Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kissa-ihmisiä

Vierailija
18.12.2015 |

Eli kertokaapas kissa-ihmiset, mitä hienoa kissoissa on? Itsepäisiä ja tunteettomia ne on ja luulevat olevansa kuninkaita. Koirat sen sijaan on ihmisen parhaita ystäviä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri se niiden asenne. "Mä olen upea, huomaatko?" Ja se, etteivät ne ole ennalta-arvattavia tai tylsästi käskytettävissä. Se ylpeys, enimmäkseen arvokkuus ja häpeämätön mukavuudenhalu. Ne muuten tietävät olevansa kuninkaita.

Ei kissoilla ole asennetta sen enempää kuin muillakaan eläimillä. Jos oravia, gaselleja, mangusteja tai mitä tahansa tarpeeksi pienikokoisia eläimiä olisi osaksi kesytetty kuten kissoja, ne käyttäytyisivät ihan samalla tavalla kuin kissat: viihtyisivät lämpimässä, nukkuisivat suurimman osan päivästä ja oppisivat tietämään, mistä ja keneltä saa ruokaa.

Ihminen ei ole koskaan kesyttänyt kissaa. Kissa on itse hakeutunut ihmisen seuraan ja siitä on ollut molemminpuolinen hyöty. Kissat ovat  muinoin pitäneet viljavarastoja tuhonneet hiiret kurissa, eli ne oppivat asumaan ihmisen kanssa, koska ihmisellä oli "tarjolla" helppoa ruokaa niille.

Vierailija
22/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kertokaapas kissa-ihmiset

Yhtään kissa-ihmistä en tunne, itse olen kissaihminen. Onko kissa-ihminen sellainen puoliksi kissa, puoliksi ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otetaan inhimillistäminen pois, on kyseessä kaksi luonnossa ihan eri tilanteisiin sopeutuneet eläinlajit. Näiden inhimillistetyt piirteet sitten jakaa ihmisiä "kissoihin" ja "koiriin".

Vierailija
24/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa opettaa ihmiselle filosofiaa. Läsnäolon taitoa, rauhoittumista ja sitä että first things first. (First thing on se kissa.)

Vierailija
25/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kissakin voi olla ihmisen paras ystävä, mutta ihminen ei välttämättä ole kissan bestis.

Väitän toisin. Minulla on ollut samanaikaisesti useita kissoja vuosikymmenien ajan. Aivan samalla tavalla kiintyvät ihmiseen kuin koiratkin. Joidenkin kissojen kanssa syntyy jopa selkeästi vahvempi yhteys, eli kummankin osapuolen persoonasta lienee kyse.

Isenäisempiä kissat toki ovat kuin koirat. Se ystävyys on hienovaraisempaa, ei siis eräänlaista riippuvuutta, kuten koirilla usein. Samalla tavalla kissat tulevat tervehtimään kotiinpalaavaa, vaistoavat ihmisen tunnetilat ja jopa osallistuvat niihin, omalla tavallaan.

Molemmat eläimet ovat kivoja, itse olen enemmän kiinnittynyt kissoihin.

Vierailija
26/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on parhaita,ne on omatoimisia eikä niitä tarvitse viihdyttää ja lenkittää.

Varsinkin näin maatilalla ja maaseudulla yleensä tekevät hommia kellon ympäri hiiri ja myyräkannan kurissa pitämiseksi ja lisäksi marjat pysyy puskissa eikä linnut syö.

Muutaman vuoden olin ilman kissaa niin rotat yritti vallata koko tienoon,sitten laitoin kaksi kissaa ja rotat on häipyneet tyystin kuvioista ilman mitään myrkkyjä.

Koirista en pidä, ovat rasittavia kuolaavia jo hötkyileviä olioita ja sotkevat.

Vierailija
27/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuota määritelmää, että "kissa-ihminen" tai "koira-ihminen". Meillä on kaksi kissaa ja yksi koira. Pidän valtavasti kaikista eläimistä ja kaikki meidän lemmikit ovat yksilöitä.

