Pakkoko niille taaperoille on suklaata syöttää?!!
Joulu on tulossa joo, mut onko todella välttämätöntä että 1,5 -vuotiaalla on oma suklaakalenteri? Käyn myös kahvilla naapurissa, ja taaskin -kuten joka kerta- oli pöydässä suklaata ja leivoksia. Kaksi konvehtia ei ole niin hirveästi aikuiselle mutta ihan liikaa tuollaiselle pienelle 10-kiloiselle taaperolle. Sitten äiti vielä hihittää "joo tiedän ettei pitäisi antaa mutta kun en raaski olla antamatta kun pyytää; ja tuo Marja-Tapio on niin hoikkakin ja kasvaa alakäyrillä." Ja toden totta, lapselle on annettu herkkuja niin usein että osaa kyllä herkkuja osoittaen pyytää. Ja mitä painoon tulee, perhe ei ole ylipainoinen mutta nopeastihan sitä lihoo päivittäisillä herkuilla eikä se herkkulakko heillekään pahaa tekisi. Vituttaa että pienet lapset opetetaan syömään roskaa!
Kommentit (28)
Ulkoinen ulkomuotoko on terveellisyyden mittari? Ja painoko on ainoa haittojen mittari? Entä hampaat? Sokeri koukku? Diabetes? Tyhjä energia?
Silloin tällöin syömisessä ja maistamisessa ei ole mitää vikaa, mutta siitä voi herästi tulla päivittäinen tapa, kun lapsen kanssa pääsee niin paljon helpommalla kun antaa kieltämisen sijaan.
Ap on kunnon kyläpoliisi. Ei taida paljon ystäviä (tai omia lapsia?) olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu miten naapuri lapsensa kasvattaa? Varsinkin kun kaikki tuntuisi muuten heillä olevan kunnossa kun eivät ylipainoisiakaan ole.
T. Äiti (bmi 20) joka on antanut 1-vuotiaansa maistaa jäätelöä (hui) ja jopa sitä suklaata (tuplahui!). Noin muuten meillä syödään monipuolisesti itse tehtyä ruokaa, kasviksia ja hedelmiä. Itse tykkään herkutella n. joka toinen päivä jotain pientä, ja siinä sivussa lapsikin on toisinaan saanut maistella. Tehkää lasu!bmi = äö?!
Mitenkö kuuluu? Noh, yhteiskunta maksaa seuraukset monellakin tapaa. Sekä eikö paljon kuuluteta sen perään, että aikuiset on samassa veneessä vastuussa lapsista?
Siis mitä? Ymmärrän kyllä ettei bmi kerro ihmisen terveydestä kaikkea, kerroin sen lähinnä siksi että joku täällä huuteli kaikkien lapsilleen herkkuja syöttävien olevan ylipainoisia siiderivalaita.
Itse tiedän olevani terve, harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikossa ihan tavoitteellisesti ja noin herkkuja lukuunottamatta olen tarkka siitä että syön terveellisesti. Samoin pidän huolen siitä että lapseni syö hyvin ja myöhemmin elämässään ymmärtää liikunnan ja hyvien elämäntapojen tärkeyden. Se että hän joskus maistaa pienen lusikallisen jäätelöä tai suklaata ei hänen terveyttään tai makupalettiaan pilaa.Lähinnä kritisoin aloittajan tapaa puuttua toisten kotona tapahtuviin asioihin, kun hän ei millään voi tietää asioiden todellista laitaa ja kokonaisuutta.
Mitali tulee postissa.
Sinä et kuitenkaa syötä lapsellesi herkkuja, jos hän on saanut MAISTAA! Pääsit kuintekin sen varjolla kertomaan huonosti piilotetulla itse korostuksella kuinka olen niin paljon parempi ihminen suhteessa muihin ja kuinka paljon urheilet ja miten syötte ohi mennen ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu miten naapuri lapsensa kasvattaa? Varsinkin kun kaikki tuntuisi muuten heillä olevan kunnossa kun eivät ylipainoisiakaan ole.
