Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on aivan kauheen paha olla.

Vierailija
20.12.2015 |

Ahdistaa niin paljon. Olen aivan yksin ja jokainen raivoo, haukkuu tai puhuu vaivalloisen negatiivisesti ja hymähtelee. Olen henkisesti niin loppu, etten tiedä enää miten päin olisin.
En juuri koskaan ole vaivaksi kenellekään tai jos jotain pyydän niin annan sen moninkertaisesti takaisin kun pystyn ja kiitän nöyrästi. Nyt kun pyysin pientä palvelusta maksua vastaan niin olen suututtanut lähes jokaisen läheiseni. Vain, että saisin viettää aikaa heidän kanssaan vielä kerran pitkään pitkään aikaan niin tuntuu, että pieni vaivannäkö on aivan kauhee ehdotus ja saan vihaa niskaani.
Olen muutenkin erittäin stressaantunut ja masentunut. Yksi haukkuu läskiksi ääliöksi ämmäksi joka ei tajua mitään ja toiset huutaa, etten todellakaan auta sua.
Olen sekä fyysisesti että henkisesti aivan yksin. Elämä pelottaa ja koko ajan väsyttää, tahdon vain nukkua.
Ymmärtäisin kaiken negatiivisen asenteen mua kohtaan jos olisin oikeasti vaivaksi usein tai jos olisin muuten ärsyttävä ihminen mutta kun juuri päinvastoin. Olen niin kiltti ja yritän ottaa kaikki huomioon, kuuntelen ja piristän läheisiäni. Kannustan ja jätän oman vointini taka-alalle. En ole puhunut kuinka pahalta musta tuntuu paitsi tuolle joka huutaa ja haukkuu koska hänen kanssaan olen niin loppu, että oli pakko raivostua, sanoa takaisin ja kertoo kuinka huonosti voin ja että en ansaitse paskaa yhtään enempää.
Kaikki haukut kun menee kuulemma aina kännin tai huonon päivän piikkiin tai siihen, että on vain realistinen enkä kestä kritiikkiä.

No en kyllä enää kestäkään. Musta on tullut niin herkkä että itken pienestäkin yksin ollessani ja pelkään kritiikkiä ylikaiken ja ahdistun täysin jos joku arvostelee minua. Osaan kyllä olla kova ulkoisesti enkä itke seurassa mutta nyt kyllä romahdin (pieni epätoivon itku pääsi mutta kokosin itseni nopeasti) jo läheisilleni kun tuntuu niin pahalle ja ylivoimaiselle, pyysin kyllä anteeksi myöhemmin. Tosin vastaus kun pääsi itku oli, että " rupee nyt vittu itkemään sitten". Tosin ymmärrän, hän on mua auttanut vilpittömästi ja aion vielä korvata sen. Esim. Lainannut rahaa kun olen ollut tiukilla ja muutenkin hän oikeasti välittää minusta ja auttaa jos olen pulassa. Niin minäkin häntä jos hän apua missään ikinä tarvitseekin.

Koko elämä on ollut helvettiä viimeiset 5 vuotta ja itsetunto olematon enkä enää pysty edes puhumaan kenellekkään asioista koska en halua vaivata ketään ja oksettaa ajatuskin, että oikeasti joutuisin kertomaan todellisen vointini kasvokkain tai ääneen. Olen kyllä saanut paljon hyvääkin ja mahdollisuuksia mutta silti, se ei anna voimaa enää vaikka yritän kyllä porskuttaa eteenpäin ja olla "kyllä minä pärjään" asenteella.

En tiedä miksi mun pitäis kärsiä ja olla täällä enää. Ainut on vaan läheiset, en halua aiheuttaa heille tuskaa ja vihaa minun takia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekohan te oikeassa..

Jos olen kuitenkin pyytänyt liikaa.

En kyllä vanhempia ole kauheesti kiusannut omasta mielestäni ja olen kyllä tarjonnut kaikille korvausta joilta olen pyytänyt apua. Nyt tuli vaan kahta kauheampi olo, että jos oonkin vaatinut liikaa ja ansainnut huudot..

En kyllä pääse tosiaan julkisilla näissä olosuhteissa liikkumaan mutta ehkä vain pitäisi tyytyä kohtaloon ja olla yksin tämä joulu.

