Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun pitää tehdä joulupäivälliselle jälkiruoka. Voi kääk, MITÄ?

Vierailija
20.12.2015 |

En ole kovin hyvä leipomaan, mutta suht normaaleissa jutuissa onnistun. Mitä leipoisin/tekisin? Mitä teillä on/on ollut? Ei mitään tietoa, mitä herkkuja jouluna edes syödään (makeita).

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivälliset on teillä tai matka ei ole pitkä, niin tee vaikka semifreddo:

http://www.maku.fi/reseptit/piparkakku-semifreddo

Vierailija
2/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois vaikka glögi-valkosuklaakakku? Helppo tehdä, säilyy pitkään ja jouluinen. Reseptejä lehdet ja blogit pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee maailman helpoin suklaamousse...ohje taitaa olla Valion sivuilla ( en saa linkitettyä puhelimella ), vaahdotettua kermaa ja sulatettua tummaa suklaata sekaisin ja annosmaljoihin jääkaappiin... Saa olla monta tuntia kylmässä maustumassa. Ennen tarjoilua vähän sormisuolaa päälle, tuo maun hienosti esiin.

Vierailija
4/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla muilla joku jälkiruoka? Itse en ole sellaista ikinä tehnyt, enkä kyllä kaivannutkaan, ei ollut lapsuudenkodissakaan. Jouluruuan jälkeen on muutenkin niin ähky, etten kaipaa siihen päälle enää mitään makeaa. 

Vierailija
5/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla muilla joku jälkiruoka? Itse en ole sellaista ikinä tehnyt, enkä kyllä kaivannutkaan, ei ollut lapsuudenkodissakaan. Jouluruuan jälkeen on muutenkin niin ähky, etten kaipaa siihen päälle enää mitään makeaa. 

Joskus olen tehnyt luumurahkaa, mutta ei sitä kukaan jaksa syödä.

Vierailija
6/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiramisu

Vierailija
7/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukohokas tai luumusoppa

Vierailija
8/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on karpalokiisseli + valkosuklaamoussea lusikallinen ja ripaus kanelia. Raikas ja niiiiin hyvää!

Vierailija
9/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku piparipohjalla ja glögikiilteellä. Hedelmäsalaatti Joku puolukkarahka tai lakkajäädyke.

Vierailija
10/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujäätelö?

Vierailija
11/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä ehdotuksia -eikun selailemaan reseptejä näistä. ap

Vierailija
12/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa365 mainosti jotain taivaallista jouluista juustokakkua, aattelin kokeilla sitä.

Vierailija
13/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.valio.fi/reseptit/glogijuustokakku-1/

Tuo on hyvää.

Tai sitten luumurahka: kermavaahtoa, maitorahkaa ja luumumarmeladia (sitä mitä laitetaan joulutorttuihin) sekaisin. Ja sokeria jos tarvitsee. Helppoa ja jouluista!

Vierailija
14/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on varma valinta.

Vierailija
15/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itsenäisyyspäivän jälkiruuaksi valkosuklaamoussen. Löysin tosi helpon ja hyvän ohjeen netistä: kermavaahtoa, suklaata sulatettuna ja valkuaisvaahtoa. Tein suoraan annosmaljoihin ja koristelin suklaalastuilla. Kannattaa antaa maustua jääkaapissa parikin tuntia.

Vierailija
16/31 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsuudenkodista minun isosiskoni keksi jälkkäriksi hedelmäsalaatin.

Joka joulu on sitten perheeni parissa se tehty. Yleensä tehdään kaksi kulhollista joulunaikaan.

Jos lapset eivät halunneet syödä jouluruokia niin sitten he söivät tätä hedelmäsalaattia joulunpyhät.

Omenia, appelsiineja, mandariineja, viinirypäleitä, päärynää, banaaneja ja n.4 säilykepersikkaa pienitään sopivan kokoisiksi paloiksi ( appelsiinilohko kolmeen osaan , mandariini kahteen, banaani n. 1,5cm viipaleina jne. ) ja hiukka persikkalientä ja purkillinen appelsiinituoremehua niin että kaikki peittyy. Sokeria ei kukaan enää halua laittaa siihen vaikka hiukan kaipaakin sitä.

Vierailija
17/31 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/31 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattivuoka (kaupasta valmiina) vaahtokarkkikuorrutuksella. Amerikassa suosittu :)

Vierailija
19/31 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku pannacotta tai jäädyke tai muu kevyt jälkiruoka. Itselleni suklaamousset, luumurahkat ja kakut on raskaan ruuan päälle vähän turhan raskas jälkiruoka.

Itse olen vähän harkinnut valkosuklaapannacottaa karpalokiisselin kera.

Vierailija
20/31 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein eilen koe-erän "karpaloita kinuskikastikkeessa". Oli hyvää! Ohjeen löysin lumo lifestyle-blogista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä