Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihotautilääkärin neuvot

jjdkslslalaks
17.12.2015 |

Heips! Kävin äskettäin ihotautilääkärillä naamani sekä selkäni näppyjen takia. Naamassa on oikeastaan kokoajan ainakin 1 oikein kunnon punainen finni yleensä 2 tai 3. Ne eivät mun suurin ongelma ole vaan mustapäät/valkopäät, jotka tulevat otsaan ja poskiin enimmäkseen. Myös nenässä ja leuassa on pienempiä musta/valkopäitä.

Niissä on valkoinen pää ja näyttäisivät olevan ihon alla (eivät ole miliumeja). Ne saa puristettu kyllä ja tulee valkoinen pötkö.

Elikkäs siis ihotautilääkäri antoi antibiootit ja sanoi etten saa laittaa MITÄÄN mun iholle, muutakuin pudistaa tietenkin ja kuiviin kohtiin jos on niin vähän kevyttä rasvaa. Voiko olla oikeassa? Mulla on kuiva iho ja olen tottunut käyttämään öljyjä. Sanoi että ne tukkii. Eihän arganöljyn ainakaan pitäs tukkia. Vittuku menee hermot ja rahaa, enkä tiiä yhtää mitä pitäs naamalle tehä ku ei parane millään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkun lääkäri sanoo, ja kato sitten miltä näyttää.

Vierailija
2/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman neuvon, mutta en voi luopua rasvasta. Yritin 2 viikon ajan, mutta tuntuu että naama halkeaa ja juonteet piirtyivät esiin paremmin. Minulla ei toiminut ja olo oli tukala koska kasvoja kiristi. Ainut mikä minulla on toiminut näppyihin on lääkärin määräämät voiteet paikallisesti sekä ehkäisypillerit. Olen tauolla pillereistä ja naama on räjähtänyt käsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itse kanssa syödä nuo antibiootit ja neuvottaa lääkärin neuvoja. Jos ei auta haen pillerit. Onko muuten tietoa voiko joku sairaus alapäässä (munasarjoissa jne)aiheuttaa näppyjä? Omani ovat aika varmasti hormonaalisia. Onneksi eivät isoja mutta ärsyttäviä ja tekee meikin kanssa otsasta varsinkin kauhean!

Vierailija
4/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri on helpoin lääkärin valinta. Potilas ei parane ikinä eikä juuri niihin tauteihin kuolekaan.:))))

Vierailija
5/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne antibiootit ei ainakaan ratkase mitään. Saat nassun parempaan kuntoon kuurin ajaksi, mutta sen jälkeen näpyt tulevat tod.näk. takaisin. Kokemuksesta puhun.

Mulla auttoi vuosikausien akneen vain synnytys, joka mullisti hormonitoiminnan. Se vaan on jälkiseuraamuksiltaan turhan radikaali tapa lähteä iho-ongelmaa ratkomaan.

Hassua, että aikoinaan mulle kuivaihoiselle ihotautilääkäri nimenomaan suositteli öljyjä perus rasvojen sijaan. Ja mustakin öljyt ovat toimineet paremmin. Rasvoista Ceridalin Lipogeeli - kyllä, se mahdollisimman tuhti - auttaa parhaiten. Näpyt pysyneet silti poissa.

Vierailija
6/6 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin! Oletko kokeillut UVB-valohoitoa? Mulle auttoi sekin tosi hyvin.

5