Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on aivan kauheen paha olla.

Vierailija
20.12.2015 |

Ahdistaa niin paljon. Olen aivan yksin ja jokainen raivoo, haukkuu tai puhuu vaivalloisen negatiivisesti ja hymähtelee. Olen henkisesti niin loppu, etten tiedä enää miten päin olisin.
En juuri koskaan ole vaivaksi kenellekään tai jos jotain pyydän niin annan sen moninkertaisesti takaisin kun pystyn ja kiitän nöyrästi. Nyt kun pyysin pientä palvelusta maksua vastaan niin olen suututtanut lähes jokaisen läheiseni. Vain, että saisin viettää aikaa heidän kanssaan vielä kerran pitkään pitkään aikaan niin tuntuu, että pieni vaivannäkö on aivan kauhee ehdotus ja saan vihaa niskaani.
Olen muutenkin erittäin stressaantunut ja masentunut. Yksi haukkuu läskiksi ääliöksi ämmäksi joka ei tajua mitään ja toiset huutaa, etten todellakaan auta sua.
Olen sekä fyysisesti että henkisesti aivan yksin. Elämä pelottaa ja koko ajan väsyttää, tahdon vain nukkua.
Ymmärtäisin kaiken negatiivisen asenteen mua kohtaan jos olisin oikeasti vaivaksi usein tai jos olisin muuten ärsyttävä ihminen mutta kun juuri päinvastoin. Olen niin kiltti ja yritän ottaa kaikki huomioon, kuuntelen ja piristän läheisiäni. Kannustan ja jätän oman vointini taka-alalle. En ole puhunut kuinka pahalta musta tuntuu paitsi tuolle joka huutaa ja haukkuu koska hänen kanssaan olen niin loppu, että oli pakko raivostua, sanoa takaisin ja kertoo kuinka huonosti voin ja että en ansaitse paskaa yhtään enempää.
Kaikki haukut kun menee kuulemma aina kännin tai huonon päivän piikkiin tai siihen, että on vain realistinen enkä kestä kritiikkiä.

No en kyllä enää kestäkään. Musta on tullut niin herkkä että itken pienestäkin yksin ollessani ja pelkään kritiikkiä ylikaiken ja ahdistun täysin jos joku arvostelee minua. Osaan kyllä olla kova ulkoisesti enkä itke seurassa mutta nyt kyllä romahdin (pieni epätoivon itku pääsi mutta kokosin itseni nopeasti) jo läheisilleni kun tuntuu niin pahalle ja ylivoimaiselle, pyysin kyllä anteeksi myöhemmin. Tosin vastaus kun pääsi itku oli, että " rupee nyt vittu itkemään sitten". Tosin ymmärrän, hän on mua auttanut vilpittömästi ja aion vielä korvata sen. Esim. Lainannut rahaa kun olen ollut tiukilla ja muutenkin hän oikeasti välittää minusta ja auttaa jos olen pulassa. Niin minäkin häntä jos hän apua missään ikinä tarvitseekin.

Koko elämä on ollut helvettiä viimeiset 5 vuotta ja itsetunto olematon enkä enää pysty edes puhumaan kenellekkään asioista koska en halua vaivata ketään ja oksettaa ajatuskin, että oikeasti joutuisin kertomaan todellisen vointini kasvokkain tai ääneen. Olen kyllä saanut paljon hyvääkin ja mahdollisuuksia mutta silti, se ei anna voimaa enää vaikka yritän kyllä porskuttaa eteenpäin ja olla "kyllä minä pärjään" asenteella.

En tiedä miksi mun pitäis kärsiä ja olla täällä enää. Ainut on vaan läheiset, en halua aiheuttaa heille tuskaa ja vihaa minun takia.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tuossa alussa että kaikki sanoo ettei todellakaan auta minua niin on sinänsä liioteltua, että kyllä ne sitten auttaakin mutta ensireaktio kysyessä oli tosi vihainen ja sellainen, että olisin mielummin jättänyt kysymättä jos olisin tiennyt kuinka vaivalloiselta pyyntö heistä tuntuu ja raivoomista tuli heti.