Kissamme ovat todella seurallisia ja tulevat ovelle vastaan kun tullaan kotiin ja kerjäävät ruokaa ja rapsutuksia samalla tavalla kuin koirammekin :)

Meidän perhe on siis eläinrakas, ei kissa- TAI koira-ihmisiä.

Vierailija
28/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kissoista, koska ne ovat yleensä aika rauhallisia (pennut kyllä riehuvat joskus mutta nekin ovat suloisia) ja ne ovat ihania kun tulevat puskemaan ja kehräämään. On ihanaa kun kissat juoksevat kaukaa luokseni silitettäväksi. Ja vielä nopeampaa tulevat ruokittavaksi. Sitten ne joskus "kiittävät" ruuasta kiehnäämällä. Pidän kissojen silittelystä, ne ovat niin silkkisen pehmoisia.

Eivätkä kissat minusta niin itsepäisiltä ja tunteettomilta ole vaikuttaneet. Toisiaankin nuolevat ja puskevat kuin parhaat ystävykset ja nukkuvat söpösti kasassa.

Itselläni ei ole kissaa koska olen allerginen mutta anoppilassa saan onneksi hoitaa niitä.

Pidän kyllä koiristakin mutta joskus ne vähän hyppivät, nuolevat ja kuolaavat liikaa, heh. Mutta koirakin olisi mukava lemmikki jos vain en olisi allerginen...

Vierailija
29/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hukuttamassa mereen kymmeniä "kissaihmisten" pentueita heidän pyynnöstään kun kyllästyivät hakkaamaan ne kuoliaaksi. Pitävät kissojaan irti täällä ja ylpeilevät luonnonmukaisella ympäristöllä.

Vierailija
30/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat suomen luontoon kuulumattomia elukoita, jotka pitäisi tappaa kaikki. Itse olen päästänyt päiviltä kymmeniä kissoja metsissä, kun vastaan ovat tulleet.

Tapetaan vaan kaikki.

Tapetaan tapetaan.

Suomen luontoon ei kuulu myöskään ihminen... Tai Keisarinviitta... Häiveperhonen... Siili... Kattohaikara... Koira,hevonen ja lehmäkään ei kuulu Suomen luontoon.

Ei, kissa ei kuulu luontoon vaan talon pehmeimmälle ja arimmalle soffalle tai liinavaatekaappiin pitsilakanoiden päälle...

Sinne se tulee, kun on käynyt ulkona pihalla kurastamassa tassunsa. Kehräys vaan kuuluu, kun se saa irtokarvansa ja ylimääräiset hiekat putsattua emännälle mahdollisimman epämieluisaan paikkaan :)

Ja taatusti tietää mitä tekee.

Ryömi sinä vaikka jonnekin rotankoloon odottamaan yksinäistä ja surullista kohtaloasi.

Sinussa ei maailma menetä.

Vierailija
31/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja on erilaisia. Kissoilla ja koirilla on yhteistä se, että niiden luonne ja käytös riippuu myös omistajasta. Kissa, josta omistaja välittää ja joka tottuu olemaan perheen jäsen ja jonka ulkoilua rajoitetaan edes sen verran ettei se ole omilla teillään vuorokausitolkulla on kesy ja ihmisrakas.

Sitten on niitä kissoja, jotka kulkevat omia polkujaan, metsästävät ruokansa itse ja kusevat lasten hiekkalaatikoihin. Kissa on tosiaan vähän vähemmän kesy kuin koira ja siksi kissa villiintyy helpommin, jos sen antaa villiintyä. Ihmettelen joskus miksi edes otetaan kissa, jos se saa villiintyä niin vapaasti ettei se itsekään tiedä missä sen koti on. Kissa on nähkääs siitä metka, että se muuttaa surutta parempaan perheeseen, jos ei oma koti miellytä.

