Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kissa-ihmisiä

Vierailija
18.12.2015 |

Eli kertokaapas kissa-ihmiset, mitä hienoa kissoissa on? Itsepäisiä ja tunteettomia ne on ja luulevat olevansa kuninkaita. Koirat sen sijaan on ihmisen parhaita ystäviä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tajua miksi te luulette että kissat ois viisaita. Ne on kusipäitä. Mamman omia kusipäitä.

Vierailija
42/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan ymmärrä millaisia kissoja teidän tuttavanne on kasvattanut jos mielikuvat on että ovat mielevikaisia kusipäitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kertokaapas kissa-ihmiset, mitä hienoa kissoissa on? Itsepäisiä ja tunteettomia ne on ja luulevat olevansa kuninkaita. Koirat sen sijaan on ihmisen parhaita ystäviä.

Mä taas en ikinä ottaisi koiraa,kauheasti hommaa ja tarvitsevat seuraa niin ettei niitä oikein voi pitää yksin.Kissat ovat helppohoitoisia,ruokin kerran päivässä ja siivoan hiekkalaatikon päivittäin,muuta eivä tarvitse.Kuitenkin niistä on seuraa ja kissan paijaaminen auttaa läheisyyden kaipuuseen.

Ihme yleistys tuo" Itsepäisiä ja tunteettomia ne on ja luulevat olevansa kuninkaita."

Meillä on kaksi kissaa,toinen aika ylimielinen mulkero,mutta on ihan leimaantunut miesystävääni,jo vauvana ensimmäisenä iltana meillä meni miehen tyynyn viereen nukkumaan ja pentuna itki oven takana kun mies lähti ulos kämpästä,ei tosiaan ole tunteeton.

Toinen kissa taas on kaikkien kaveri,tulee kenen tahansa rapsuteltavaksi ja syliin hengailemaan,hyvin läheisyyden  ja huomion kipeä,öisin nukkuu jaloissani.Tietysti provolandiassa asia on niin kuin aloituksessa sanottiin,todellisessa maailmassa eläimet ovat yksilöitä.

Vierailija
44/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat levittävät toksoplasmoosia, joka on vaarallinen odottaville äideille ja lapselle. Siksi kiitos ei nille ihanille mussukkapussukkatussukkalässykkäkissoille, en voi sietää.

Vierailija
45/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihan ymmärrä millaisia kissoja teidän tuttavanne on kasvattanut jos mielikuvat on että ovat mielevikaisia kusipäitä

Tai kysymys on ehkä siinä, että minkälaisia kusipäitä ne kasvattajat ovat. Kissathan käyttäytyy sillä tavalla kuin omistaja on opettanut. Jos kissaa ei huomioida, potkitaan jaloilla ja viskellään lattioille, eipä sillä kohtelulla kovin mukavaa kissaa saada.

Pelokas kissa kusee lattioille, sähisee ihmisille ja tylsistynyt kissa hajottaa huonekalut jne.

Vierailija
46/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat suomen luontoon kuulumattomia elukoita, jotka pitäisi tappaa kaikki. Itse olen päästänyt päiviltä kymmeniä kissoja metsissä, kun vastaan ovat tulleet.

Tapetaan vaan kaikki.

Tapetaan tapetaan.

Ryömi sinä vaikka jonnekin rotankoloon odottamaan yksinäistä ja surullista kohtaloasi.

Sinussa ei maailma menetä.

Syötkö nautaa / possua / kanaa / kalaa? Jos syöt, miksi haluat tappaa kaikki? Tapetaan tapetaan vaan. Siinä ei pari kissaa tunnu missään, kun lihansyöjä on päässyt makuun ja teurastamot jyllää 24/7.

En syö lihaa vaikka kissani sitä syövätkin.

Sinä taas et taida sisäistää lukemaasi?

Vierailija
47/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista näkee, etteivät kissaihmiset ole eläinrakkaita, rakastavat pelkästään sitä omaa kissaansa.

Vierailija
48/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat suomen luontoon kuulumattomia elukoita, jotka pitäisi tappaa kaikki. Itse olen päästänyt päiviltä kymmeniä kissoja metsissä, kun vastaan ovat tulleet.

