavaa väsymystä, tätä yöhikoilua, sydämen muljahtelua, äkkiä jääkylmiksi (kuin suonissa virtaisi jäävettä!) menevät sormet ja varpaat, äänen käheytyminen...

ap

Paljonko ne sun kilppariarvot oli, oliko ne viitteen ylärajoissa vai alarajoissa? 

Vierailija
20/36 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on yöhikoilua ollut jo muutaman vuoden aina ennen menkkoja. Osaan jo odottaakin menkkoja alkavaksi parin hikoiluyön jälkeen (epäsäännöllinen kierto, joten muuten ei välttämättä aina osaa varautua). Ikää nyt 40, eli alle nelikymppisenä alkanut. Vaihdevuosien esioireita (esivaihdevuodet) voi olla kymmenenkin vuotta ennen kuin menkat jää pois, jopa pidempäänkin.