En ymmärrä kissa-ihmisiä
Eli kertokaapas kissa-ihmiset, mitä hienoa kissoissa on? Itsepäisiä ja tunteettomia ne on ja luulevat olevansa kuninkaita. Koirat sen sijaan on ihmisen parhaita ystäviä.
Kommentit (62)
Kyllä kissakin voi olla ihmisen paras ystävä, mutta ihminen ei välttämättä ole kissan bestis.
Juuri se niiden asenne. "Mä olen upea, huomaatko?" Ja se, etteivät ne ole ennalta-arvattavia tai tylsästi käskytettävissä. Se ylpeys, enimmäkseen arvokkuus ja häpeämätön mukavuudenhalu. Ne muuten tietävät olevansa kuninkaita.
Niitä voi hoitaa sylissä kuin vauvaa.
Just on sylissä oletettavasti Syyskuussa syntynyt kissanpentu joka löytyi lokakuun lopulla roskiksesta.
On kuin vauva, tuttipullolla syötön aamuisin ja iltaisin :) yhtä pieni ja hento.
Rankkaa on ollut mutta toivotaan että kissa saa terveen loppuelämän.
Just se niissä on parasta että ajattelevat omilla aivoillaan, tulevat silitettäväksi kun haluavat eivätkä raahaudu paikalle vain koska ihminen käskee.
Yritäpä tutustua joskus kissaan oikein kunnolla, sitten ymmärrät.
Minä koen olevani etuoikeutettu, kun kissamme (4kpl) ovat hyväksyneet minut palvelijakseen.
Kissat on absoluuttista parhautta.
Mulla on sekä kissoja että koiria enkä oikein ymmärrä ihmisiä.
se, mitä kuvittelet kissan ajattelevan ja tuntevan, on ihan omassa päässäsi, nehän on vain eläimiä ja tekevät kissoille tyypillisiä asioita. Kissa ei ole laumaeläin, jonka täytyy miellyttää itseään laumassa ylempänä olevia kuten koira, joten niiden käytös ei ole samanlaista, mutta kyllä ne hakevat ihmisen seuraa siinä missä koirakin, tulevat esim. viereen nukkumaan tai syliin kehräämään. Ja se tuntuu hyvältä.
Mutta periaattessa kissoja on mukava katsella juuri sillä mielellä, että ne ovat itsetietoisia ja itsekkäitä, että me ihmiset muka olisimme niiden palvelijoita jne. Se vaatii ehkä jonkinlaista humoristista suhtautumista asiaan, ja toiset ihmiset vaan tykkäävät ajatella ja niin, toiset sitten ei.
Koirat sen sijaan ovat mielistelivä ja alistuvia, jos kokevat että toinen on voimakkaampi, mutta jos et onnistu koiralle tekemään selväksi, että sinä olet pomo, niin onglmia siitä tulee, koira alkaa haastamaan sinua ja yrittää pomoksi, eikä sellainen koira ole mukava. Onko niin, että koiraihmisillä on tarve alistaa toisia, ja käyttävät koiraa saadakseen tyydytetyksi sen halun? (No ei, oikeasti en ajattele näin, itsellä sekä kissoja että koira, kunhan heitin... ;) )
Mikäs nyt yleensäkään viisaassa, omanarvontuntoisessa ja omapäisessä seurassa on mukavaa. Toiset sellaisesta tykkää, toiset ei. Minä tykkään. Otan seurani enimmäkseen sellaisena, kiitos. Koirat on sitten joillekin muille, onhan nekin ihan söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri se niiden asenne. "Mä olen upea, huomaatko?" Ja se, etteivät ne ole ennalta-arvattavia tai tylsästi käskytettävissä. Se ylpeys, enimmäkseen arvokkuus ja häpeämätön mukavuudenhalu. Ne muuten tietävät olevansa kuninkaita.
Ei kissoilla ole asennetta sen enempää kuin muillakaan eläimillä. Jos oravia, gaselleja, mangusteja tai mitä tahansa tarpeeksi pienikokoisia eläimiä olisi osaksi kesytetty kuten kissoja, ne käyttäytyisivät ihan samalla tavalla kuin kissat: viihtyisivät lämpimässä, nukkuisivat suurimman osan päivästä ja oppisivat tietämään, mistä ja keneltä saa ruokaa. Ja ihminen suhtautuisi niihin kuten kissoihin: ajattelisi, että siinäpä on kuninkaallinen eläin, kun osaa etsiä mukavan nukkumapaikan, kiljuu ruokaa eikä pahemmin reagoi mihinkään lähestymisyrityksiin. Mangustit sentään osaavat painia leikkisästi keskenään, mutta kissojen leikki perustuu aina pelkkään kynsillä tarttumiseen, johon ei edes tarvita aivoja, vaan vaisto riittää.
