Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI vauva/pieni taapero pitää eristää muista ihmisistä ja laittaa nukkumaan omaan huoneeseen

Vierailija
13.02.2006 |

Minä en käsitä parhaalla tahdollanikaan niitä ihmisiä jotka vievät vauvalta ja pieneltä lapselta turvan. Ja sitten myöhemmin ihmetellään tunnekylmiä ja sitoutumaan kyvyttömiä teinejä ja aikuisia ihmisiä. Pienen lapsen paikka on vanhempiensa lähellä. Nukkuminen on turvallista muiden kanssa.

O tempora o mores!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä koskaan hiippaile yöllä vanhempien makkariin. Tietää kyllä, että vanhemmat ovat viereisessä huoneessa, jos jostain syystä yöllä tarvitsee.

Jos kokisi olonsa turvattomaksi, varmaankin ilmaisisi sen jotenkin.

Vierailija
42/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka ei mene lasten takia klo 20 nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäsi lapsen pitää nukkua samassa tilassa vanhempien kanssa, vaikka selkeästi nukkuisikin silloin huonomin?

Että lapsen katkeamaton yöuni omassa huoneessa on huonompi vaihtoehto kuin lapsen jatkuva heräily vanhempien uniääniin (kuorsaus, kääntyilyt)?

27, kiitos hyvästä kirjoituksesta, oli kuin suoraan meiltä!

Vierailija
44/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, menkää ulos ja vetäkää vähän happea keuhkoihin :D Kun vähänkin yrittää asiasta kirjoittaa rauhallisesti ja asiallisesti, joku vetää siitäkin herneet nenään ja hirveä loanheitto alkaa.

Mistä kumman syystä ei voida nähdä asioita kuin siltä yhdeltä kannalta, joka on tietenkin se oma ja oikea. Kasvatatteko te lapsennekin niin, ettei toisten mielipiteitä tarvitse kunnioittaa ja jos joku tekee asian eri tavalla on aivan oikeutettua haukkua ja solvata tätä ihmistä? Tällaisen maailmankuvanko te annatta myös lapsillenne, ettei toisten ratkaisut voi mitenkään olla oikeita, koska minä teen eri tavalla?

Minä en ole koskaan tuominnut perhepedissä tai millään muullakaan tavalla nukkuvia perheitä. Minulle ei tulisi mieleenikään tuomita toista hänen ratkaisujensa perusteella, varsinkin jos en sen ratkaisun syitä todellisuudessa tiedä.

Nyt jokainen ottaa aikalisän ja miettii, miksi minun pitää aina olla oikeassa?

Vierailija
45/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän makkari todella iso ja sen jaoimme kaapeilla kahdeksi huoneeksi. Toisella puolella nukkuu taapero ja toisella me. Käytännössä ollaan samassa huoneessa.

Poika on alkanut nukkumaan paremmin, kuin mitä nukkuin meidän sängyn vieressä. Toki jos herää ja itkee hänen luokseen mennään ja tutilla rauhoittuu ja nukahtaa. Yksinään häntä ei huudateta.

Siksi myös siirto tehtiin kun toinen vauva tulossa ja hänen paikka alussa on siinä meidän vieressä omassa sängyssään. Tuota perhepetiä en ole koskaan tajunnut. Kyllä meillä poika viereen otetaan välillä, mutta pääsääntöisesti omassa sängyssä nukutaan, jolloin äiskä ja iskä saavat kunnon yöunet. Muuten jäisi unet nukkumatta tämän väkkärän vieressä.

Vierailija
46/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes vastasyntyneenä. Omassa sängyssä posotti sitten 12 tunnin yöunia muutaman kuukauden ikäisestä. Makuuhuoneen ahtauden vuoksi oli sänky järkevä sijoittaa toiseen huoneeseen. IKINÄ ei ole ollut vaikeuksi nukahtaa omaan sänkyyn ja huoneeseen. Ehkä 4 kertaa koko 6-vuotisen elämänsä aikana on köpötellyt väliimme nukkumaan keskellä yötä ja silloin on saanut sinne myös tulla. Tosin puolen tunnin päästä on lähtenyt takaisin omaan sänkyyn nukkumaan.

Mutta, mutta taidamme olla koko perhe tosi tunnekylmiä ihmisiä. Kupus on viihtynyt hiukan paremmin sängyssämme, joten hänellä lienee toivoa päästä empaattisten kerhoon.

Vierailija
47/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei hän usaltaisi nukkua omassa sängyssä.

Miksi lapsi pitää opettaa pelkäämään???

Miksi omassa sängyssä on pelottavaa?

Ja jos lapsi jostain syystä pelkää niin kyllä yrittäisin selvittää miksi pelkää olla yksin, enkä pakottaisi yksin nukkumaan.

En kyllä nukuttaisi kolme/neljä vuotista vieressä vain siksi, että itse nukkuisin paremmin.

Vierailija
48/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutan lapseni omassa huoneessa omissa sängyissään. Itse 10-vuotiaaksi vanhempien makuuhuoneessa nukkuneena en halua lapsilleni enkä meille vanhemmille samaa kohtaloa. Meillä toimitaan näin ja jossain muualla toisin. Get over it.

Vierailija
49/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun pitää niin paljon vakuutella ettei lapsi kärsi vaikka nukkuu yksin pimeässä omassa huoneessaan.....miksiköhän?

Ensin kysytään että MIKSI lapsi nukkuu omassa huoneessa, ja sitten kun vastataan niin syytetään vakuuttelusta ja huonosta omatunnosta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan