***Maaliskuisten alkuviikko (ma-ti)***
Kommentit (39)
Kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaikki oli ihan ok. Verenpaineet 124/84, painoa tullut 377 g/vko, eli yhteensä 10 kg, sf-mitta oli 34. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja pituutta oli 2 cm, mutta edelleen tiukasti kiinni. Eli kaikki ihan niin kuin pitääkin. Pojan sykkeet on olleet tasaisesti 140 joka ikisellä neuvolakäynnillä. Niin oli esikoisestakin. Lääkäri arvioi, että poika syntyy 3,5 - 4 kiloisena. Luulen, että tämäkin kaveri syntyy aika lailla LA:n tuntumassa 13.3. Minulle sopisi 14.3., kun esikoinen on syntynyt 14.9. =) Olisi helppo muistaa syntymäpäivä.
RISTIÄISISTÄ sen verran, että vaikka kutsuisimme vain omat sisarukset perheineen ja isovanhemmat ja tietysti kummit, vieraita tulee vähintään 30. No, siihen on totuttu jo synttäreiden yms. järjestelyissä...
ISYYSLOMAA mies aikoo pitää kaiken mahdollisen ja aloittaa sen sitten kun kotiudumme synnäriltä. Osa ajasta menee kyllä taloa rakentaessa, mutta jääpähän ainakin illat aikaa kotona oloon, toisin kuin nyt.
Itse aion huomenna mennä kampaajalle ja sitten vielä ensi viikolla jalkahoitoon ja värjäämään kulmat ja ripset. Ihanaa vähän hemmotella itseään, etenkin kun jalkapohjat on olleet todella kipeät turvotuksen vuoksi ja varpaankynsien leikkaaminen on jo lievästi sanottuna hankalaa. Mutta nyt menen köllöttelemään sohvalle telkkarin eteen ja nautin hiljaisuudesta, kun esikoinen jäi mummille yökylään.
AliisaS + Edvard rv 36+0
En sitte ehtiny aikasemmin koneelle (3 tunnin päikkärit, koiran kanssa ulkona ja taas " pienet" unet :) )
Mutta siis siihen neuvolakäyntiin. Hemppa oli vähän laskenu ja taas saa popsia obsidania joka päivä, kun aikasemmin on riittäny kun on napannu muutaman viikossa. Ja toinen tylsä juttu oli proteiinia pissanäytteessä. Ei kuulemma hälyttävää, kun paineet ja muut oli ok, mut huomenna saa kiikuttaa näytteen labraan ja sit tuloksen saa keskiviikkona... Blaah.. piti vielä tulla tällanen näin " viime metreillä" . Olin aika kiukkunen kun tulin kotiin ja sanoin miehelle, et nyt tää juniori sais syntyy samantien, tässä ja nyt! Ja mies vaan suunnilleen nauro mulle, että ala ponnistamaan sitte :) No kiukkuolo meni ohi ja nyt vaan toivon, että se ei ois kun joku ns. vaaraton tulehdus. No sen sit näkee..
Mutta nyt takas telkkarin ääreen ja ihan pakko vähän jäätelöä :)
Mukavaa illanjatkoa itse kullekin!
Kati ja Nestori -rv37+5
Heräsin miehen kellonsoittoon kuuden pintaan enkä enää saanut tietenkään unta, joten nyt yritän hissutella täällä koneen ääressä ettei lapset heräisi turhan aikaisin.
Jokohan tänään syntyy meidän pinon ensimmäinen vauva?, olisikin mainio ystävänpäivälahja:). Lahjoista puheenollen, minäkin höyrähdin tähän ystävänpäivän kaupallisuuteen ja ostin lapsille ystävänpäivänlahjaksi Madagasgar DVD:n. Miehen kanssa tehtiin sopu ja hän saa lahjaksi uuden sormuksen ja yöpaidan. Toivottavasti mies sitten on ymmärtänyt tehdä vastahankintoja, siihen malliin yritin kyllä illalla vihjailla asiasta.
Omaan masuun (.) ei uutta, huomenna käynti äitiyspoilla, vähän jännittää, että onko vauva kasvanut tarpeksi, toivottavasti. Jotenkin vaikka tietää ettei itse asiaan pysty vaikuttamaan sitä kokee, että oma kroppa " pettää" kun " en saa vauvaa kasvamaan" . Sitten murehdin jo valmiiksi sitä, että jos kovin ennakkoon syntyy ja on alle 2500g, niin jotuu lastenosastolle ja sitten tulee kaikkea kremppaa ja kotiutuminen viivästyy jne....plääh....
Nyt taidan siirtää ajatukset ihan muulle ja lähteä " metsästämään tuolta ruokapuolelta mokkapalojen ohjetta, lupasin lapsille tehdä niitä tänään ja oma ohjeeni on hävinnyt jonnekkin.
Mukava ystävänpäivää kaikille,
toivottaa maisa rv 34+3
Heippa ja Hyvää Ystävänpäivää!
Tosiaan, eilen oli viimeinen työpäivä, enkä ehtinyt koneelle juuri lainkaan, kun oli niin paljon hoitamista töissä... Ajattelin ekana aamuna nukkua myöhälle, mutta enhän mä sitten saanut enää unta, kun mies nousi töihin. Mitähän sitä näinä päivinä oikein tekisi. Olisihan täällä siivoamista, mutta ei viitsisi liikaa ahkeroida, vaan nauttia näistä omista hetkistä ja vapaa-ajasta.
Vauvalle on melkeimpä kaikki valmiina. On maha sen verran alhaalla että voipi tulla etuajassa. Sänky on vielä laittamatta, mutta ajattelin laittaa sen tänään ja yllättää miehen.
Illalla olisi synnytysvalmennus ja huomenna neuvolalääkäri. Oletan, että vauva on rt, mutta varmuutta ei ole. Huomenna sekin sitten selviää.
Vauvalle oon varannut kotiintulovaatteiksi bodyn, puolipotkuhousut, oloasun tai miksikä sitä nyt voisi kutsua, toppapuvun, ja sit tietenki ne hanskat, sukat ja pipot jne.
Turvakaukalon laittoa autoon ei oo vielä treenattu, mutta tuossa se odottaa eteisessä.
Tinttu81
rv 35
Olipa piristävää lukea muiden maaliskuisten juttuja. Enpä ole montaa kertaa kerennyt / jaksanut koneelle tulla tämän odotuksen aikana.
Omasta navasta sen verran että huomenna menen äippäpolille sopimaan syntymäpäivästä. Samalla kontrolloidaan vauvelin kasvua kun sf mitta on pudonnut keskikäyrän yläpuolelta alakäyrälle. Enpä itse ole kovin huolissani kun keskimmäinen oli tässä vaiheessa 1730kg ultra-arviossa ja syntyi rv39 3300kg. Vielä ehtii kasvaa pari viikkoa. Laskettuaika on 17.3. ja sektio tehdään pari viikkoa aikaisemmin. Neuvola käynnillä viimeviikolla kaikki oli kunnossa verenpaine 134/73 ja hemogl 120. Ajattelin vähän rautaa popsia. Paino on noussut huimat 15kg.
Suppistellut on jo rv29 asti,ja aikas tuntuvasti. Välillä henki salpautuu kun niin kovasti vääntää. Onneksi mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut vielä.
Vaivaako ketään sormenpäitten pistely. Mulla on niin puutuneet sormet et vaikea on niillä mitään tehdä. Neuvolan täti sanoi että johtuu siitä että turvotus painaa hermoja.
Ristiäisistä ei olla paljon puhuttu. Olen yrittänyt mutta ei oikein ota miehen puolelta tulta. Nimeäkään ei olla päätetty. Meillä menee tällähetkellä nimimieltymykset aika kaukana toisistaan. Mutta eiköhän sopu synny. Tyttö täältä on tulossa.
Onnellisia,pyöreitä odotuspäiviä kaikille kohta poksahtaville.
Love67 +kokkikolmonen 35+4
Heti aluksi eiliset NEUVOLAKUULUMISET...
Kaikki oli mallillaan. Painoa oli tullut viime viikosta vain 100g, täti epäilikin viime viikoista punnitustaan kun silloin panoa oli tullut 2,1kg viikossa... Turvotus edelleen ++, RR 120/75. Hb oli noussut kahdessa viikossa 108->122!!! Sf noussut viikossa sentin ja on nyt 36. Vauva edelleen raivotarjonnassa ja syke oli 140. Pienellä oli päiväuniaika niin ei päästy normaaliin 150. Ensi viikolla olisi taas seuraava käynti, voi kun ei tarttisi mennä... :)
Puhetta ollut myös ISYYSLOMASTA. Meillä mies piti esikoisen syntyessä heti kaikki kolme viikkoa. Nyt päädyttii siihen että pitää heti kaksi viikkoa (tulee parhehuoneeseen) ja kesäloman yhteydessä sitten viimeisen viikon. Viikko kesälomaa jää vielä syksylle, jolloin on tarkoitus lähteä käymään Tukholmassa katsomassa sukulaisia.
RISTIÄISIIN ei meilläkään kutsuta kuin lähimmät, mutta silti luku on yli 20. Synttäreille kutsutaan vielä enemmän porukkaa ja nyt karsittiin minimiin.
Neiti tossa vinkuu lukemaan kirjaa... TÄytyy mennä.
-Santtu ja Valttu 37+6
[color=purple]Siinäpä se meni ajatus pitkään nukkumisesta, kun miehen kouluun lähdön jälkeen kännykkä ilmoitteli tasasesti tekstareista. Sain siis aikaisia ystävänpäivätoivotuksia enkä viitsinyt äänettömälle laittaa. Ja olen yrittänyt aamuisin seurata SYDÄMEN ASIALLA ykköseltä, muita koukkuun jääneitä?
Musta tuntuu, että vauva on valunut vähän alaspäin tuolla masussa, kun on tuota alapäätä vähän kolotellut siihen malliin. No, josko sitä torstaihin jaksais odottaa, että kuulee taas mitä vauvalle ja kohdunsuulle kuuluu... Painon nousua en ole voinut kotona seurata, kun ei ole sitä puntaria, niin jännityksellä taas odotan, viimeksi kun oli vähän hurahtanut kerralla runsaasti.
Minä pähkäilin ja pähkäilin, enkä keksinyt mitään hyvää YSTÄVÄNPÄIVÄLAHJUSTA miehelle. Kaupungilta olisi kyllä löytynyt, mutta en sen takia jaksanut lähteä. Ostin sitten suklaata, tylsää. Kai se on pääasia, että huomioi toista jotenkin. Ja muulloinkin kuin ystävänpäivänä.
Nyt kai se on minuunkin iskenyt, pesänrakennusvimma. Totesin eilen miehelle, että nyt kyllä siivotaan ja siivottiin sitten perusteellisesti. Vedettiin paikaltaan hella ja jääkaappi. Eipä ollut tainnut kukaan ennen meitä sitä tehdäkään. Aikamoiset pölykertymät löytyi jääkaapin takaa, ihme ettei ole tuleen syttynyt! Taitaa olla aika yleistä vuokra-asunnoissa, että tuollaiset paikat jää siivoamatta. Omastaanhan sitä pidetään aina parempaa huolta. No puhdasta tuli ja sitten kyllä uuvuttikin kamalasti.
~cadavera&muru~ rv34+2
Mulla vaan tuo synnytys alkaa pyöriä enemmän ja enemmän mielessä... vaikka " vasta" rv 36+4, mutta eihän tässä välttämättä enää kauhean kauaa mene.
Laitoin jo tuonne synnytyspalstallekin oman kyssärin spinaali- ja paracervikaalipuudutuksista, joten kertokaa jos teillä on näistä kokemusta.
Mua ärsyttää jo vähän se kun tuntuu että selkeää tietoa on vaikea saada. (Esim. MITEN ne vaikuttaa.)
Neuvolan valmennuksessa lukivat suurinpiirtein suoraan jostain monisteista ja lähinnä vain epiduraalista kerrottiin.
Pelkopolillakin kävin kerran, ja sain sieltäkin monisteen mukaan mutta se oli aika suppea. Jotenkin on vaan olo että haluan kokoajan TIETOA kaikista VAIHTOEHDOISTA enkä osaa oikein edes mitään järkeviä kysymyksiä esittää.
Tosipaikan tullen kai vaan taas läähätän ja voihkin :-) ja annan kätilön ohjata koko hommaa... mutta kaipa ne kätilötkin on nykyään tottuneet jo siihen että synnyttäjällä olisi edes jotain ajatuksia valmiiksi esim. kivunlievityksestä - vaikka ne sitten muuttuisikin moneen kertaan synnytyksen aikana.
Monet on täällä nähneet unia mutta mä ihmettelen että vähään aikaan en ole nähnyt mitään synnytys/vauvaunia.
Ensiksi; hyvää ystävänpäivää kaikille! Itse en ollut ajatellut juhlistaa sitä mitenkään mutta kun teidän muiden juttuja luin niin kai munkin täytyy jotain ostaa miehelle.
Aamulla oli neuvolalääkäri ja verenpaine on koholla ja valkuaista virtsassa joten torstaina uudelleen mittaukseen. Vatsa oli kasvanut vaan 1cm kolmessa viikossa ja mitta oli nyt 32cm. Paino oli mullakin noussut 100g viikossa eli ei onneksi ihan hirveesti. Ja kohdunsuu oli 1cm auki.. Eipä se kai silti mitään meinaa.
Mä palasin perjantaina Ruotsin reissulta ja tuliaisiksi toin sieltä uudet vaunut. Nyt on sitten sekin asia järjestyksessä. Mutta nyt täytyy lähteä ruuan laittoon. Hyviä vointeja vaan kaikille
Minttulia rv 36+4
Kylläpä musta on tullut saamaton ja laiska! Nyt olis aikaa tehdä " vaikka mitä" , mutta mä en saa mitään aikaa, mutta toisaalta eikös nyt ole lupa levätä=)??
Synnytys se lähenee ja alkaa pyöriä yhä enemmän ajatuksissa. Eilen olin Jumbolla shoppailemassa ja tuli ensimmäisiä kipeitä supistuksia, tai ainakin luulen niin. Täytyy toivoa ettei synnytys mene kovin paljon lasketun ajan (5.3) yli.
Kaikki alkaa olla valmiina ja kassikin sairaalaan jo melkein pakattu. Vauvalla alkaa olla kaikki mitä tarvii paitsi amme pitäisi vielä ostaa. Ostetaan sellanen missä on sitten ne jalatkin. Mites muiden kylvetys asiat?
Nyt laittamaan ruokaa ja sitten jos vähän ulkoilis ja tänään tulee uusi vauva lehtikin=) (pienet on ilot nykyään...)
Terkuin Sport75 rv 37+2
[color=deeppink] Kävin äsken kävelylenkillä, aurinko paistoi välillä ja lämmitti! Ihana ilma kävellä.
Vauva mönkii masussa oikein kunnolla taas vaihteeksi, välillä kyllä sattuu kun se oikein puskee=)
Huomenna menen ostoksille, vähän vauvaostoksia ajattelin tehdä, kaikkea pientä... Jos vaikka Jumboon menisin. Perjantaina käydään varmaan ostamassa turvakaukalo, se puuttuu vielä. Ja huomenna aloitan vauvan vaatteiden pesun!
Perjantaina on seuraava neuvola, sitä odotellessa...
NapNap rv36+6 [/color]
Meillä ei tuota ystvänpäivää kummosesti vietetä, lahjoja ei osteta tänä vuonna kun on pudjetti sen verran tiukka. (tai no mies osti mulle uudet pyjamapöksyt ku entiset hajos).
Mutta vein mie aamulla sitten ukolle aamiasen sänkyyn ja nyt sitten leivoin niitä paljonpuhuttuja mokkapaloja ;).
Kaikki ku niitä on puhunu leipovansa, ni vähemmästäki ruppee itelläki mieli tekemään :D
Niitä ajattelin myös viedä tuliaisina meidän mammapiirin tapaamiseen.
(tästä lähialueelta n. 10 mammaa lapsineen tavataan säännöllisesti 2krt kuussa)
Illalla sitte jottain hyvää ruokaa ja lasi viiniä, ainaski.. ;)
Noista synttäreistä maaliskuussa on ollu paljon puhetta, mulla on suvussa ja kaveripiirissä paljon maaliskuisia, mm. mie, minun serkku ja meidän isomummo ollaan kaikki kolme (+pari kaveria) synnytty 7.3.
Alku kuussa on syntyny pari kaveria sitte 15.3. on yks serkku syntyny ja mun täti oli kans jossain tossa puolivälissä kuuta syntyny. :)
Tämä vaaveli vois kans syntyä tossa 15.3 jälkeen, mutta ennen 21.3. (la 23.3.) ni tulis horoskoopiltaan kalat niin ku minäkin. =D
Todennäköisesti menee kuiten yli, ja minä kans roikun täällä vielä huhtikuussakin. :I
Ristiäissin meillä tulee varmaan joku 15-20 henkee, elikkä mummit ja kummit +sisarrukset puolisoineen. Ja sitte pari muin tätiä ketä asuu täällä. Nimiä ollaan vähän mietitty, tytölle ois parikin vaihtoehtoa, mutta pojalle on niiiiiiin kamalan hankala keksiä. Etunimiä ois pojallekki kaks vaihtoehtoa, mutta kyllä sillä sais toinenki nimi olla :) yhteen nuo kaksi nimeä mitä ollaan mietitty ni ei käy. :(
Huomenna ois sitte se viimenen läääkäri, katotaan mikä on tuomia. Vieläkö uskaltaa lähtiä reissaan autossa toisellepuolen Suomea.
Mie huomenna sitte yritän jossain vaiheessa tulla kertomaan mitä lääkäri-setä sannoopi.
Nyt mie lähen kuiten kuorruttaan miun mokkapalat ja koristeleen. :)
-Mie ja vaaveli rv 34+5
[color=pink]Aamusta olisi taas nukuttanut niin makeasti, etten meinannu millään päästä sängystä ylös. Aamupalan jälkeen pistin neidin ulos ja laitoin sillä aikaa päiväruuan uunikuntoon, tein aamutoimet ja ennen ulos menoa laitoin ruuan uuniin. Puolen päivän aikaan tuli mun serkun avovaimo kuukauden ikäisen vauvelin kanssa kylään ja mun sisko tuli samalla ystävänpäivää toivottelemaan ja vauvaa katsomaan, kun ei ollut ehtinyt vielä näkemään. Syötiin yhdessä ja sitten lähdettiin viemään meijän neitiä muskariin ja piipahdettiin sillä aikaa vauvanvaateostoksilla Lindexissä. Ite en kyllä ostanu mitään, kun lindexissä nuo vauvanvaatteet on niin jommalle kummalle tarkoitettuja. Nyt ollaan neidin kanssa kotosalla kahdestaan, miehellä pitkä päivä töissä.
Hyvää ensimmäistä äitiyslomapäivää [b]Tintulle[/b]! Mulla se alkaa huomenna, ei kyllä suuremmin vaikuta päivään, kun kotona ollaan neidin kanssa oltu jo joulusta lähtien.
Meillä YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ neiti vei parille kaverilleen omatekemät kortit ja pienet nallet. Mun sisko toi meille aivan ihanan orkideakorin. Kaupassa käydessä ostin miehelle ja neidille ystävänpäivälahjaksi niitä Taffelin uusia sydänsipsejä. Neiti ainakin oli ihan innoissaan. Saa nähdä, muistaako mies koko ystävänpäivää... eilen kyllä hieman yritin kukkakimpuista vihjailla :)
Mun ystävä sai eilen pienen tytön. Pitäs päästä pian katsomaan...
Omaan masuun kuuluu hikkaa ja kunnon punkemista vatsanahkaa vasten. Eipä nuo liikkeet enää muuta mahdu vissiin olemaankaan, kuin tuollaista punkemista. Maha vaan hytkyy, kun mosse vääntyilee ja kääntyilee. Kauheesti joka päivä tulee niitä kivuttomia supistuksia, joiden aikana maha menee ihan kivikovaksi. Nivuset kipeet koko ajan, alaselkää pakottaa ja tuo rintalasta oikealla puolella on tosi kipee. Eli ei kurjuutta kummempaa! :) Torstaista neuvolaa odottelen...[/color]
[color=red]♥[/color] [color=pink]IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ![/color] [color=red]♥[/color]
[color=pink]-Monkey ja mosse rv. 34+6-
[color=green]kiirettä pitää niinkuin aina. kunhan tämän viikon jaksaa niin sitten alkaa helpottamaan. mies on tämän viikon (jälleen) reissussa ja minä täällä hoidan sitten sen(kin) asioita.
