raju yöhikoilu, mistä voisi johtua kun kilppariarvot ok?
koko viime yö meni hikoillessa lakanat märiksi, illalla kävin saunassa mutta aamulla oli mentävä suihkuun !
kilppariarvot katsottu kahdesti, viimeksi 2v sitten ja ovat kunnossa.
tätä hikoilua ei esiinny joka yö, mutta paristi kuussa ja joskus alkaa kuumottaa keskellä päivääkin ! :(
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni tämä oli ensimmäinen ja ainoa viite imusolmukesyövästä. Lopulta kasvaimia löytyi haimasta, maksasta kaulalta, rintaontelosta ja luuytimestä. Vasta kun maksoi itse mri:n
Hyi kauhea :/ Miten miehen lopulta kävi?
Uniapnea, sitä on naisillakin. Jos olet vähän ylipainoinen tai vaikket olisikaan niin yritä selvittää kuorsaatko öisin. Hengityskatkos aiheuttaa hikoilua.
Ei tarvitse olla mitään. Mulla ei ole koskaan paitsi kuumeessa ollut yöhikoilua, ja kilpparin vajaatoiminta diagnosoitiin pari vuotta sitten. Toiset vaan on taipuvaisempia hikoilemaan. Hikoilen muutenkin tosi vähän. Exäni taas oli kuin paahdin ja hiki virtasi puroina rakastellessa. Aika ärsyttävää.
Olen muuten vähän päälle nelikymppinen. Ei mitään vaihdevuosiin viittaavaa toistaiseksi. Kaikki on niin erilaisia.
Sinuna en murehtisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään. Mulla ei ole koskaan paitsi kuumeessa ollut yöhikoilua, ja kilpparin vajaatoiminta diagnosoitiin pari vuotta sitten. Toiset vaan on taipuvaisempia hikoilemaan. Hikoilen muutenkin tosi vähän. Exäni taas oli kuin paahdin ja hiki virtasi puroina rakastellessa. Aika ärsyttävää.
Olen muuten vähän päälle nelikymppinen. Ei mitään vaihdevuosiin viittaavaa toistaiseksi. Kaikki on niin erilaisia.
Sinuna en murehtisi.
Ai niin, ja olen lievästi ylipainoinen. Johtuu siitä kilpparista. En silti hikoile.
Kilppariarvot ovat voineet muuttua
Ootko jollain rajulla dieetillä tai rajoitatko syömääsi energiamäärää?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo on geeneissä. Hikoillaan siis kuin pienet porsaat, sänky saattaa olla ihan märkä. Patjat pitää vaihtaa usein. Lämpenen liikunnastakin sekunnissa ja hikoilen välittömästi.
Kilpparit ok. Vaihdevuosia mun isällä tuskin on :)
Eipähän ainakaan palele..
Kyllä miehilläkin on vaihdevuodet: http://www.webmd.com/men/guide/male-menopause
Sivusto vastaa meidän tohtori.fi -sivustoa.
Mulla on saunomisen jälkeen usein hikinen yö. Tulee juotua reilummin vettä illalla niin ne pukkaa yöllä ulos.
Mulla johtuu selvästi huonosta keinokuitupeitosta. Ei hengitä sitten yhtään.
Komppaan noita syöpäkommetteja. Pojalla oli pitkään jatkunut yskä ja lämpöilyä ja sitten tuli yöhikoilut. Diagnoosina imusolmukesyöpä eli Hodgkinin lymfooma. Nyt rankkojen hoitojen jälkeen ollut jo vuosia terveen paperit.
yöhikoilu alkaa monta vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia.
Mullakin on ollut tuota hikoilua viime aikoina, ja liittyy joten hormoneihin. Gyne ei kyllä usko, että olisi vielä vaihdevuodet alkamassa. Olen 42. No, tulee siis paristi kuussa useampi yö peräkkäin, että tosiaan kuulostaa hormonaaliselta. Ja on tosi vittumaista. Joskus pitää vaihtaa vaatteet kaksi kertaa yössä. Lakanoita en jaksa vaihtaa keskellä yötä, mutta ne on tosiaan niin litimärät, että heitän patjan päälle jonkun pyyhkeen, jotta voin jatkaa nukkumista. Nyt kävi kuitenkin niin mukavasti, että aloitin migreenin estoon beetasalpaajan, ja samalla tämä yöhikoilukin loppui. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Komppaan noita syöpäkommetteja. Pojalla oli pitkään jatkunut yskä ja lämpöilyä ja sitten tuli yöhikoilut. Diagnoosina imusolmukesyöpä eli Hodgkinin lymfooma. Nyt rankkojen hoitojen jälkeen ollut jo vuosia terveen paperit.
No Nyt rupesi ahistamaan, olin kuukauden nimittäin sitkeässä flunssassa ja yskässä:O
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo on geeneissä. Hikoillaan siis kuin pienet porsaat, sänky saattaa olla ihan märkä. Patjat pitää vaihtaa usein. Lämpenen liikunnastakin sekunnissa ja hikoilen välittömästi.
Kilpparit ok. Vaihdevuosia mun isällä tuskin on :)
Eipähän ainakaan palele..
Kyllä miehilläkin on vaihdevuodet: http://www.webmd.com/men/guide/male-menopause
Sivusto vastaa meidän tohtori.fi -sivustoa.
Isä on jo kasikymppinen, on varmaan jo menneet ohitse :D
Vaihdevuosia jankkaavat - jos ihminen on lapsesta saakka hikoillut niin ei se hikoilu ole mikään oire. Eikä yöhikoilu tai liikuntahikoilu ole lainkaan sama asia kuin "kuumat aallot -hikoilu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni tämä oli ensimmäinen ja ainoa viite imusolmukesyövästä. Lopulta kasvaimia löytyi haimasta, maksasta kaulalta, rintaontelosta ja luuytimestä. Vasta kun maksoi itse mri:n
Hyi kauhea :/ Miten miehen lopulta kävi?
Aloittaa nyt sädehoidoon. Sytostaatit veivät 95% kasvaimista, jotakin jäi rintaonteloon. Sitä sädetetään nyt 25 kertaa.