Pyytelin tietenkin anteeksi mutta kyllä se hävettää sitten saada sitä apua kun siihen sitten suostutaankin.

En kyllä käsitä mitä reaktiota olen saanut nyt osakseni..

Tämä tosiaan on kuitenkin viimeisiä kertoja yhdessä aikoihin ja sanoivat kauheesti kuinka tulee ikävä ja on ihana vielä nähdä niin nyt tuntuu, että kaikki on päinvastoin.

Ap

Vierailija
2/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tämä pyyntisi koski?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet arvokas ihminen.

Sinulla on oikeus tunteisiisi. Olet oikettu saamaan vastapalveluksia tekemistäsi palveluksista. Olet oikeutettu vaatimaan niitä. Jos sinulle ei niitä suoda ilman haukkumisia tai pitkää naamaa näyttäen, niin kyseiset ihmiset ovat vain hyväksikäyttäneet sinua. Ahneet ja itsekeskeiset ihmiset suuttuvat ja haukkuvat, kun olisi heidän vuoro tehdä jotain. 

Olet arvokas ihminen.

Vierailija
4/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se pyyntösi oli?

Vierailija
5/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kuulosta siltä, että olisit ainakaan fyysisesti yksin, kun lähelläsi tuntuu olevan ihmisiä pilvin pimein (vaikka sitten heistä jokainen raivoaa, haukkuu, puhuu vaivalloisen negatiivisesti tai hymähteleekin).

Kiinnostaisi kyllä tietää, millaisen "pienen palveluksen" pyytämisestä kaikki nämä ihmiset raivostuvat.

Vierailija
6/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "viimeisiä kertoja"?

Vierailija
7/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se pahalta tuntuu, ei vastapuolen reaktio ole sinun syysi.  Yritä päästä tuollaisten epäreilujen reaktioiden ulkopuolelle ajattelemalla että isku ei ole juuri sinua henkilönä vastaan, kyseisellä henkilöllä vaan saattaa olla paha olla jota hän levittää läheisiinsä kuvaamallasi tavalla. Se ei tee siitä hyväksyttävää, mutta voi helpottaa kun yrittää ajatella miksi vastapuoli käyttäytyi miten käyttäytyi, eikä se liity välttämättä sinun toimintaasi mitenkään.

Vierailija
8/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lähtisit hakemaan apua perhe-/ystäväpiirin ulkopuolelta? Pahoittelen, etten osaa antaa muunlaista neuvoa. Tsemppiä!

Vierailija
9/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tämä pyyntisi koski?

Vain sitä, että pääsen heidän luokseen viettään joulua eikä itsellä ole autoa, joten olisin maksanut bensat ja kuskille muutenkin tarjoan vaikka ruuat päälle tms. Sain kyllä mitä pyysin mutta todella negatiivisen sävyn ja huutojen kautta ja hävettää.

Julkillla en pääse kulkemaan yksin koska tavaroita on niin pirusti ja lemmikkejä lisäksi.

Ap

Vierailija
10/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset voisivat auttaa sinua. Ota yhteys omaan psykiatriseen poliklinikkaasi. Lääkitys saattaisi auttaa pahimman olon yli.

Vierailija
11/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kuulosta siltä, että olisit ainakaan fyysisesti yksin, kun lähelläsi tuntuu olevan ihmisiä pilvin pimein (vaikka sitten heistä jokainen raivoaa, haukkuu, puhuu vaivalloisen negatiivisesti tai hymähteleekin).

Kiinnostaisi kyllä tietää, millaisen "pienen palveluksen" pyytämisestä kaikki nämä ihmiset raivostuvat.

No kyllä olen yksin ainakin tunteideni kanssa ja asun aika kaukana heistä enkä siksi näe enää ketään usein. Toki sukulaista joka asuu täälläpäin niin näen joskus mutta siihen se jääkin.

Ap

Vierailija
12/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaan ottaen kyse ei siis ollut siitä, pääsetkö vanhempiesi luo viettämään joulua vaan siitä, että heidän pitää hakea sinut luokseen autolla. Sen sijaan että kulkisit julkisilla.

