Millä nimellä teillä kutsutaan jauheliha-makaronimössöä?
Meillä tuolla otsikossa mainitulla nimellä :D
Eli jauheliha, makaroni ja sipuli keskenään ja namnam.
Kommentit (185)
Makaronimössö. Tai Alfred. Yleensä makaronimössö.
Vierailija kirjoitti:
Nistipata?? Koska nistit on hassui? Ei taida väki olla "päässyt" olemaan aineiden käyttäjän naapurina tai läheisenä.. Sitten jos joku päivä niin käy, niin loppuu se hauskuus siitä elämäntavasta todella pian. Seuraavaksi varmaan tulee joku jammupata.
Onko se jotenkin hassua ruokaa??
Itse ajattelen sen niin, että se on nistipataa, koska se on halpaa, helppoa perusruokaa. Nistillä ei ole paljoa rahaa käytettäväksi (muuhun kuin aineisiin), nisti ei todennäköisesti jaksa tai ehkä edes osaa nähdä vaivaa ruuanlaitossa, varsinkin kun on sekaisin, eikä makuelämyksellä ole juuri väliä vaan sillä että saa välillä mahansa täyteen.
Siksi nistipata.
Täällä kanssa joko pääkallopata tai nistipata. Molemmat nimitykset ihan yleisessä käytössä.
Teräsmies. En tiedä, mistä nimitys on tullut.
Meillä syödään etnoruokaa. Eli riisiä ja pakastevihanneksia.
Huumeita käyttävänä ihmisenä mä koen nistipata-termin mun ihmisarvoa halventavana.
Vierailija kirjoitti:
Huumeita käyttävänä ihmisenä mä koen nistipata-termin mun ihmisarvoa halventavana.
Meillä on sanottu nistipadaksi varmasti 30 vuotta enmekä siis itse ole kertaakaan syöneet, en tosin mitenkään tuokaa halveksu. Syyksi olen arvellut sen, että ruoka on ns. vatsantäyte ihmiselle, joka ei juuri mieti syystä tai toisesta, millä vatsansa täyttää. Mutta ymmärrän, että ei kyllä ole kovin kunnioittava nimi. Ylipäätään nistiksi tai spurguksi kutsuminen on epäinhimillistävää, joten taidanpa siivota suuni. Sinulle 👍
Vierailija kirjoitti:
Makaronimössön vannoutuneena ystävänä, samat sanat.
pataljoonamössö
intissä mettäleireillä
oli muuten hyvää
Makaronimössöksi kutsuin silloin, kun lapset oli pieniä ja tuli joskus tehtyä. Sai nopsaan ruuan pöytään ja lapset tykkäsi. Nykyään kutsun nistipadaksi, vaikka en ole sitä vuosiin tehnyt.
Meillä se sössö kulkee nimellä Wanha Kostaja!