Älkää hermostuko, kissaihmiset, vaikka tässä on totuus: kissoilla on normaali puolikesyn eläimen luonne - niistä tekee kuninkaallisia vain se ihminen, jolle on luonteenomaista olla palvelijana. :)
Aaw, kissat ovat niin ihania!!<3 Kissojen kanssa oleminen on kivaa, kun ne viihtyvät ominensa ja sitten ovat kuitenkin myös seurallisia. Ne pitävät itsensä puhtaana ja tuoksuvat ihanilta. Ne on usein pehmeämpiä kuin koirat ja harkitsevimpia liikkeissään. Ne ovat ylväitä & omanavontuntoisia ja on hienoa omistajana, ettei puntissa roikkuminen ole mikään jatkuva tapa ja itsestäänselvyys. Ne ovat suht helppohoitoisia, koska ovat niin itsenäisiä. Ne ovat myös lojaaleja, vaikkakin ehkä eri tavalla mitä koira.
Ihminen ei voi ymmärtää kissaa, koska kissa on niin - kissa.
Ihminen, joka ei voi ymmättää kissaihmistä on vaan vähän rajoittunut.
Ihminen, joka on ylpeä siitä, ettei voi ymmärtää kissoja ja kissaihmisiä ei yleensä ymmärrä paljoa muutakaan.
Tunnetusti itsenäiset, tunne-elämältään terveet ja älykkäät, luovat ihmiset pitävät kissoista ja eläinrakkaista ihmisistä.
Vauvapalstalle tällaisen aloituksen tekevät ihmiset taas ovat yleensä varman provon teossa 🐱
Kissat ovat suomen luontoon kuulumattomia elukoita, jotka pitäisi tappaa kaikki. Itse olen päästänyt päiviltä kymmeniä kissoja metsissä, kun vastaan ovat tulleet.
Tykkään kissojen asenteesta. Ollaan muka niin hienoja ja arvokkaita, esitetään että vaan satutaan olemaan samassa huoneessa kuin ihmiset ja muka ollaan tosi fiksuja :D Oikeasti kuitenkin haluavat olla lähellä ja sylissä ja ovat muutenki semmosia hauskoja höppänöitä. Parasta viihdettä kun kissa jotenkin "nolaa" itsensä ja alkaa vaan kiireen vilkkaa muka pesemään itseään tyyliin "kokoajanhan vaan tässä pesin, en tehnyt mitään noloa".
Mä taas en tajua miksi koiraihmiset monesti vihaa kissoja, mutta kissaihmiset tykkää yleensä myös koirista. Outoa.
Jo pelkästään sekin, kun aamuvarhain sunnuntaina voi vain kääntää kylkeään pehmoisessa ja raikkaassa sängyssään ja usein uninen se kissa on kyljessä kiinni nukkumassa ja selvästikin samaa mieltä että nukutaanpa vielä hetken aikaa, kun taas koiran kanssa olisi säällä kuin säällä lähdettävä aamulenkille. Hyi.
Minä taas en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ole kissaihmisiä. Joten tasoissa ollaan, ap.
Kas, joukossamme on rikollinen. Tai trolli. Idiootti joka tapauksessa.
Koiraihmiset ovat yleensä niitä vastatuuleenkulkijoita, joita ei - heidän mielestään - kukaan ymmärrä. Koirantaluttajat jättävät lemmikkinsä paskat pitkin teitä, sillä eivät arvosta tai välitä muista ihmisistä. Taluttavat myös koiraansa yleensä väärällä puolella tietä eli vasemmalla, koska siinä on enemmän ruohoa, niin se on muffelle kivempi. Olen ajanut monta kertaa pyörällä taluttajan hihnan päältä, kun koira on toisella puolella tietä ja omistaja toisella. Eihän sellaiset paukapäät muuten tajua katomaan sen koiransa perään liikenteessä ellei aiheuta vähän vaaratilannetta sille koiralle. Yleensä omistaja huudahta kauhuissaan paniikinsekaisen huudahduksen "aaahhh", kun viimetingassa havaitsevat pyöräni ja tajuavat, että muffe on toisella puolella tietä ja meikäläinen paahtaa 35 km/h tunnissa päin.
"Ollaan muka niin hienoja ja arvokkaita, esitetään että vaan satutaan olemaan samassa huoneessa kuin ihmiset ja muka ollaan tosi fiksuja :D Oikeasti kuitenkin haluavat olla lähellä ja sylissä ja ovat muutenki semmosia hauskoja höppänöitä."
Niin siis... tämähän on vähän kuin nainen aivan sellaisessa parhaassa tapauksessa, hyvin hellyttävää. ;) Ei tulla läähättämään liian helpolla ja palvelualttiisti vasten naamaa, vaan ollaan aluksi just tommosia. Mutta vain aluksi. :D
En minäkään.. talossa on kyllä 8 kissaa..ja mun koirat 2 kappaletta.. Onneksi on navetta, missä kissat voi toteuttaa itseään..