Matka on ilmeisesti aika pitkä, jos vanhempia ärsyttää. Miksi sinun pitää kuljettaa mukanasi niin paljon tavaroita?

Vierailija
13/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka ovat sinua kohtaan ilkeitä ja välinpitämättömiä?

Vierailija
14/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti ekan vuoden opiskelija ja nyt menossa vanhempiesi luo joulunviettoon? Ja heistä tuntuu rasittavalta ajatus lähteä sinua varta vasten noutamaan, vaikka voisit tulla junallakin? Vai?

Vierailija
15/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viitsi itse järjestää kulkemisiasi vaan vanhat raihnaiset vanhempasi saa roudata sua ja kirppukasojasi. Olet lainannut rahaa. Et ole maksanut takaisin. Aiot maksaa. Niin, itse on itseäsi autettava.

Vierailija
16/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet arvokas ihminen.

Sinulla on oikeus tunteisiisi. Olet oikettu saamaan vastapalveluksia tekemistäsi palveluksista. Olet oikeutettu vaatimaan niitä. Jos sinulle ei niitä suoda ilman haukkumisia tai pitkää naamaa näyttäen, niin kyseiset ihmiset ovat vain hyväksikäyttäneet sinua. Ahneet ja itsekeskeiset ihmiset suuttuvat ja haukkuvat, kun olisi heidän vuoro tehdä jotain. 

Olet arvokas ihminen.

En koe, että minua olisi hyväksikäytetty. Kyllähän mua autetaan mutta se tulee niin, että avunsaanti tuntuu pahalta ja olisin oikeasti mielummin ollut vaivaamatta ollenkaan. Nämä asiat nyt ovat kuitenkin sellaisia asioita joita minulta puuttuu ja joita tarvitsen oikeasti. En siis pyydä koskaan turhaan apua ja kitise paitsi äidiltä pyydän ehkä vähän liikaa apua mutta hän sitä usein tuputtaakin vaikka yritän hokea, että pärjään kyllä vaikka en pärjäisikään mutta häneltä olen saanut niin paljon että välillä pakko vähän himmata.

Toisaalta tavallaan vaadinkin hänen apuaan tai loukkaantuisin jos en sitä saisi ollenkaan koska lapsuus ja koko kotona asuminen oli niin vakaata alkoholin ja väkivallan ympäröimänä, että ehkä en uskoisi hänen välittävän jos ei auttaisi ja olisi huolissaan kaikesta huolimatta :)

Ap

Vierailija
17/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et viitsi itse järjestää kulkemisiasi vaan vanhat raihnaiset vanhempasi saa roudata sua ja kirppukasojasi. Olet lainannut rahaa. Et ole maksanut takaisin. Aiot maksaa. Niin, itse on itseäsi autettava.

No ei todellakaan. Maksan velkani aina takaisin. Eivätkä vanhemmat minua hae tai muutakaan.

Ap

Vierailija
18/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, nyt itseä niskasta kiinni. Älä tee kärpäsestä härkästä.

Hommaat hamstereille ja kultakaloille joululoman ajaksi hoitajan, joka käy ruokkimassa ne. Pakkaat yhteen reppuun ne välttämättömät vaatteet, jotka reissussa tarvitset, ja hyppäät reippaasti junaan.

Vanhempasi hakevat sinut asemalta ja vietätte yhdessä hyvät pyhät, ilman ahdistumisia ja riitelyjä. Hyvää joulua sinulle ja perheellesi!

Vierailija
19/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei vittu kiinnosta, luuletko että me muut ei olla sitä huomattu?

Vierailija
20/32 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Maksan velkani aina takaisin. Eivätkä vanhemmat minua hae tai muutakaan.

Ap

No kuka se kuski on, joka sinut vie? Ja jolle tarjouduit maksamaan bensat? Ja joka ilmeisesti joutuu sinun takiasi tekemään ison mutkan tms.? Veljesi?