Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maaliskuisten alkuviikko (ma-ti)***

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan talla viikolla meilla olisi uutisia???? Muutamalla ainakin tuntuu synnytys olevan jo niin lahella, etta kylla ihme on jos tamakin viikko menee vauvoitta! Supistuksia siis kaikille niita haluaville :)

Itsella erittain huonosti nukuttu yo takana, joten hohhoijaa vaan. Vatsataudista selvittiin onneksi pelkalla saikahdyksella ja olo on ok, ellei tata vasymysta lasketa... Supistukset jatkuu saannollisina mutta kivuttomina. Tuntuu etta pienikin asennonvaihdos saa supparin aikaan! Mutta nyt ei oikein ajatus kulje.... Sainpas pinon kuitenkin avattua!

Browniette 36+4

Vierailija
2/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Täällä sataa lunta ja pakkasta nelisen astetta. Kiva päästä ulkoilemaan, kun eilen en ehtinyt juuri nenääni ulos pistää.

Hyvä, että [b]Browniette[/b] sai mahataudin kuriin. Taitaa teijänkin vauveli hieman ennen la:ta syntyä, kun noin kovasti supistelee jo. Täällä pinossa rupee tosiaan olemaan jo jännät paikat...

Aamulla mun kaveri, josta eiliseen pinoon kirjoittelinkin, laitto viestin, että nyt lähtivät pikkuista maailmaan saattamaan. Täällä siis jännittelen kaverin puolesta...

Ystävänpäiväkortteja oon luvannu tänään neidin kanssa tehdä ja sitten postiinkin viedä. Täytyy vaan ootella, että mies kotiutuu, niin päästään autolla. Meiltä kun keskustaan sen verran matkaa, etten viitti masun kanssa lähtee lyllertämään. Kalasopan aattelin tänään tehdä, niin on sitten huomisenkin ruoka siinä ja luultavasti vielä keskiviikonkin (teen aina niin ison annoksen keittoja). Mies on kyllä naama rutussa, jos useampi päivä samaa ruokaa syödään, mutta silläpä onkin huomenna töiden jälkeen vanhempainilta, niin ei ehdi edes kotona syödä.

Mutta nyt pukeutumaan ja aamupalaa korjaamaan pöydästä!

Tsemppiä supistusten kanssa niille, joilla jo kovasti supistelee!

-Monkey ja mosse rv. 34+5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskariin pitäis mennä tytön kanssa vaan en tiedä viitsinkö, kun niin räkäinen olo edelleen.

Jos pitää veikata kuka ekana synnyttää niin laitan kortit likoon Lilyn puolesta;=)

Mulla ke neuvola sitten taas uusia kuulumisia.

Eilen sain kirppikseltä käyttämättömiä poikavauvan vaatteita pilkkahinnalla, kun myyjä olikin saanut tytön;=) Nyt pärjätään kyllä.

Pinja 35+6

Vierailija
4/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Täällä viikonloppu meni vatsavaivojen kanssa. (Älä lue jos ateriointi kesken!) Eilinen ruokakin tuli oksentaen ulos ennen kuin ehdin edes saada lautasta tyhjäksi. Olo on tosiaan kuin alku raskaudessa, kaikki etoo ja ei tarvii kun vähän jotain syödä niin taas alkaa pahaolo. Vessassa on sama kummalla hädällä käy kun koostumus on sama. Anteeksi jos jollain meni ruokahalut...

Isäntä joutui eilen lähtemään Ouluun. Kymmeneltä aamulla pomo soitti, että yksi työntekijä jonka sinne Ouluun piti lähteä ei vastaa puhelimeen ja jonkun on pakko lähteä (vaihtoehtoja ei siis ollut muita). Lähtöön aikaa n. puoli tuntia. Kiva juttu. Alkuun ei edes tiedetty kauanko siellä menee, pari päivää vai viikko. No tiistaina illalla tulee takaisin.

Perjantaina kävin viel neuvolassakin ja siel ei mitään uutta. Ei sen tarkemmin ees tutkinu ku torstaina oli se äitipoli. Sydänäänet kuunneltiin kun isosisko niin tahtoi. Odottaa aina niin innoissaan et kuulee siskon sydämen äänen. Tänään sillä oli hauskaa kun vauvalla oli masussa hikka.

Saatiin sitten lyötyä nimikin lukkoon. Sain ekaks nimeks mun ehdotuksen läpi, mut toiseks ja kolmanneks mies halus jotain muuta kun ne mun ehdottamat sukulaisten nimet. Olisin siis halunnut mun mammani nimen ja miehen äidin nimen. Nyt on sitten sellaiset nimet joita ei ainakaan mun tietääkseni suvusta löydy.

Ristiäiset saadaan pitää anopilla. Ehdotti sitä ihan itse kun käytiin siel lauantaina. Lupasi jopa hoitaa kaikki tarjottavat ja vielä maksaakin koko lystin. No sopii mulle. Kakut ajattelin kyllä vääntää ite. Niin tein esikoisenkin ristiäisiin.

On tosiaan aika ihme ettei kukaan meistä ole vielä poksahtanut. Aika monellahan tuo tuntuu ihan lähellä olevan. Ainakin Lilyllä ja Simbucalla, taisi niitä vielä muitakin olla nyt en vaan muista nimimerkkejä. Mutta kaikille tsemppiä tasapuolisesti. Te supistelijat voisitte laittaa mullekin muutaman et tietäisin et edes jotain on tapahtumassa. Mulla ei edelleenkään ole yhden yhtä synnytystä enteilevää oiretta. No onhan mulla laskettuunkin vielä kolme viikkoa.

Muuten omassa ( . ) ei uutta. Vauva on ollu muutaman päivän hieman rauhallisemmin, alkaa varmaan tila loppumaan. Ei onneks ihan tyystin ole lopettanut liikkumista.

Niin Monkeylle myöhästyneet synttäri onnittelut!!!!

Kati (rv 37+1 ja tasan 20 päivää laskettuun)

Vierailija
5/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin huonosti nukuttu yö takana, valvoin monta tuntia. Ensin iho kutisi kauheasti, sitten alkoi taas ne karmeat LIITOSKIVUT :-( sain jo voihkia ääneen ja mies ihmetteli.

Mutta nehän kai on kuitenkin vaarattomia..?!

Vähän jäi vaivaamaan viime viikon viimeinen lääkärineuvola. Esim. mitään arviota vauvan koosta ei ole missään vaiheessa tehty - onko muilla???

Lääkäri oli joku ulkomaalainen (Baltian maista tms. ?) vanha mummeli, jonka puheesta en meinannut saada mitään selvää. Ihan mukava kyllä muuten.

Kokeili vain alakautta pikaisesti, ja totesi sen perusteella että " pää alaspäin" .

Vatsan päältä ei tunnustellut ollenkaan.

Ja aika huonosti näyttävät lukevan tietoja/taustoja, jotka käsittääkseni Espoon sisällä siirtyy ATK-järjestelmässä koko ajan mukana.. (?) Esim. synnytyspelkoasiaa ei kommentoinut mitenkään/kysynyt miten menee, vaikka luulisi sen tiedoissa näkyvän.

En sitten osannut itsekään hirveästi kysellä, kun kuulin ennen sisään pääsyä hoitajien puhuvan, miten kiire lääkärillä on ja kaikkia äitejä ei saatu meinattua mahdutettua hänelle joille oli aikaa varattu (oli kai varattu ylimääräisiä). Enkä olisi saanut selvää lääkärin vastauksista.

Myöskään niihin liitoskipuihin eivät ikinä kommentoi neuvolassa mitenkään jos niistä mainitsen.

Vierailija
6/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue] Äsken heräsin, nyt sitten kattelen telkkarista curlingia... vielä en ole päässyt perille säännöistä sun muista. Suomen pitäis vissiin olla tässä lajissa ihan hyvä...? Pupulle annoin porkkanaa ja minä juon teetä. Kohta pitää varmaan jotain aamupalaa laittaa. Päivällä ajattelin leipoa sämpylöitä.

Ja kaikki ollaan viellä yhes koos! Hyvä että Browniettellakin kaikki ok! Ja sekä Lily ja santtukin ilmoittautui.

Mulla on laskettu aika 8.pvä, mun äiti on kuulemma päättänyt, että vauva syntyy 6.pvä, mies veikkasi eilen että syntyy 12. pvä. Ite en osaa sanoa mitään...

Masunympäryksen mittasin taas, näytti 105cm.

Täälläkin lunta satelee.

NapNap rv36+5 [/color]

Vierailija
7/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Täällä vaan muutama aste pakkasta ja aika harmaan näköistä on ulkosalla. Ehkäpä se vähän kirkastuu päivää myöten.

Mahatautia tuntuu olevan liikkeellä, Browniette oli jo tainnut siitä tointua, toivottavasti Katjuskan olokin paranee!

Niin, kukahan sen ekan vauvan synnyttää??? Kovasti on jo synnytystä ilmassa :) Mutta kylläpä se sitten selviää, vaikka jännäähän tämä on! Pitää varmaan laittaa mies sitten ilmottamaan, kunhan oma vauveli syntyy sitten joskus (la 26.3.).

Elina olikin laittanut oman aloituksen kotiintulovaatteista, mikä muakin on askarruttanut. Vastausten perusteella omat mietinnät tuntuu olleen ihan järkevät. Eli taidan pysyä valitsemissani vaatteissa, myssy pitäs ehkä jostain vielä löytää, kun on vaan noita puuvillaisia.

Eilinen reissu meni ihan okei, selkää meinasi vain loppumatkasta alkaa väsyttämään. Eli ajeltiin reilu 400kilsaa eilen. Taisi olla kyllä viimeinen pitempi reissu vähään aikaan. Nyt pitäs lähteä kauppaan ja ajattelin ostaa vielä jotain pientä vauvaa varten. Kaikki alkaakin olla melko valmista, kehdosta puuttuu vielä patja, mutta muuten. Ja vaatteet on vielä suurimmaksi osaksi pesemättä.

Kertokaapa, kannattaako hankkia VAIPPOJA sitä pienintä kokoa? Kun yhden paketin ajattelin ostaa, ennen kuin vauva syntyy. Sittenpä niitä voi hankkia lisää ja toivottavasti löytyy sopiva merkkikin ja koko. Entä kannattaako varata pari purkkia KORVIKETTA varoiksi kotiin?

Nyt päivä käyntiin ja asioille!

~cadavera&muru~ rv34+1

Vierailija
8/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.x kyseli vauvan painoarvioita yms. Ja ainakin mulle annettiin aika tarkka arvio ja tehtiin perusteellinen tutkimus, niin sisä- kun ulkopuoleltakin ja sain myös syntymäpainoarvion. En tiedä miten tarkkaan nuo tehdään neuvolalääkärin vastaanotolla kun mä kävin äitipolilla, mut luulis, että nyt ees jotain kokoarvioita annettais ja jäis aikaa myös keskustelulle ja kysymyksille. Mulla kans lääkärinä oli nuorehko erikoistuva venäläinen mies ja hänkin puhui aika huonosti suomea. Mutta hyvin tultiin toimeen ja hirmu tarkasti selitti kaiken mitä kysyin, vaikka joutukin välillä alottamaan lauseen alusta kun ei löytäny mielestään oikeita suomen sanoja :) Ota ihmeessä yhteys neuvolaan ja oikeesti vaadit saada vastauksia mieltä askarruttaviin asioihin.

Ja sitte hieman omaa (.). Nukuin yön heräämättä kertaakaan ja olin aamulla tosi pirtee. Ihanaa pitkästä aikaa ku sai levättyä. Vauvakin oli rauhallisesti tai sittte vaan yksinkertasesti nukuin niin sikeesti, että en tuntenu muksauksia. Meillä on ihan selkee päivärytmi tuon masuasukin kanssa. Päivällä liikkeitä tuntuu hyvin harvakseltaan ja vaimeina, mutta tuossa ilta kahdeksan jälkeen alkaa sitte kunnon venyttely ja kääntyily ja kun tilaa ei todella enää oo hirveesti, niin siinä mahanahka venyy ja kylkiluut on kovilla. Nestori saattaa jumppailla parikin tuntia ja senkin jälkeen " kutitella" vielä jonkun aikaa :) Ihan kiva, jos rytmi jatkuu samanlaisena syntymän jälkeenkin. Meillä siis valvotaan pitkälle iltaan ja päivällä otetaan rennosti :)

Tänään onkin sitte neuvola. Saa nähdä onko verenpaine koholla kun välillä tuntuu, että sydän hakkaa ja vähän henkeä ahdistaa vaikka vaan istuu paikallaan.. Mun äiti just eilen kerto, että oli käyny neuvolassa neljä päivää ennen laskettua aikaa (mua odottaessaan) ja paineet oli pompannu yhtäkkiä hirmu korkeeks ja terkkari oli lähettäny sen synnärille. Siellä lääkäri oli todennu, että nyt ollaan jo niin lähellä päämäärää, että eiköhän aleta synnyttämään. Laittovat tipan ja meikäläinen synty samana päivänä :)

Mutta nyt laittamaan pyykit kuivumaan ja pitäis vissiin pukea päivävaatteet päälle, kun täällä vaan heilun vielä yöpaidassa.

Mukavaa maanantaita kaikille! Ja todella jännätään kuka meistä ekana pääsee tositoimiin! :)

Kati ja Nestori -rv37+5

Vierailija
9/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan edes muista mua, sen verran kauan sitten olen viimeksi kirjoitellut... Vaihdoin työpaikkaa ennen joulua ja meillä on ollut surua perheessä, joten en ole jaksanut kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia silloin tällöin.

Äippälomalla olen ollut reilun viikon, mutta tuntuu että oikein mitään en ole saanut aikaiseksi. Vauvan vaatteet on kyllä pesty ja viikattu valmiiksi, mutta vaikka mitä on vielä tekemättä...

Masussa tuntuu olevan kaikki ok. Vaavi möyrii edelleen tosi vauhdikkaasti, vaikka terkka sanoi jo viime käynnillä reilu kaksi viikkoa sitten, että menon pitäisi alkaa vähän rauhoittua loppua kohti. Mulla ei ainakaan mitään kipeitä supistuksia ole ollut, joten kai tässä saa ihan rauhassa odotella. Olisi vain niin kiva tietää etukäteen, milloin se lähtö synnärille tulee, kun alkaa niin jännittää.. :) Anoppi veikkasi, että Vaavi syntyy meidän hääpäivänä 23.2. Mulla itsellä ei oikein ole mitään aavistusta. Odotellaan ja katsellaan.

Mukavaa viikkoa kaikille, jospa joku jo tällä viikolla saa omansa! Niin ja Monkeylle myöhästyneet synttärionnet!! :)

t: Hömppä ja masukki 36+3

Vierailija
10/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kammottava yö takana. Supisteli käytännössä koko yön. Oli onneksi välillä vähän pidempiä välejä, mutta sitten oli reippaasti sellaisia alle 10 minuutin välejä. Onneksi vauva on ahkerasti liikkunut, niin ei tartte sen takia hermoilla. Nytkin on niin kamala olo, että vaikka vauva saisikin vielä hetken pysyä masussa, niin alan jo kovasti toivoa, että syntyisi. Mä en jaksa enää kauaa tällaista. Pistän tuon vauvan sängyn tänään nukkumiskuntoon, jos lähtö vaikka tulisi. Kaikki muut ovatkin jo valmiina.

Sekä anoppi että äiti on tänä aamuna jo soittaneet. Äiti itse asiassa jo kahdesti. Kohta mä suljen koko puhelimen, kun alkaa hermot pettää siihen höösäämiseen.

Mäkin ihmettelen kyllä suuresti, mikäli ei tällä viikolla ala jo meilläkin masut poksahtamaan. Niin monella tuntuu olevan aika lailla lähellä oireiden perusteella lähtö. Katotaan nyt, kuka ehtii ensin. :) Huomenna vois olla kiva synnyttää. Tulis kyllä ikimuistoinen ystävänpäivä. :)

Nyt on taas pakko nousta kävelemään, kun alkaa supistella. Huh huh..

Mukavaa uutta viikon alkua kaikille! :)

Lily & Nappo 37+5

Vierailija
11/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilylle voimia supistusten keskelle,luulisi ettei sun tarvi enää kauan kärvistellä!!!

Mulla olo vähän huono,päätä vaan koskee jatkuvasti kun meidän talossa säädetään lämpöjä ja patterit on säädetty täysille ja termostaatit irti.Vaikka pitää ikkunoita auki niin silti mulla on kuuma.Sormet on ihan turvoksissa ja sellainen vetämätön ja kiukkunen olo.Nyt on mennyt jo viikko ja ajattelin kohta soittaa ja vaatia miehet hommiin tai teen valituksen johonkin virastoon.

Eilen oli jo vähän viitteitä synnytyksestä kun tuli alavatsa kipeeksi ja vähän aikaa supistelikin,mutta heti kun menin lepäämään niin kaikki loppui.Ihan hyvä sinänsä,miehelläni on nyt viimeinen viikko koulussa Tampereella ja tietysti kaikki tärkeät tentit ja näyttökokeet yms.Eli perjantaihin asti täytyy ottaa leppoisasti ja sitten saisi mun puolesta tulla.

Mukavaa päivää kaikille!

Pikkarainen 37+4

Vierailija
12/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu menikin sitten taas hurahtamalla. Viime viikonlopulla olevista supisteluista ei ollut tietoakaan. Kaikki on rauhoittunut masussa??? Johtuneenko sitten siitä, että vauva alkaa valmistautumaan tulevaan ja keräämään voimia, kun jotkut ovat kertoilleet, että tilanne on masussa rauhoittunut ennen synnytystä. En ole aikoihin voinut näin mainiosti ja nukkunut niin rauhallisesti, hyvä tietysti niin. Vielä vauveli liikuskelee masussa paljon ja ojentelee jäseniään tunnin-puolentoista välein. Viimeviikolla jo piti olla synnytystapatutkimus lääkärillä, mutta hän oli sairastunut ja se siirrettiin huomiseen. No, aamulla neuvolasta pirautettiin, että lääkäri on edelleen sairaana ja aika siirtyy perjantaille. Ehdin tuossa jo ajatella, että kerkiääköhän he tehdä koko tutkimusta, ennen kuin vauveli tähän maailmaan putkahtaa. Eihän sitä entisaikaan ole tehtykkään, joten ehkä sitten arvioivat siinä synnytysvaiheessa, mitä tehdään, jos niikseen tulee.

Siivouksella näin aamusta aloittelin. Mattojen tamppauksen jätin miehelle, kunhan töistä palaa, mutta muuten on nyt koti puhtoinen. Curlingia seurailin toisella silmällä, mutta kyllä se niin hidasta puuhaa on, että ehkäpä katselen sitten viimeiset päät, että kuinka Suomen kävi.

Cadavera kyseli vaippa hankinnoista. Meillä tiedossa on, että vauva ei tule olemaan yli 3500 g, varmemmin vähän yli 3000 g, joten sen mukaan olen vaippoja hankkinut tänne kotosalle. Myös korviketta ostettiin ihan varmuudeksi. Neuvolassa opastivat, jotta kantsii hankkia edes muutama purtelo sitä kotiin, jos maito ei alkuun vaikkapa alakkaan laskeutumaan, kuten tuttavalle kävi. Hänellä meni 7 vrk:tta, ennen kuin pystyi täysillä alkaan imettämään. Kyllähän sitä varmasti ehtii sittenkin vaikka miehen pistää kauppa-asioille, mutta samahan tuota on jo olla valmiina odottamassa.

