Kerroin ekaluokkalaisen lapseni kaverille, ettei joulupukkia ole olemassa
Nyt sain sitten vihaisen sähköpostin tämän poikani kaverin äidiltä :D
En siis tiennyt, että poika uskoo vieläkin joulupukkiin joten en TAHALLANI paljastanut sitä. Kuitenkin oletin , että kukaan kouluikäinen ei enää usko mihinkään joulupukkeihin ja tonttuihin, joten puhuin ohi suun lahjojen ostamisesta tälle pojalle.
Ei kai kukaan ekaluokkalainen oikeasti enää usko kuitenkaan joulupukkiin? :D Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä jos ei tuohon ikään mennessä ole hoksannut huijausta.. Vanhempana itse paljastaisin viimeistään tuossa iässä, muutenhan sitä joutuu kiusatuksi koulussa kun uskoo vielä pukkiin.
Kommentit (44)
Hyvä että totuus paljastui, kyllä muakin lapsena kieltämättä vähän ketutti että tuollaista tarinaa viljellään lapsille. Suattaapi olla että itse en lietso tuleville lapsilleni mitään joulupukkiuskoa vaan kerron suoraan että satuhahmo se on jos pukista kyselevät.
Meidän lapset ei enää usko joulupukkiin, mutta hekin ovat niin järkeviä etteivät sitä paljasta jos joku muu sattuu uskomaan.
Mikäs siinä jos haluaa olla kusipää ja pilata toisen lapsen ilon ja joulupukin odotuksen ja naureskella vielä päälle ja haukkua vajaaksi.. En olisi missään tekemisissä sunlaisen ihmisen kans..
Vierailija kirjoitti:
En siis tiennyt, että poika uskoo vieläkin joulupukkiin joten en TAHALLANI paljastanut sitä. Kuitenkin oletin , että kukaan kouluikäinen ei enää usko mihinkään joulupukkeihin ja tonttuihin, joten puhuin ohi suun lahjojen ostamisesta tälle pojalle.
Ei kai kukaan ekaluokkalainen oikeasti enää usko kuitenkaan joulupukkiin? :D Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä jos ei tuohon ikään mennessä ole hoksannut huijausta.. Vanhempana itse paljastaisin viimeistään tuossa iässä, muutenhan sitä joutuu kiusatuksi koulussa kun uskoo vielä pukkiin.
Sinä kasvatat lapsesi kuinka haluat, mutta en lähtisi haukkumaan muita lapsia jotka pukkiin uskoo, ei ihan fiksun ihmisen puhetta
Roskasakin kakarat töllää salkkareita ja puhuu luokkakavereista pahaa ja haukkuu minkä ehtii, aikuisten asiat tiedetään paremmin kuin nämä itse, hyi saatana mikä alhainen paska olet, kateellinen, kun jonkun lapsi uskoo että voi olla jotain hyvää maailmassa! Vaikka uskoisi pukkiin 30-vuotiaana, ei ole vajaa vaan voi todellakin olla koulussa penaalin terävin kynä!
"Kerroit, että joulupukkia ei ole?"
VAI: "Puhuit lahjojen ostamisesta?"
Ovat kaksi eri asiaa.
Monet lapset haluavat uskoa, vaikka eivät ihan täysillä enää uskoisikaan. Tokaluokkalainen lapsenlapsi ilmoitti, että hän ei enää kohta usko koko hommaan, jos pukilla on taas lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko AV-mammatkin vielä joulupukkiin, kun näin suututtiin? :D
Ei vaan tapa jolla Ap asian esitti, ei lapsi ole mitenkään vajaa jos uskoo pukkiin ja itse en naureskelisi jos tuollaisen olisin paljastanut
Meillä kolmasluokkalainen vielä uskoo. Tai siis, uskoo ja uskoo.. vähän on jyvälle tainnut päästä, mutta tajuaa että se on osa joulun taikaa ja varsinkin pikkuveljille jännä juttu.
