jos laihtuu 15-16 kiloa - joutuuko silloin ostamaan uudet vaatteet?
niin, siinäpä kysymys. Pitääkö sit ostaa kaikki vaatteet tai käy varmasti takit ym edelleen?
Kommentit (17)
Jos haluat että vaatteet istuvat kauniisti, niin todennäköisesti kyllä.
Riippuu lähtöpainosta. 250 kiloisen ei tarvitse, mutta 65 kiloisen tarvii.
No ihan varmasti... Ellet tykkää roikkuvista ja huonosti istuvista vaatteista. 15-16kg vastaa samaa määrää esim maitolitroja, aikamoinen kasa!
Alushousut joutuu ainakin ostamaan, ei pysy muuten jalassa. Paitoja voi pitää vaikka oisivat vähän isoja ja vyötä voi kiristää noin muuten.
Tuo kilomäärä alkaa olla jo kolme kokoa. Nyrkkisääntönä on, että viisi kiloa on yksi kokonumero, noin.
Riippuu varmaankin ihan lähtöpainosta ja muutenkin ruumiinrakenteesta jne. Itse olen lievästi ylipainoinen ja paino tippunut n. 5 kiloa ja suurin osa vaatteista on hieman liian isoja. Olen kyllä myös lyhyt joten painonpudotus saattaa näkyä selkeämmin.
Hmm. Joo. Mulla oli 44 koon housut ja -15 kilo jälkeen kokoa 38.
Myös kengän numero saattaa pienetä.Turvotus ja "läski" kadotessaan tekevät jaloillekin ihmeitä.
Pienenet 3-4 kokoa eli aika pitkälti juuri takit voivat näyttää vilteiltä. Yläosat voi mennä, riippuen mallista. Housut voit heittää kuumaan pesuun ja jos omistat kuivausrummun, se hoitaa pienennyksen. Pienennä itse tai vie ompelijalle. Jotain 1kg ja sentti. Tuumakoot on 2,54 cm/kpl. Eli 2,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti... Ellet tykkää roikkuvista ja huonosti istuvista vaatteista. 15-16kg vastaa samaa määrää esim maitolitroja, aikamoinen kasa!
Vastaa itseasiassa tilavuudeltaan reilusti enemmän. Läski painaa yli kilon per itsessään ja siihen vielä muu nestepöhö päälle jota poistuu samalla. Että joo kyllä menee tosiaankin kaikki uusiksi, ellei sitten sitä ylipainoa ole ihan helvetisti.
En ota kantaa onko aito kuva mutta silti vähän perspektiiviä. 5lb eli jotain 2.3kg läskiä on tollainen köntti. 15kg on sitten aika paljon enemmän...
http://antranik.org/wp-content/uploads/2013/06/5lb-fat-brick.jpg
Laihdutin 15 kiloa niin kyllä lähes kaikki piti uusia. Mut alushousut menee. Tosin kyllä sitä haluu uusia, vähän seksikkäämpiä. Jotku vanhat kengätkin on liian isoja. Varsinkin saappaat.
Mulla ainakin meni kaikki uusiksi, viisitoista kiloa laihdutin 74kg ->59kg. Joitain joustavia puuvillapaitoja olen jättänyt kotipaidoiksi tai aluspaidoiksi. Hameita olen ottanut itse vyötäröltä sisään.
mulla mennyt puolessa vuodessa -15 enkä oo paljon uusinut. Ehkä olivat liian tiukkoja ennen. Lähinnä yläkropasta lähtenyt eli housut ok. Alushousut samoin. Nyt kun ostan yläosia niin saan ottaa 2 kokoa pienemmät kyllä. Ehkä riippuu paljon siitä että mistä lähtee.
Oon lihonnu 16kg nyt raskauden aikana ja esim. farkkukoko kasvanut 2 kokoa..
Myös silmälasien istuvuus voi muuttua.
Yksi vaatekoko on n. 3-5kg. Mutta eihän sun ole pakko kaikkea uusia, käytä niitä ompelijalla, joka tekee niistä jälleen istuvia.
Kaikki menee uusiksi