Jääkö muuten muiden miehet isyyslomalle/vuosilomille vauvan synnyttyä? Meillä mies on kuukauden kotona näin alkuun ja sitten kun vauva on kolmen neljän kuukauden, eli kesällä, jää taas kuukaudeksi kotiin. Syksylle on vielä jättänyt viikon lomia tähteeksi, joten ihan mukavaa, kun yhdessä on mahdollista tätä pienokaista vastaanottaa ja opetella arkea vauvan kanssa. Alkaa oikeasti tuntumaan, että meistä on tulossa kohta perhe! Uskomatonta!

Terveisin

mine + piiperoinen 37 + 4

Vierailija
13/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Meillä mies jää isyyslomalle samana päivänä kuin vauva syntyy ja jos meijän mosse suostuisi syntymään mahdollisimman lähellä la:ta, niin sitten isyysloman jatkeeksi oli pääsiäisloma eli mies saisi olla kotona neljä viikkoa. Kesällä miehellä onkin lomaa kaks ja puol kuukautta, että meillä oikeestaan vaan tuo toukokuu ollaan niin, että mies päivät töissä. Onneksi hänellä opettajana lyhyet työpäivät, niin on normaalisti kotona jo viimeistää kolmelta. Ei siis kauheen pitkiä päiviä mulla täällä sitten lasten kanssa keskenään olemista.

Nyt syömään...

-Monkey-

Vierailija
14/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Meillä mies jää isyyslomalle samana päivänä kuin vauva syntyy ja jos meijän mosse suostuisi syntymään mahdollisimman lähellä la:ta, niin sitten isyysloman jatkeeksi oli pääsiäisloma eli mies saisi olla kotona neljä viikkoa. Kesällä miehellä onkin lomaa kaks ja puol kuukautta, että meillä oikeestaan vaan tuo toukokuu ollaan niin, että mies päivät töissä. Onneksi hänellä opettajana lyhyet työpäivät, niin on normaalisti kotona jo viimeistää kolmelta. Ei siis kauheen pitkiä päiviä mulla täällä sitten lasten kanssa keskenään olemista.

Nyt syömään...

-Monkey-

Vierailija
15/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Yritin korjaa tuon kirjoitusvirheen, mutten ehtinytkään peruuttaa ja nyt sitten viesti kahteen kertaan...

-M-

Vierailija
16/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supistusten keskeltä kirjoittelen, jos vaikka kivut unohtuisivat. :)

Tuosta isyyslomasta. Meillä mies aloittaa isyysloman minun ja vauvan kotiutumispäivänä ja pitää siihen päälle parisen viikkoa ylityövapaita pois. Niitä kun tuolla miehellä kertyy koko ajan. :)

Täällä siis odotellaan, mahtaisiko lähtö tulla vai ei.. Supistelee lupaavasti, mutta ikävä kyllä erittäin epäsäännöllisesti. Soitin siskoni äsken tänne seurakseni, ettei tarttisi yksin kärvistellä. Miestä en viitsi häiritä, kun hänellä on koko iltapäivä kokouksia. Turhaan hän kotiin tulee ennen kuin on oikeasti tosi kyseessä.

Nyt täytyy taas mennä vessaan. Mä oon joutunut käymään alle puolen tunnin välein koko aamun vessassa.. Jos sen jälkeen menis hetkeksi lepäämään ennen kuin siskoni saapuu. Hän lupasi nimittäin käydä hakemassa meille tullessaan Subwaysta patongit, joten voi hetki kestää.

Mutta nyt sitten vessaan..

-L-

Vierailija
17/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin aamulla neuvolassa, kaikki ok, pissa puhdas, RR 105/55 (ei mikään ihme jos välillä huippaa), hemppa 125 ja SF-mitta 30. Muksun syke huiteli 160-170 välissä. Painoa tullut viiden viikon aika yhteensä vain 300g ja kokonaisnousu näyttäisi olevan 10,6 kg. Ensiviikolla käyn

otattamassa vielä Rhesus vasta-ainetekijät ja sitten ei enää nevolaan tartte mennäkkään, vaan loput kontrollit tehdään äippäpolilla. Kati(ko) se kävi myös Koks:ssa poilla?, mulla ittelläni edellisen raskauden aikana oli sama venäläinen erikoistuva mieskandi kerran hoitamassa, nyt on joka kerta sattunut olemaan paikalla suomalainen naislääkäri.

Muuten ei mitään mullistavaa ole meneilllään, mitä nyt miehen kassa otettiin " yhteen" eilenillalla, pistin sen reppanan vielä nukkumaan yönsä sohvalla sen verran otti kupoliin sen jutut (hänellä menossa visiin joku 40 kriisi just sopivaan aikaan). Eipä kyllä sitten ittekkään tullut nukuttua kovin hyvin, joten olo on nyt sen mukainen:(

Meillä mies pitää keväällä kolmisen viikkoa isyyslomaa kunhan me vauvan kanssa kotiudutaan ja kesällä hän on sitten viisiviikkoa omien vuosilomien lisäksi vanhempainlomalla ja minä silloin vuosilomalla, joten yhteistä lomaa on sitten ruhtinaaliset yhdeksän viikkoa.

Ristiäisiä en ole vielä miettynyt sen tarkemmin. Nimi ja kummit on jo päätetty/kysytty. Meillä on sellainen tapa, että lapsia on ruvettu kutsumaan oikealla kutsumanimellä heti laitokselta lähtien, joten senkään vuoksi kiirettä ristiäisillä ei ole.

Tsemppiä supistuksista ja kivuista kärsiville, sellainen tuntuma on itselläni, että ellei synnytystä käynnistetä, niin kuulun niihin maaliskuisiin, jotka pitävät pinoa pystyssä vielä sitkeänä huhtikuussakin......

Maisa rv 34+2

Vierailija
18/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on eka arkivapaa ja muksut sain nukkumaan. Mulla se vika et nukahdan ekana ja lapset touhuaa sit omiaan kun herään... Ei ainakaan voi sanoa et on uni vaikeuksia.

ISYYSLOMA: Meillä mies pitää lomaa mun äitiysrahakautena sen 18 pvä ja sit osan vanheimpainvapaasta kesäkuukausina. Pakko saada hänet leipätyöstä rakentamaan ja kotiin niin aikaa riittää edes vähän muksuille. Saatiin toi ahaa elämys eilen illalla, kun saatiin tarjouksia urakkarakentamisesta. Mieheltä ei rakennustaidoista ole pulaa vaan ajasta. Niin käytetään nyt kaikki hyödyksi. Minä tuona aikana sit hoitovapaalla.

RISTIÄISET: Meillä mukana kummit, sisarukset ja isovanhemmat sekä täti+ serkku ja setä. Yhteensä 15, kun on niin pieni toi suku niin voi kutsua kaikki.

KOTIINPALUUVAATTEET: Eilen joku pähkäili... Aion ottaa bodyn, kokopotkupuvun+ toppapuvun+ pipon +hanskat ja töppöset vauvalle. Toi toppapuku on niin paksu ja lämmin niin vaaveli tukehtuu jos enemmän vaatetta. (Ja jos ilmaan tulee muutoksia niin sit villapuku alle + fleegepuku.) Meillä täällä rannikolla arviolta pari astetta pakkasta kun vaaveli syntyy. Sitten otan varmuudeksi pienen villapeiton mukaan.