Ap

Vierailija
22/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä ei nyt täsmää. Miten sun lähipiiri voi olla sulle koko ajan raivoissaan "ilman syytä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut viimeisestä yhteisestä joulusta pitkään aikaan? Oletko joulun jälkeen muuttamassa loppuelämäksesi ulkomaille? Vai sittenkin menossa vuodeksi vaihtoon? Tuntuuko sinusta koskaan, että sinulla olisi taipumusta liioitteluun ja dramatisointiin? En kysy pahalla, mutta taidat olla kovin nuori ja tuijottaa enimmäkseen omaan napaasi.

Vierailija
24/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut tästä mitään tolkkua. AP sanoo jotain, heti seuraavassa mitätöi sanomansa. Joka välissä AP painottaa, kuinka hän korvaa vaivannäon asioista, joita normaalisti perheenjäsenet tekevät toisilleen ilman palkkiotakin. Tuota en myöskään ymmärtänyt, että miksi hänen läheisensä ovat niin vihamielisiä. 

Koko juttu on kuin suossa kävelyä. Juuri kun luulee pääsevänsä lujalle maalle, uppoaa taas.

Vierailija
25/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt tällaiseen käsitykseen:

Ap ei halua matkustaa vanhempiensa luo julkisilla kulkuvälineillä, koska hän tahtoo ottaa mukaan suuren määrän matkatavaroita ja lisäksi lemmikkinsä. Siksi hän on pyytänyt jonkun läheisensä (veljen/siskon) heittämään hänet autolla.

Perhe on sitä mieltä, että matka sujuisi julkisilla ihan hyvin, mutta veli/sisko on sitten ensin rähähdettyään suostunut kuskiksi. Ap on pahoittanut rähähdyksestä mielensä perin pohjin eikä nyt sitten tahdo lähteä ollenkaan.

Vierailija
26/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan vakitrolli taas vauhdissa.

Vierailija
27/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa voi olla sitäkin, että suhun luotetaan. :) Ihmiset jotka luottaa sinuun ja joilla samalla on avoin ja temperamenttinen luonne, uskaltavat olla täysin omia itsejään ja päästellä suustaan mitä sylki suuhun tuo ja luottavat siihen, ettet hylkää heitä silti.

Minusta toi on aika tyypillistä kilteille empaattisille ihmisille. Valitettavasti kiltit ihmiset saa paljon lokaa niskaansa ja heitä käytetään hyväksi ym. Ihmisluonne on kait lopulta useimmiten aika itsekäs ja haluaa monesti saada enemmän kuin antaa. Monella on rankkaa elämässä muuten ja kun löytävät ystävän, joka kiltisti ottaa vastaan kaiken kiukun ja auttaa pyyteettä, niin ottavat tilanteesta kaiken irti sen enempää miettimättä.

Itselläni on myös taipumusta liialliseen kiltteyteen, joten tiedän tilanteen. Rukoilin puolestasi. :)

Vierailija
28/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Vihreä, musta, valkoinen tee auttaa kuulemma stressiin ja masennukseen. Vihreä, musta, valkoinen tee tulee samasta kasvista, mutta jokaisella on eri valmistusprosessi. Teaniini "L-theanine" jota löytyy teessä, vaikuttaa aivoihin ja rauhoittaa mieltä. Asiasta löytyy lisää netistä. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18296328

Itseäni on auttanut positiivisen ajattelun lisäksi Kristinusko, joka lyhyesti tarkoittaa uskoa Jeesukseen.

Elämään askarruttaviin kysymyksiin olen löytänyt vastauksia www.gotquestions.org

http://www.gotquestions.org/Suomi/masennus-kristitty.html

http://www.gotquestions.org/what-is-the-heart.html

Mark 7:21-23: “From within, out of men’s hearts, come evil thoughts, sexual immorality, theft, murder, adultery, greed, malice, deceit, lewdness, envy, slander, arrogance and folly. All these evils come from inside and make a man unclean.” Our biggest problem is not external but internal; all of us have a heart problem.

Toivotan jaksamista ja hyvää joulua. :)

Vierailija
29/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä pärjäät ilman niitä ikäviäkin ihmisiä. Hakeudu harrastuksiin ja tee jotain vapaaehtoistyötä niin löydät uusia sosiaalisia suhteita ja alat voida paremmin.

Vierailija
30/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin ja tulin siihen tulokseen, että AP on sama, jolle veli kuskaa ruokaa ovelle, jota AP ei avaa, koska on kiireistä tehtävää keittiössä. Jos joku tuo kukkia hänelle, ne voi jättää alakerran pizzeriaan, koska hänellä on niin kiire, ettei ehdi avata ovea. Tunnistitko itsesi, AP?

Vierailija
31/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asut, AP?

Vierailija
32/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäisimpiä aloituksia vähään aikaan.