T. Äiti (bmi 20) joka on antanut 1-vuotiaansa maistaa jäätelöä (hui) ja jopa sitä suklaata (tuplahui!). Noin muuten meillä syödään monipuolisesti itse tehtyä ruokaa, kasviksia ja hedelmiä. Itse tykkään herkutella n. joka toinen päivä jotain pientä, ja siinä sivussa lapsikin on toisinaan saanut maistella. Tehkää lasu!bmi = äö?!
Mitenkö kuuluu? Noh, yhteiskunta maksaa seuraukset monellakin tapaa. Sekä eikö paljon kuuluteta sen perään, että aikuiset on samassa veneessä vastuussa lapsista?
Siis mitä? Ymmärrän kyllä ettei bmi kerro ihmisen terveydestä kaikkea, kerroin sen lähinnä siksi että joku täällä huuteli kaikkien lapsilleen herkkuja syöttävien olevan ylipainoisia siiderivalaita.
Itse tiedän olevani terve, harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikossa ihan tavoitteellisesti ja noin herkkuja lukuunottamatta olen tarkka siitä että syön terveellisesti. Samoin pidän huolen siitä että lapseni syö hyvin ja myöhemmin elämässään ymmärtää liikunnan ja hyvien elämäntapojen tärkeyden. Se että hän joskus maistaa pienen lusikallisen jäätelöä tai suklaata ei hänen terveyttään tai makupalettiaan pilaa.Lähinnä kritisoin aloittajan tapaa puuttua toisten kotona tapahtuviin asioihin, kun hän ei millään voi tietää asioiden todellista laitaa ja kokonaisuutta.
Mitali tulee postissa.
Sinä et kuitenkaa syötä lapsellesi herkkuja, jos hän on saanut MAISTAA! Pääsit kuintekin sen varjolla kertomaan huonosti piilotetulla itse korostuksella kuinka olen niin paljon parempi ihminen suhteessa muihin ja kuinka paljon urheilet ja miten syötte ohi mennen ohi aiheen.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Täytyy ilkeillä anonyymisti kirjoitteleville palstalaisille... toivottavasti vietät joulun yksin, niin eipähän mene kenenkään muun pyhät pilalle negatiivisuutta ja ilkeyttä huokuvassa seurassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitali tulee postissa.
Sulla ei nyt ole luetunymmärtäminen ihan kunnossa.
Just annoin omille lapsilleni joululoman alotuksen kunniaksi suklaata. Osansa sai myös 1,5 vuotias. Miksi ei olis saanut antaa? Ja vaikka yks lapsista on hieman pyöreämpi en jättänyt häntäkään ilman herkkuja, koska tiedän että hänen pyöreys johtuu ihan vain liiasta ruoan syömisestä. Herkkuja syödään meillä kerta viikkoon. Mutta ei oo helppoa vahtia ykköslyluokkalaista jolle koulussa maistuu eväs. :P
Joulua ja herkkuhetkiä odotellessa. ❤
Teistä varmasti jokainen tietää, että aloittajan huoli ei ole aiheeton. Lasten hampaiden kunto on romahtanut, lasten ylipaino on nousussa, levottomuus, paljon puhutaa laihoista läskeistä, jne.
Nykyvanhempien syyllistäminen on trendikästä ja monesti epäreiluakin, mutta joskus se on aivan perusteltua.
Teidän pitää vaan päästä saatanallisesti aloittajaa aina syylistämään. Miksi? Kompensoitteko omaa epävarmuuttanne, kun olette itse tulleet lyödyiksi vastaavissa tilanteissa?
Itse tiedän olevani terve, harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikossa ihan tavoitteellisesti ja noin herkkuja lukuunottamatta olen tarkka siitä että syön terveellisesti. Samoin pidän huolen siitä että lapseni syö hyvin ja myöhemmin elämässään ymmärtää liikunnan ja hyvien elämäntapojen tärkeyden. Se että hän joskus maistaa pienen lusikallisen jäätelöä tai suklaata ei hänen terveyttään tai makupalettiaan pilaa.
Lähinnä kritisoin aloittajan tapaa puuttua toisten kotona tapahtuviin asioihin, kun hän ei millään voi tietää asioiden todellista laitaa ja kokonaisuutta.