Tapetaan vaan kaikki.

Tapetaan tapetaan.

Ryömi sinä vaikka jonnekin rotankoloon odottamaan yksinäistä ja surullista kohtaloasi.

Syötkö nautaa / possua / kanaa / kalaa? Jos syöt, miksi haluat tappaa kaikki? Tapetaan tapetaan vaan. Siinä ei pari kissaa tunnu missään, kun lihansyöjä on päässyt makuun ja teurastamot jyllää 24/7.

Kissaihmiset ymmärtävät ironiaa...

Vierailija
49/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan oikeassa, mun kissa on kuningatar. Minä olen nöyrä palvelija ja voi kuinka nautinkaan tästä suhteesta!

Vierailija
50/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri se niiden asenne. "Mä olen upea, huomaatko?" Ja se, etteivät ne ole ennalta-arvattavia tai tylsästi käskytettävissä. Se ylpeys, enimmäkseen arvokkuus ja häpeämätön mukavuudenhalu. Ne muuten tietävät olevansa kuninkaita.

Ei kissoilla ole asennetta sen enempää kuin muillakaan eläimillä. Jos oravia, gaselleja, mangusteja tai mitä tahansa tarpeeksi pienikokoisia eläimiä olisi osaksi kesytetty kuten kissoja, ne käyttäytyisivät ihan samalla tavalla kuin kissat: viihtyisivät lämpimässä, nukkuisivat suurimman osan päivästä ja oppisivat tietämään, mistä ja keneltä saa ruokaa. Ja ihminen suhtautuisi niihin kuten kissoihin: ajattelisi, että siinäpä on kuninkaallinen eläin, kun osaa etsiä mukavan nukkumapaikan, kiljuu ruokaa eikä pahemmin reagoi mihinkään lähestymisyrityksiin. Mangustit sentään osaavat painia leikkisästi keskenään, mutta kissojen leikki perustuu aina pelkkään kynsillä tarttumiseen, johon ei edes tarvita aivoja, vaan vaisto riittää.

Älkää hermostuko, kissaihmiset, vaikka tässä on totuus: kissoilla on normaali puolikesyn eläimen luonne - niistä tekee kuninkaallisia vain se ihminen, jolle on luonteenomaista olla palvelijana. :)

En minä ainakaan hermostunut tekstistä,ajattelin vain että oletpa tylsä ihminen.Ei siinä ole mitään vääräää,että ajattelee lemmikkieläimellä olevan inhimillisiä piirteitä,kuten tuo aikaisemmin mainittu asenne.En pitäisi kissoja kotonani,jos ajattelisin noin tylsästi että "siinäpä on tyypillisiä puolikesyjä eläimiä".Minulla on kaksi kissaa,joilla on aivan erilainen,mutta molemmilla mahtava,luonne ja asenne.Ymmärrän kissaihmisiä ja koiraihmisiä mutta en tosikkoihmisiä.

Vierailija
51/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapetaan vaan kaikki.

Tapetaan tapetaan.

En syö lihaa vaikka kissani sitä syövätkin.

Sinä taas et taida sisäistää lukemaasi?

Olet siis samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja?

Vierailija
52/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, mä en koskaan tuu ymmärtään näitä ihmisiä jotka yrittämällä yrittää ymmärtää jotain kun eivät ymmärrä ja pakkohan se on ääneenkin oikein ihmetellä? Selitäppä sinä nyt ap, kun juuri tällainen ihminen olet, että miksi sinun on niin tärkeä tämä asia ymmärtää? Siis eihän tässä maailmassa kukaan täysin ymmärrä ihan kaikkea maailmassa ja miksi pitäisikään. :D nytkin tässä itse ääneen ihmettelen etten voi ymmärtää tällaisia ymmärtämättömiä ymmärryksen hakijoita, mutta kun oikein ajattelen niin eihän mun tarviikaan ymmärtää. 

Vierailija
53/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään sekin, kun aamuvarhain sunnuntaina voi vain kääntää kylkeään pehmoisessa ja raikkaassa sängyssään ja usein uninen se kissa on kyljessä kiinni nukkumassa ja selvästikin samaa mieltä että nukutaanpa vielä hetken aikaa, kun taas koiran kanssa olisi säällä kuin säällä lähdettävä aamulenkille. Hyi.