eilen odotti mukava kirje kun tulin kotiin - olivat saaneet sentään äippäpakkausasian päätettyä ja laitettua eteenpäin, tarkoittaa sitten sitä että raha-asia on nyt työn alla. toivottavasti mukava päätös tulee sieltä puolelta lähiaikoina.
eilen sain pestyä ekan koneellisen vauvanvaatteita ja saman tien huomasin että meillä ihan liian vähän kuivaustilaa vaatteille, vanhassa kerrostalossa kun ollaan. täytyy käydä viikonloppuna hakemassa uusi kuivaustaso ettei tarvi sukkia ja potkhousuja pitkin ovenripoja laittaa kuivumaan;) samalla eilen huomasin miten paljon vauvanvaatteissakin koot vaihtelevat. ensin lajittelin vaatteita koon mukaan (nyt pesin 60 senttiin asti ja loput (60-70 senttiset ja 70-80 senttiset) odottamaan isompia aikoja, mutta huomasin että esim. 58-62 senttiset meni välillä ihan miten sattui.
noista[/color] [color=black]varavastikkeista[/color] [color=green]oli puhetta - mitä suosittelette hommaamaan kaappiin (pari purkkia), tuttelia, nania vai mitä - onko joku siedetympi kuin toinen merkki? entä vaippapuoli, kertiksillä mennään meillä, pampersista oon kuullut hyvää, siis sopivuudesta, mutta onko teillä ajatuksia?
huomenna neuvolaan. saa nähdä onko verenpaine noussut, mun napaa on vetänyt viime aikoina nimittäin salmiakki puoleensa..
Caddie ja Pirpana, rv 36+0
(siis täysiä viikkoja jälleen koossa! onhan se ihme että meidän porukka on pysynyt jakautumattomana näin pitkään - hyvä niin. lähipäivinä alkaa varmasti tapahtua..)[/color]
Sain minäkin sitten tänään siivottua koko kämpän. On miehenkin kiva tulla sitten yöllä kotiin kun on koti siistinä. Illalla mennään neidin kanssa saunaan ja vietetään tyttöjen iltaa. Herkutellaan vähän jäätelöllä. On tuo neiti ollut aika hankalalla tuulella tänään. Just kun olin saanut siivottua niin neiti päätti tyhjentää tiskiainepullon pitkin keittiön tasoja. Sitten päätti vähän kokeilla äitin huulipunaa. Mietinkin jo ettei tää uutukainen varmaan uskalla edes ulos tulla kun täällä on sen verran kovaa toi huutaminen.
Sain samalla myös pakattua loppuun oman ja vauvan kassin. Lista pitää viel kirjoittaa oman kassin päälle, ettei kamera ja shampoo ym unohdu sitten kotiin. Tytsylle pitäisi viel laittaa hoitokassi valmiiksi.
Vaipoista oli muutama kysellyt. Jos ottaa äitiyspakkauksen ei varmaan kannata vaippoja kotiin valmiiks ees ostaa. Siellä on sen verran niitä et riittää alkuun ja saa kokeiltua eri merkkejä mitkä tuntuu parhailta omalle vauvalle. Korvikkeista vissiin Nan taitaa olla masulle parempaa. Ite en käytössä huomannut eroja mut kaverit joiden lapsukaisilla ollu ongelmia vatsan kanssa on Nania käyttäny.
Eilen illalla jouduin taas oksentamaan kun närästys sai aikaan pahan olon. Tuli kyllä parempi olo kun oli vatsahapot yökkäilly pönttöön. Ei mitään lystiä siltikään. Tänään ollu ainakin vielä ihan hyvä olo. Aamulla meinasi alkaa aamupala tökkiä vaikka en syöny kun pari ruisleipää ja join omppumehua.