Typerä olet asenteinesi. Mitä se sinua häiritsee vaikka uskois vielä yläkoulussa? Onko sulla jokin omassa elämässä pielessä kun noin riemastut toisten mielen pahoittamisesta? Ihme porukkaa..
Toivottavasti joku kertoo sulle ettei ole olemassa siistiä, rikasta, komeaa miestä, jolla on 20 cm penis.
Katotaan sun ilme sen jälkeen :D
Meidän vanhin tyttö uskoi pukkiin vielä tokaluokallakin. Kun tokaluokan joulun jälkeen kerrottiin totuus, hän ei halunnut uskoa sitä. Viimein totesi pettyneenä "joulupukkia ei ole olemassakaan, kun se onkin vain sellainen valepukki."
Tyttö kirjoitti viime keväänä ylioppilaaksi ja opiskelee nyt pelialaa.
Muuten siinä samalla paljastui asia kahdelle muullekin. Keskimmäinen oli eskarissa, joten hänelle saikin paljastua, mutta nuori oli 4v (melkein 5v) joten hän olisi voinut uskoa vielä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ollessa vielä ekalla luokalla, kuullosti koko luokka vielä uskovan joulupukkiin ja vielä tokallakin :)
Taidat ap itse olla hieman tylsä päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kasvatat lapsesi kuinka haluat, mutta en lähtisi haukkumaan muita lapsia jotka pukkiin uskoo, ei ihan fiksun ihmisen puhetta
Tässä ketjussa on nyt haukuttu ap:n lapset paskasakiksi ap:n teon vuoksi että.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko AV-mammatkin vielä joulupukkiin, kun näin suututtiin? :D
Ei vaan tapa jolla Ap asian esitti, ei lapsi ole mitenkään vajaa jos uskoo pukkiin ja itse en naureskelisi jos tuollaisen olisin paljastanut
Joo ei tällainen valtion salaisuuden paljastuminen ole mikään naurun asia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset ei enää usko joulupukkiin, mutta hekin ovat niin järkeviä etteivät sitä paljasta jos joku muu sattuu uskomaan.
Mikäs siinä jos haluaa olla kusipää ja pilata toisen lapsen ilon ja joulupukin odotuksen ja naureskella vielä päälle ja haukkua vajaaksi.. En olisi missään tekemisissä sunlaisen ihmisen kans..
Eipä ne yhden ihmisen puheet mitenkään siihen vaikuta, tuleeko se joulupukki vai ei. Tuskin se joulupukki jättää sen vuoksi tulematta, että lapselle on kerrottu totuus joulupukista.
Tässähän voi nopeasti laskea 1+1. Jos joulupukkia ei ole olemassa, miten se on aikaisempina jouluina kuitenkin pystynyt tulemaan? Mutta nyt kun tiedetään, että joulupukkia ei ole olemassa, niin miksi se yhtäkkiä jättäisikin tulematta?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku kertoo sulle ettei ole olemassa siistiä, rikasta, komeaa miestä, jolla on 20 cm penis.
Miksi satuolentoa verrataan sellaiseen, jonka on mahdollista olla oikeasti olemassa?
20 cm peniksen omaavia miehiä on varmuudella olemassa ja rikkaus, siisteys ja komeus taas ovat mielipidekysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi satuolentoa verrataan sellaiseen, jonka on mahdollista olla oikeasti olemassa?
20 cm peniksen omaavia miehiä on varmuudella olemassa ja rikkaus, siisteys ja komeus taas ovat mielipidekysymyksiä.
Jos joku tietää jonkun niin kertokoot.
Mun kolmasluokkalainen uskoi vielä pukkkiin. Kokeista veteli kyllä lähes täysiä pisteitä. Yritin monta kertaa uskoa horjuttaa, mutta lapsen usko pukkiin oli niin kova.
Oma lapseni 9v. uskoo myös edelleen pukkiin ja niin uskoo moni hänen kavereistaankin.