Millä nimellä teillä kutsutaan jauheliha-makaronimössöä?
Meillä tuolla otsikossa mainitulla nimellä :D
Eli jauheliha, makaroni ja sipuli keskenään ja namnam.
Kommentit (185)
Nistipata, aina ollut ja tulee olemaan. Tänään tein viimeksi kun en työpäivän jälkeen jaksanut panostaa ruokaan ja sen laittamiseen yhtään sen enempää kuin että sai edes jotakin vatsantäytettä.
Jauhelihaa ja makaroni, tai tuolla otsikossa olevalla.
Vierailija kirjoitti:
Vasta muutaman kerran olen tehnyt, mutta makaronimössöä se on! Ja mun lapsista nuorin on 14v, vanhin aikuinen, mutta viimeisen vuoden aikana on ollut vähän stressiä ja kiirettä, eli olen muutaman kerran tuota tehnyt, ei hassumpaa. Aiemmin en edes tiennyt, että noin voisi tehdä, haha! Ja ketsuppia! Muussa en sitä käytäkään :) Nam.
Meillä lapset tykkää tästä enemmän kuin makaronilaatikosta
Jauhelihamakaroonimössö. Enkä laita edes sipulia. Jauheliha, mausteet ja makaroni, ketsuppia päälle syödessä.
En käsitä miksi sitä sanotaan nistipadaksi. Ei nistit mitään ruokaa kokkaile. Jos jotain syövät niin jotain mäkkäriä, en ole koskaan ketään nistiä nähnyt ruokakaupassa.
Meillä se on nimeltään ihan vain makaronia ja jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Röpö, sana on äidin suvulta tullut, Savosta.
Pääkallo on aina tarkottanut partiossa tehtyä makaroni + lihapulla + hernemaissipaprika mössöä, eikä tuota makaroonimössöä todellakaan.
Mikä lippukunta? Ei meillä ollut tuollaista. Meillä tehtiin nappulasoppaa eli nötkött keittoa.
En kehtaa sanoa omaa lippukuntaa, mutta annan helpon vihjeen Suomen ainoa vihreä paitainen muilla on siniset.
Se on makaronipyttipannu, siihen kuuluu perus makaronin, jauhelihan ja sipulin lisäks laittaa myös kinkkusuikaleita tai pekonia sekä paprikaa. Suolaa ja mustapippuria.
Makaronilaatikon aineksiksi. Tosin osa puuttuu.
Tuohan on nistipataa! Päälle tosi paljon ketsuppia, hyvää ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikon aineksiksi. Tosin osa puuttuu.
Ja siis en ole koskaan syönyt aloittajan mainitsemia aineksia pelkästään. Tai edes pelkästään makaronia ja jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Huumeita käyttävänä ihmisenä mä koen nistipata-termin mun ihmisarvoa halventavana.
Hä?
Musta nimitys loukkaa ruokaa. Sinä tallot oman arvosi ihan itse omilla teoillasi.
Makaroonimössö. Ja en enää osaa syödä sitä ilman valion juoksevaa cheddaria. Ei maistu jos sitä ei saa sinne sekaan.