Voiko koira aavistaa, jos mies on pettänyt pikkujouluissa?
Meidän villakoira on käyttäytynyt oudosti miestä kohtaan sen jälkeen kun hänen töissä oli pikkujoulut. Mies tuli kotiin kamalan myöhään, olin jo nukkumassa. Mut koira oli ehkä hereillä. Nyt koira välttelee miestä. Ei mene sohvalle viereen, ei tahdo leikkiä miehen kanssa. Mues on kuin ilmaa koiralle. Minun kanssani koira on ihan normaali ja reipas.
Kommentit (30)
Mies on kännipäissään kertonut koiralle, ettei käynyt flaksi, vaikka kovasti oli yrittänyt. Nyt koira pitää miestä saamattomana luuserina. Halveksii ja näyttää sen.
Olen ehkä vähän taikauskoinen ja "höpsö" (hyi mikä sana) ja pakko myöntää, että ajattelin heti, että miksei. Ovathan ne koirat haistaneet/aistineet omistajiensa syöpiäkin.
Kuitenkin tässä tilanteessa veikkaan, että mies on humalassa käyttäytynyt tavalla, josta koira ei ole tykännyt ja nyt koira pitää etäisyyttä hetkellisesti.
Kyllä vaan, koiraan kannattaa tälläisessä luottaa.
Mutta jos haluat olla asiasta varma, tarkista kuihtuuko fiikus miehen vieressä. Satavarma merkki.
Kyllä aistii. Koira miettii mielessään vittu mikä nilkki eikä halua olla miehen kanssa enää missään tekemisissä. Haistaa vieraan naisen eritteet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira haistelee munia jos on toosassa uitettu, se on utelias ja sitä kiinnostaa uudet/oudot tuoksut, jos pettänyt koira ei ymmärrä paheksua miestä.
Kännissä varmaan potkassut koiraa tai jotain.Mies ei ole koskaan niin kännissä. Ja en tiedä vaikka koira olisi silloin yöllä miestä haistellut. Mutta aamulla alkoi kyräily. Jatkunut 2 viikkoa jo. Ap
Ai niin, mies oli seuraavana aamuna pitkään suihkussa. Pesi varmaan hajut pois :( ap
Tähän en voi sano muuta kuin, miesparka :-\
Jos se mies yritti teidän koiraa kotiin palatessaan. Nyt koiraa kuvottaa.
Hyi, kuka menisi rapulaisen, vanhoilta viinaksilta, valkosipulilta, sikarilta ja ties miltä haisevan ukon viereen.
Minä en ainakaan ja koiran hajuaisti on … jaa, nyt en edes muista, kuinka monia kertoja parempi ihmisen hajuaistiin verrattuna.
Ja kyllä se vieraissa käynninkin voi haistaa… tokihan koirat ovat moraalinvartijoita :D
Vierailija kirjoitti:
Hyi, kuka menisi rapulaisen, vanhoilta viinaksilta, valkosipulilta, sikarilta ja ties miltä haisevan ukon viereen.
Minä en ainakaan ja koiran hajuaisti on … jaa, nyt en edes muista, kuinka monia kertoja parempi ihmisen hajuaistiin verrattuna.
Ja kyllä se vieraissa käynninkin voi haistaa… tokihan koirat ovat moraalinvartijoita :D
Pikkujoulut oli jo 2 viikkoa sitten ja vieläkin koira karttelee miestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähä tuoreempi jouluprovo
Koira ei välitä ihmisten seksielämästä. Joten vastaus on ei. Koiran moraali on tässä ja nyt
T. Koiranomistaja
Koiralla ei ole moraalia.
Koirat ei hirveämmin arvosta tavallisuudesta tai rutiinista poikkeavia asioita. Jos rutiini rikkoutuu, se on pelottavaa tai vähintäänkin arveluttaa kovasti. Miehesi tuli siis ilmeisen päissään kotiin (uudet hajut tutussa ihmisessä, outo aika) ja aamulla uusi asia oli sun muuttunut mieliala häntä kohtaan (koira osaa lukea sen).
Sillä menee jonkin aikaa, mutta huomannee jossain vaiheessa että asiat ei olekkana pahasti.
-m35