Juuri tämä! Hoidin muutama vuosi sitten pari päivää äitini koiraa,joka on tottunut käymään aamulenkillä seitsemän aikaan.Kyllä jurppi herätä vapaapäivänä niin aikaisin päästäkseni kävelemään pimeässä pakkasaamussa.Koirat ovat kivoja,mutta esimerkiksi juuri mukavuudenhalun takia pidän enemmän kissoista.

Vierailija
54/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, mä en koskaan tuu ymmärtään näitä ihmisiä jotka yrittämällä yrittää ymmärtää jotain kun eivät ymmärrä ja pakkohan se on ääneenkin oikein ihmetellä? Selitäppä sinä nyt ap, kun juuri tällainen ihminen olet, että miksi sinun on niin tärkeä tämä asia ymmärtää? Siis eihän tässä maailmassa kukaan täysin ymmärrä ihan kaikkea maailmassa ja miksi pitäisikään. :D nytkin tässä itse ääneen ihmettelen etten voi ymmärtää tällaisia ymmärtämättömiä ymmärryksen hakijoita, mutta kun oikein ajattelen niin eihän mun tarviikaan ymmärtää. 

JA TÄHÄN PERKELE AP VASTAAT SITTEN OIKEASTI!!! SYDÄMENI JANOAA TIETOA, AVAA ASIA MIKSI SINUN TÄYTYY YMMÄRTÄÄ JOTAIN JOTA ET YMMÄRRÄ KUITENKAAN???? 

Vierailija
55/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä sellaista asiaa, et ymmärrä mitään muutakaan.

Vierailija
56/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä sellaista asiaa, et ymmärrä mitään muutakaan.

Tyypillinen kissaihmisen epärationaalinen niskoja nakkeleva vastaus. Todennäköisesti kissa käskenyt sanoa näin.

Vierailija
57/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vastaus teille ymmärtämättömille sitten kelpaisi? Jos teillä on jo lähtökohtaisesti sellainen asenne,että kissat ovat perseestä ja koirat ovat parhaita,ei oikein voi odottaa "rationaalista" keskustelua.

Vierailija
58/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se hieno puoli kissoissa on, etteivät ne anovalla katseella seuraa pöydän vieressä jokaista suupalaasi. Eivätkä ole kiinnostuneita haistelemaan haaroväliäsi. Kissa ei muutenkaan koko ajan kyttää jokaista liikettäsi.

Kissan turkki on suloisen pehmeä ja tuoksuu hyvälle. Muutenkin aikuinen kissa on viehkeä ja rauhallinen (pl. itämaiset rodut), ei mikään koiramainen toheltaja. 

Kyllä kissakin sellaisesta ihmisestä pitää, jolta on saanut mieleistään huomiota. Mutta ei nöyristele ja tottele orjallisesti, kuten koira voi tehdä huonollekin isännälle. Kissa seurustelee kanssasi vain silloin kuin itse haluaa, mikä saa suhteen tuntumaan tasavertaiselta. En minä halua olla mikään lauman pomo, mitä koiralle olisi oltava.

Vierailija
59/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira hyväksyy helpommin uuden ihmisen.Kissa katselee pitkin nenänvartta ja jos sattuu hyväksymään niin siinå se viehätys juuri on.En tykkää liian kilteistä miehistäkään.Haastetta pitää olla.

Vierailija
60/62 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira hyväksyy helpommin uuden ihmisen.Kissa katselee pitkin nenänvartta ja jos sattuu hyväksymään niin siinå se viehätys juuri on.En tykkää liian kilteistä miehistäkään.Haastetta pitää olla.

Nimenomaan,kissan kiintymys on ansaittava.Ystävän kissa katsoi minua pitkin nenän vartta varmaan kuusi tai seitsemän vuotta joka kerta kun kävin kylässä.Sitten se ilmeisesti tuli siihen tulokseen,että olen hyvä tyyppi koska alkoi tulla syliin silitettäväksi.Omassa kodissani on kissa,joka pitää minua vain purkinavaajana,miestä se sen sijaan palvoo.