Esimerkiksi minun mummoni ei hankkinut kissaa vaan kissa hankki mummon. Kissa vaan muutti mummolaan eikä suostunut lähtemään sieltä. Se on aivan ihana katti, se käyttäytyy kuin ihminen, tulee tervehtimään vieraita ja viihtyy ihmisseurueessa keskusteluja kuunnellen. Eikä metsästä pikkulintuja, koska tajuaa, että mummo ruokkii niitäkin ja siksi niitä ei saa metsästää.

Minusta koiratkin on kyllä kivoja, mutta kissat on vaan niiiin söpöjä.

Vierailija
32/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, meillä vain yksi viidestä sopii tuohon yleiseen käsitykseen. Yksi on kuin koira, osaa temppuja nauttien niiden tekemisestä, toinen huolehtii että kaikilla on hyvä olla, kolmas tietää kelle puhutaan puhelimessa ja alkaa jutustella jos henkilö mieluinen, hämmentyy ja lohduttaa jos ihmisellä paha olla, heti pussailemassa vieraita jne.. Temppuja osaava ei todellakaan ole itsenäinen. Mököttää jos olen liian kauan poissa, itkee perään.. Aamulla juoksee sänkyyn antamaan pusun. Kaikessa pitäisi saada olla mukana. Kaikista huolehtiva kierteli hamsterin häkkiä pari päivää sen kuoltua, päästellen surkeaa ääntä.

Neljä on paljon empaattisempia ja nöyrempiä kuin monet tietämäni ihmiset.. Kyllä se ylväin ja itsepäisin löytyy meillä häkistä, chinchilla. Rakas sekin, tietenkin. :)

En ole kissaihminen, pidän kaikista eläimistä niiden luonteen mukaan (samoin kuin ihmisistäkin). Omat vipeltäjät toki rakkaita (omistan viittä lajia) riippumatta millainen luonne.

Vierailija
33/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri se niiden asenne. "Mä olen upea, huomaatko?" Ja se, etteivät ne ole ennalta-arvattavia tai tylsästi käskytettävissä. Se ylpeys, enimmäkseen arvokkuus ja häpeämätön mukavuudenhalu. Ne muuten tietävät olevansa kuninkaita.

Ei kissoilla ole asennetta sen enempää kuin muillakaan eläimillä. Jos oravia, gaselleja, mangusteja tai mitä tahansa tarpeeksi pienikokoisia eläimiä olisi osaksi kesytetty kuten kissoja, ne käyttäytyisivät ihan samalla tavalla kuin kissat: viihtyisivät lämpimässä, nukkuisivat suurimman osan päivästä ja oppisivat tietämään, mistä ja keneltä saa ruokaa.

Ihminen ei ole koskaan kesyttänyt kissaa. Kissa on itse hakeutunut ihmisen seuraan ja siitä on ollut molemminpuolinen hyöty. Kissat ovat  muinoin pitäneet viljavarastoja tuhonneet hiiret kurissa, eli ne oppivat asumaan ihmisen kanssa, koska ihmisellä oli "tarjolla" helppoa ruokaa niille.

Niinhän minä sanoin: "olisi osaksi kesytetty kuten kissoja". Kissa on ihmisiin tottunut villieläin, siis osaksi kesytetty, kun ei pure ja raavi lähestyvää ihmistä ainakaan joka kerta.

Vierailija
34/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissahörhöt ovat äärimmäisen rasittavia. Kissa on inhimillistetty äärettömyyksiin ja kissan omistaja lässyttää, mitä kissa kulloinkin "ajattelee" tai mitä kissa on "miettinyt" tapahtumista.

Yöksi kissa päästetään ehkä tappamaan pikkulintuja ihan vaan huvikseen.

Samaan aikaan kissaihminen ei suo ajatustakaan kärsiville tuotantoeläimille, joiden joka päivä on tuskaa. Ei muuta kuin punkkua ja pihviä naamaan, namnam.

En arvosta tällaista.

