Onko räp musiikkia?
Ihan oikeasti! Suurin osa artisteista varastaa taustat muista biiseistä ja höpöttää niiden päälle omia "nerokkaita" sanoituksiaan. Harva räppäri osaa laulaa, saati soittaa mitään soitinta. Mitä musikaalista tämän genren kappaleissa muka on? Ja kyllä, olen tutustunut myös muuhun kuin radiossa soivaan räppiin. Ei iske yhtään. Kaikissa höpötetään pilven poltosta jonkun huonon biitin päälle!
Kommentit (69)
Samaa mieltä ap:n kanssa. Räpissä mennään sieltä missä aita on matalin.
Hieman asiasta toiseen,
"Mieluummin muuttunut kuin juuttunut"
-Cheek
Onko jonkun mielestä Cheek jotenkin muuttunut tai uudistunut?
Ei ole.
Ei ole, eikä ole tarkoituskaan olla. Rap-sanan p-kirjain tarkoittaa poetrya, runoutta. Rap on sukua kalevalaiselle runonlaululle.
Drake, Jay Z, Rick Ross, Nas. Heiltä kyllä jotakin takuulla löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Räpissä mennään sieltä missä aita on matalin.
Hieman asiasta toiseen,
"Mieluummin muuttunut kuin juuttunut"
-Cheek
Onko jonkun mielestä Cheek jotenkin muuttunut tai uudistunut?
Ei ole.
Jos Keekki on rääppäri niin minä olen Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Mitä artisteja olet kuunnellut?
Paperi T, Pyhimys, Asa/Avain ja Steen1 on tähän mennessä soinut.
Joissain harvoissa rap biiseissä voi olla ihan hyvät lyriikat ja jotain sanomaa, mutta ei se siitä vielä musiikkia tee. Yleensä niissä on melko samanlainen laiska biitti taustalla ja ehkä joku lainattu kertosäe. Minä nautin musiikissa nimenomaan hienoista sointukuluista ja melodioista, taitavasta soitosta ja hienosta laulusta, sekä niistä sanoituksista. Räppi on yksinkertaisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvää
Ei vakuuta. Tylsä biitti ja laiskaa höpötystä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvää
Heitäppä sanat korvakuulolta mitä siinä sanotaan.
Yksinkertaisille ihmisille, in my ass. Sun kannattas sit kuunnella varmaan oopperaa ja pysyä siinä genressä
Vierailija kirjoitti:
Musiikki musiikkina. Sanat kuuluu kirjoihin.
Samaa mieltä. Joskus hyvät sanat pelastavat paljon tai sopivat biisiin, mutta edellytys se ei ole. Jos joku kuulostaa hyvältä, se tunne voi olla niin voimakas että mitkä tahansa sanat käyvät. On keskinkertaista kritisoida musiikkia jota ei ymmärrä.
Räppäreitä on tuhansia. Palataan ap asiaan kun olet tutustunut vaikka muutamaan kymmeneen räpin alalajiin vähän perusteellisemmin.
Siinä ainakin yksi hyvä biisi ILL Billiltä minkä hän teki kuolleen tuttavansa muistolle:
Vierailija kirjoitti:
Räppäreitä on tuhansia. Palataan ap asiaan kun olet tutustunut vaikka muutamaan kymmeneen räpin alalajiin vähän perusteellisemmin.
Tuossa oli vain muutama joihin olen yrittänyt tutustua. En jaksa kuunnella musiikkia, jota pidän yksinkertaisesti huonona.
Riippuu kuka räppää, suomirap nähnytkään musiikkia.. Tai no, ehkä Paperi T vois osatakin, esim. surumielisen näköiset naiset on loistava lyriikaltaan