Onko räp musiikkia?
Ihan oikeasti! Suurin osa artisteista varastaa taustat muista biiseistä ja höpöttää niiden päälle omia "nerokkaita" sanoituksiaan. Harva räppäri osaa laulaa, saati soittaa mitään soitinta. Mitä musikaalista tämän genren kappaleissa muka on? Ja kyllä, olen tutustunut myös muuhun kuin radiossa soivaan räppiin. Ei iske yhtään. Kaikissa höpötetään pilven poltosta jonkun huonon biitin päälle!
Kommentit (69)
Eikös metallimusiikissakin ole angstiset sanat? Tekeekö se siitä silloin huonompaa? Ja mistä pitäisi laulaa/räpätä? Räpin tyyliin kuuluu ottaa kantaa yhteiskunnan ongelmiin ja räpätä myös siitä omasta pahasta olosta, kuten monessa muussakin tyylissä.
Tuntuu että kun on kuullut yhden rapkappaleen on kuullut ne kaikki. Huumeet, naiset, raha, rikokset, epätasa-arvo, Jeesus ja perhe.
Ja miksi mustat eivät osaa nauraa itselleen tai olla ironisteja? Musiikilla on miltei aina vakava eikä leikkisä pohjavire.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että kun on kuullut yhden rapkappaleen on kuullut ne kaikki. Huumeet, naiset, raha, rikokset, epätasa-arvo, Jeesus ja perhe.
Ja miksi mustat eivät osaa nauraa itselleen tai olla ironisteja? Musiikilla on miltei aina vakava eikä leikkisä pohjavire.
"Mustat" ei osaa, kun sinä niin sanot. Oletko kuinka syvällisesti perehtynyt asiaan? Haetko itse musiikista leikkisyyttä? Sittenhän joulumusa on sulle oikeaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi mustat eivät osaa nauraa itselleen tai olla ironisteja? Musiikilla on miltei aina vakava eikä leikkisä pohjavire."Mustat" ei osaa, kun sinä niin sanot. Oletko kuinka syvällisesti perehtynyt asiaan? Haetko itse musiikista leikkisyyttä? Sittenhän joulumusa on sulle oikeaa aikaa.
Rap on saarnaavaa otteeltaan, oli aihe sitten uskonnollinen tai yhteiskunnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti! Suurin osa artisteista varastaa taustat muista biiseistä ja höpöttää niiden päälle omia "nerokkaita" sanoituksiaan. Harva räppäri osaa laulaa, saati soittaa mitään soitinta. Mitä musikaalista tämän genren kappaleissa muka on? Ja kyllä, olen tutustunut myös muuhun kuin radiossa soivaan räppiin. Ei iske yhtään. Kaikissa höpötetään pilven poltosta jonkun huonon biitin päälle!
Musiikissa on vähintään yksi seuraavista elementeistä: ääni, rytmi, dynamiikka tai rakenne. Nämä kaikki löytyvät räpistä, joten voimme aukotta päätellä sen olevan musiikkia. Keskustelu on päättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rap kertoo aina siitä samasta: ghetto, rikokset, päihteet ja muut vaikeudet. Naamat yleensä norsunvituilla ja elämä kurjaa.
Kuka rappari tekisi musiikkia jostain iloisemmasta tai vaikka kartanossa elämisestä? Kyllästyttää tuo itsensä toistaminen ja synkistely.
Et ole sitten pahemmin räppiä kuullut, jos luulet aiheiden rajoittuvan tuohon. Oikeasti, elämämme internet-aikaa. Olisi mennyt se viisi minuuttia, niin olisit ollut edes hetken sivistyneempi asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rap kertoo aina siitä samasta: ghetto, rikokset, päihteet ja muut vaikeudet. Naamat yleensä norsunvituilla ja elämä kurjaa.
Kuka rappari tekisi musiikkia jostain iloisemmasta tai vaikka kartanossa elämisestä? Kyllästyttää tuo itsensä toistaminen ja synkistely.
Et ole sitten pahemmin räppiä kuullut, jos luulet aiheiden rajoittuvan tuohon. Oikeasti, elämämme internet-aikaa. Olisi mennyt se viisi minuuttia, niin olisit ollut edes hetken sivistyneempi asioiden suhteen.
No sivistäpä nyt oikein minua ja laita esimerkiksi mahtipontista, yläluokkaista, maaseudulle sijoittuvaa, iloista ja syvällistä rap-musiikkia tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sivistäpä nyt oikein minua ja laita esimerkiksi mahtipontista, yläluokkaista, maaseudulle sijoittuvaa, iloista ja syvällistä rap-musiikkia tulemaan.
Laita itse mikä tahansa kappale joka täyttää nuo kaikki kriteerit.
Höpsö, kyse ei ollut räpistä vaan scat-laulusta. Ei kannata tulla pätemään jos ei vaan osaa.