Vierailija
35/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissahörhöt ovat äärimmäisen rasittavia. Kissa on inhimillistetty äärettömyyksiin ja kissan omistaja lässyttää, mitä kissa kulloinkin "ajattelee" tai mitä kissa on "miettinyt" tapahtumista.

Samaan aikaan kissaihminen ei suo ajatustakaan kärsiville tuotantoeläimille, joiden joka päivä on tuskaa. Ei muuta kuin punkkua ja pihviä naamaan, namnam.

En arvosta tällaista.

Sulla tuntuu nyt olevan vähän vaikeaa, siksi kenties pääsikään ei oikein toimi. Kyllä se siitä. Otat vaan ihan rauhallisesti.

Vierailija
36/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat suomen luontoon kuulumattomia elukoita, jotka pitäisi tappaa kaikki. Itse olen päästänyt päiviltä kymmeniä kissoja metsissä, kun vastaan ovat tulleet.

Upeata! Tunnet varmaan testosteroni-vajakkiälyn nesteiden kulkevan kehosi läpi, kun päätät kostaa jonkun vittuolosi viattomalle luontokappaleelle, joka on jonkun ihmisen ainut ystävä.

Kyrpä kovana ja kissa kuolleena.

Vierailija
37/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira-ihmisten on vaikea hyväksyä sitä totuuttaa, että kissat voisivat hallita maailmaa, mutta ne eivät viitsi.

Mieluimmin sata kissaa, kuin yksi koira, joka.

-on erittäin epäsiisti, kusee ja paskoo lattialle.

-kierii kaikki paskakasat läpi, mitä löytää.

-syö kaikki kärpästen toukkia vilisevät jätteet, jos sattuu löytämään.

-ei osaa kehrätä.

Kissa 6-koira 0

Vierailija
38/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En arvosta tällaista.

Sulla tuntuu nyt olevan vähän vaikeaa, siksi kenties pääsikään ei oikein toimi. Kyllä se siitä. Otat vaan ihan rauhallisesti.

Kissaihminen ei pystynyt kumoamaan yhtään pointtia, jotain pseudopsykologisointia vaan. Kysypä kissaltasi, mitä hän on tästä asiasta mieltä, ja tule kertomaan se meille, ja katsotaan, kenen pää "ei toimi".

Vierailija
39/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hukuttamassa mereen kymmeniä "kissaihmisten" pentueita heidän pyynnöstään kun kyllästyivät hakkaamaan ne kuoliaaksi. Pitävät kissojaan irti täällä ja ylpeilevät luonnonmukaisella ympäristöllä.

Eli teitä yhdistää kaikkia sivistymättömyys ja alhaisinkin älyn puute! Kissaihmiset eivät juoksuta kissojaan leikkaamattomina vaan vastuullisina steriloivat kissansa.

Noissa kuvaamissasi tapauksissa olet ja olette syyllistyneet vakaviin eläinsuojelurikkomuksiin aiheuttaen järkyttävää tuskaa viattomalle luontokappaleelle. Mutta ilmeisesti tällaiset asiat ovat täysin uusia ja tulevat yllätyksenä.

Kaikesta tuosta toiminnasta huokuu välinpitämättömyys ja piittaamattomuus ihan kaikkea inhimillistä kohtaan. Ilmanko tosiaan maailma on aina tällaisessa kammottavassa tasapainossa, kun ihminen tappaa, silpoo ja rääkkää ihan sumeilematta ihan mitä tahansa. Toista ihmistä tai eläintä.

Vierailija
40/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetaan vaan kaikki.

Tapetaan tapetaan.

Ryömi sinä vaikka jonnekin rotankoloon odottamaan yksinäistä ja surullista kohtaloasi.

Sinussa ei maailma menetä.

Syötkö nautaa / possua / kanaa / kalaa? Jos syöt, miksi haluat tappaa kaikki? Tapetaan tapetaan vaan. Siinä ei pari kissaa tunnu missään, kun lihansyöjä on päässyt makuun ja teurastamot jyllää 24/7.