OMA NAPA: Vauva potkii ja möyryää ihan mahdottomasti et oikein sattuu. Semmosia sukkapuikkokipuja minullakin. Tänä aamuna oli jotain näppyjä jaloissa. Toivottavasti vain kuivanappyjä. Pelkään et tää muksu ei pysy kauaa tuolla masussa, kun on niin alhaalla, mut toivotaab et ensi kuun puolelle. Niin on helpompi alkaa imettää ja hoitamaan. Nyt jos syntyisi niin joutuiskohan olee kauan sairaalassa...

No rauhallisesti täällä elelen päivän kerrallaan.

Oikein paljon tsemppiä kaikille supisteluista kärsiville. Ihme on jos kukaan ei poksahda näinä päivinä.

Miikku ja masumyllerö 35+1.

Vierailija
19/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja veikkasi, että vauva syntyy ennen ensi viikon torstaita, jolloin mulla olis seuraava aika. Vauva on jo niin tosi alhaalla ja valmiustilassa tulemaan ulos. Huu, jännää! Olis kuulemma hämmästyttävää, jos menis lasketun ajan yli. Voipa siis hyvinkin olla, että tästä tulee helmivauva.

Samoin kuin Lilyllä, mun vessassa käyminen on lievästi sanoen tiheätä. Neuvolassa menin heti ensimmäiseksi antamaan pissanäytteen ja kun terveydenhoitaja oli vähän myöhässä ja jouduin odottelemaan 15-20 minuuttia, niin piti jo käydä toisenkin kerran vessassa.

Heti kun tulin neuvolasta kotiin, pistin pesukoneen päälle - vauvan kotiintulovaatteet oli vielä pesemättä. Tänään kyllä pakkaan vihdoinkin sen sairaalakassin, mitenkähän se onkin jäänyt...? Ei meillä kyllä ole vaunujakaan vielä, mutta eipä niitä heti tarvi, enkä ole sänkyä viitsinyt laittaa valmiiksi. Äkkiähän ne lakanat siihen äitiyspakkauksen pahvilootaan laittaa, ei vielä tee mieli ottaa pinnistä kellarista makuuhuoneen tukkeeksi kun sitten ei enää ovi avaudu kunnolla.

Tällä kertaa mulla oli muuten paino pudonnut pari kiloa viikossa, kun se edellisellä kerralla oli noussut melkein kolme kiloa. Se oli silloin varmaan jotain nestettä, vaikken turvotusta ollut huomannut. Mutta nyt siis taas vaihteeksi kympin pienemmällä puolen, painoa on tullut 8,5 kg alkulukemista.

3.X KYSELI PAINOARVIOISTA. Mulla oli viimeinen neuvolalääkäri 10 päivää sitten eikä lääkäri olisi sanonut mitään koosta, mutta kysyin itse. Silloinkin katsoi vain sf-käyrää ja sanoi sen perusteella 3,5 kg, muttei siis mitenkään tunnustellut vauvan kokoa mahan päältä. Kysyin tänään tältä terveydenhoitajalta arviota ja hän arveli 3,3 kg.

ISYYSLOMAN ajankohta on meille käytännössä ihan samantekevä, kun miehellä on oma yritys ja toimisto meidän olkkarissa ja keittiössä. Täällä kotona siis ollaan kaikki kuitenkin.

Nyt syömään miehen laittamia herkkupöperöitä (hän myös kokkaa sen verran runsaasti, että jo neljättä päivää syödään samaa, mutta ei se mua haittaa)!

Vierailija
20/39 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue] Meillä mies pitää isyyslomaa vauvan syntymästä alkaen pari viikkoa. Jättää sen viikon kesään, sen voi sitten käyttää kesälomien yhteydessä.

Niin, mitä kuuluu Simbucalle? Tulehan sinäkin kertomaan kuulumisia, jos vaan kotosalla olet!

Ompelin äsken vähän vuodevaatteita vauvalle, mutta mun saumuri teki tenän. Ärsyttää...

Kohta mies pääsee töistä! Voisin ruveta nyt niitä sämpylöitä väsäämään...

NapNap [/color]