Juniori on taas myllännyt ihan kiitettävästi tuolla masussa. Varsinkin siivouksen jälkeen sillä oli kunnon vauhti päällä. Oon kovasti yrittäny sille sanoa et täällä olis jo kaikki valmiina ja äiti, iskä ja sisko jo kovasti odottaa ja haluais tavata. Eipä tuo tunnu ottavan kuuleviin korviinsakaan.... Ihme juttu...
Isyyslomasta ollu kans juttuu. Meillä mies pitää viikon talviloman sit kun kotiudutaan ja sit kesällä kesäloman. Viimeksi oli sama juttu ja toimi ihan hyvin. Helpommalla varmaan pääsee kun ei oo koko aikaakotona notkumassa... No ei olishan se ihan kiva mut rahallisesti ei nyt oo varaa pitkiin isyyslomiin.
Synnytyspäivistä mulle sopis vaikka ens perjantai kun silloin on esikoisenkin synttärit. Muuten vaikka 3.3 olis hyvä. Sais sitte mieskin pitää varpajaiset ihan rauhassa. Ja toisen ultran mukaan silloin olis laskettuaika. Esikoinen syntyi siis toisen ultran mukaan laskettuna aikana. Joten mä synnytän 3.3 (varmaan helpommin sanottu kuin tehty).
Onkohan Simbucca jo ponnistamassa kun ei mitään ole kuulunut. Pidetään peukkuja jos vaikka saataisiin eka maaliskuinen!
Kati (rv 37+2 ja 19 päivää laskettuun)
Meillä oli lilyn knassa sama la, joten toivottavasti minäkin pian pääsen hommiin...
-Santtu 37+6
Esikoinen ihan ihmeissään kun äiti täällä tihrustaa! Nykyään noi hanat kun aukeaa niin helposti! Varsinkin kun kuulee iloisia uutisia! Nyt se alkaa olla synnytys meillä kaikilla todella lähellä! Toivottavasti tää mamma ei jokaista vauvaa vollota, meitä täällä niin monta et mullehan tulee nestehukka :).
[color=green]Kahdesta maaliskuisesta tuli helmikuinen, siis numeroina. Saapi nähdä kuka on se kolmas! Nyt muuten saa alkaa päivittämään tuota meidän tietopinoa uusilla jutuilla!
iltaterkuin,
Caddie[/color]
Minäkin täällä ähisen koneen äärellä - kunnon kasvattajan lailla lykkäsin esikoisen katsomaan lastenohjelmia videolta, mies on harrastamassa ja mä en nyt vaan millään jaksa leikkiä yhtään mitään.
Omassa olossa ei muutoksia, aamut olen loistavassa kunnossa, sitten päivän mittaan vatsa alkaa painaa ja illalla olenkin jo puoliksi petipotilas, liitokset vihloo ja vauva varmaan pyörittelee päätään tuolla lantiossa, kun sattuu ihan kamalasti välillä.
Huomenna on tulossa vieraita enkä millään jaksaisi kestitä enää ketään. Nää vielä miehen sisko poikaystävineen, tulevat kaukaa ja ovat tietty yötä. Valmiiksi jo ärsyynnyin siitä, kuinka meikäläisen vatsaa taas päivitellään oikein porukalla, kun se " on NIIN iso" . Hemmetti, niinkun en sitä itse tajuais.
Meillä ISYYSLOMAlla ei ole niin väliä, kun mies on työttömänä/opiskelee ja on täällä kotona kuitenkin. Voi olla niin, että siirretään kaikki sinne äitiysloman loppuun, kun tilanne on sitten ehkä erilainen ja mun on pakko mennä töihin, jos niitä mullekaan silloin enää on.
Meillä kanssa NIMENANTOJUHLAT on pyörinyt mielessä, viimeksi oli tosi pienet, vain lähiperheet ja kummit, nyt tekisi mieli juhlia ehkä hiukan isommin. Samalla ois mun kolmekymppiset ja voisi juhlia myös meidän naimisiin menoa, mentiin lokakuussa salaa kaikilta ja ajateltiin juhlia sitten vauvan synnyttyä.
Huomaan olevani niin iltaäreä, että menee valitukseksi jos jotain vielä kirjoitan - joten parasta lienee mennä katsomaan itsekin tuota pikku kakkosta :)
Anna ja vatsa 36+5