Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atoopikkolapsen kasvojen iho, millä ihmeellä tuota enää rasvaisi??

Vierailija
17.12.2015 |

12v pojalla on atopia heittäytynyt pahemmaksi kuin koskaan, ollaan aika ihmeissään että mitäs nyt ja miksi, liekö murrosiän vaikutusta en tiedä mutta kismittää kyllä:/

Eli kasvojen ja kaulan iho punoittaa ja on sellaista kuivahkoa punertavaa länttiä esim otsassa ja kaulassa korvien lähellä ja silmäluomi punertaa ja alaripsien alta iho kuiva ja punoittava, lisäksi kyynärtaipeet kutiavat ja on kuivat ja kulmakarvojen välissä ihan kuiva rupinenkin kohta.

Rasvoja on kuin apteekissa, reseptillä ja ilman. Ceralan, Aqualan L, Lipolan, Xyliderm ja uusimpana Locobase repair. Ja sitten Dermoshopilta herkän ihon hajusteeton vartalovoi. Kortisonivoiteena Bucort noille kyynärtaipeille, ei sitä uskalla kasvojen alueella käyttääkään.

Mitä muuta, apua?! ainiin, kylmäpuristettua kookosöljyä ostin mutta vähän tuntuu hankalalta senkin käyttö, 1tl/pv sitä nauttinut (purkissä lukee 3-4rkl annostuksena mutta myyjä sanoi että aloitettava pienellä määrällä kun myös "puhdistaa elimistöä ja ihoa" sisältäpäin) ja ihoon hangattuna se vain sotkee kun ei imeydy. Maitohappobakteerit on käytössä kuten ollut vuosia.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn (en ole itse atoopikko), eikö teille pahasta atopiasta kärsiville ole koskaan määrätty takrolimuusivoidetta? Itselläni on silmän toimintahäiriön takia (aiheuttaa hoitamattomana ihottumaa silmän ympärille) käytössä Protopic-voide ennaltaehkäisevästi pari kertaa viikossa, ja todellakin toimii. Olen kuullut, että takrolimuusi on mullistanut atooppisen ihon hoidon, koska se ei ohenna ihoa, kuten kortisoni. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan kovin yleisesti käytössä?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/05/atooppisen-ihottuman-hoito-kehi…

Minulla on ollut atooppiseen ihottumaani Protopicia, ja olen yrittänyt käyttää sitä useamman kerran vuosien varrella eri ihotutilääkärien määräämänä. Se ei kuitenkaan ole sopinut minulle, vaan ihottuma on lähtenyt leviämään, ja voiteen sivuvaikutuksena on ollut myös todella tuskallinen hermokipu. Ihotautilääkärit eivät vain ota todeksi, jos joku tulee kertomaan, että "ihmeaineena" markkinoitu tuote ei toimikaan :(

Varmaan Protopic on hyvä tuote tuollaiseen ennalatehkäisevään käyttöön, mutta jos ihottuma-alueet ovat laajoja ja niitä on useammassa paikassa kehoa, niin mieluummin melkein kieriskelisin lasinsiruissa kuin yrittäisin siihen hätään käyttää Protopicia.

Vierailija
62/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn (en ole itse atoopikko), eikö teille pahasta atopiasta kärsiville ole koskaan määrätty takrolimuusivoidetta? Itselläni on silmän toimintahäiriön takia (aiheuttaa hoitamattomana ihottumaa silmän ympärille) käytössä Protopic-voide ennaltaehkäisevästi pari kertaa viikossa, ja todellakin toimii. Olen kuullut, että takrolimuusi on mullistanut atooppisen ihon hoidon, koska se ei ohenna ihoa, kuten kortisoni. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan kovin yleisesti käytössä?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/05/atooppisen-ihottuman-hoito-kehi…

Minulla on ollut atooppiseen ihottumaani Protopicia, ja olen yrittänyt käyttää sitä useamman kerran vuosien varrella eri ihotutilääkärien määräämänä. Se ei kuitenkaan ole sopinut minulle, vaan ihottuma on lähtenyt leviämään, ja voiteen sivuvaikutuksena on ollut myös todella tuskallinen hermokipu. Ihotautilääkärit eivät vain ota todeksi, jos joku tulee kertomaan, että "ihmeaineena" markkinoitu tuote ei toimikaan :(

Varmaan Protopic on hyvä tuote tuollaiseen ennalatehkäisevään käyttöön, mutta jos ihottuma-alueet ovat laajoja ja niitä on useammassa paikassa kehoa, niin mieluummin melkein kieriskelisin lasinsiruissa kuin yrittäisin siihen hätään käyttää Protopicia.

Minun tyttärelläni protopic toimii todella hyvin. Erittäin vaikea atooppinen ihottuma koko selän alueella ja taipeissa parani ja nyt pysyy pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärin määräämä Protopic toiminut hyvin! Käy kasvoille ja silmänymprysihollekin. Kallista mutta toimii ainakin meillä!

Vierailija
64/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä ja neuvoja tullut paljon, kiitos!

Tuntuu vain ettei tiedä enää mistä aloittaisi ja mitä tekisi/miten toimisi, näiden olemassaolevien keinojen lisäksi. Kroppansa pesee apteekin Ceralan-ihovoidepesuaineella. Jos nyt sitten tuota iholle tarkoitettua Omegakapseliakin hankkisi, aika tyyristä on kyllä tämä hoitaminen ja eri asioiden kokeilu, tuokin pkt linkin mukaan melkein 40e...

ap

Vierailija
65/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KARITEVOI!!! Lisäksi syötä paljon puolukkaa, karpaloa, omenaa ja hapanmaitotuotteita. Sitruunaa juomaveteen.

Elimistö tulehtuu kun on liian hapan se voitetaan syömällä happamia asioita jolloin elimistö muuttuu emäksisemäksi, siinä ei tulehdukset viihdy.

Tee kasvoille mineraalisuola hunaja tahna ja anna vaikuttaa. Hunaja kosteuttaa suola parantaa.

Meillä atopiaan käytetään suolakylpyjä ja parenee heti, karitevoi myös kylvyn jälkeen. Harmiksi palaa heti kun ei päivittäin kylve, ehkä pitäisi.

Vierailija
66/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua kokeilla hoitaa ihoa ravinnon avulla.  Liian vaivalloista :(  Mieluummin haetaan apteekista voiteita, jotka eivät muuta tee kuin lievittää oireita.

Sit inistään kun mikään ei auta.

Mun ei oo ainakaan tarvinnu hoitaa ihoa ravinnon avulla? Maitoa en juuri koskaan käytä - maitotuotteita kylläkin, mutta enpä ole havainnut minkäänmoista eroa käytön määrässä ihon kuntoon nähden. Jos iho on kauheessa kunnossa, niin ei siinä kiinnosta mikään muu kuin sen kuntoon saaminen ja valitettavasti ruokavaliomuutoksilla en näkisi olevan yhtä nopeaa vaikutusta kuin ulkoisesti käytettävillä valmisteilla. Toki jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, mutta veikkaisin, että lapsen ruokavaliomuutos on hippasen vaikeampi toteuttaa, kuin aikuisen. Miks atoopikkoja ei sitten ohjata ravitsemusterapeutille?

Ap:n tilanteessa lähtisin ihotautilääkärin kautta kokeilemaan esim. Elidel/Protopic -valmisteita, jotka oikeasti atoopikon ihoon tepsivät suurimmalla osalla ainakin. Typerää edes miettiä ruokavaliomuutoksia, joissa ihon paraneminen ei todellakaan ole varmaa ja vaikutukset saattavat kestää kauan. Jos siitä apua, niin voi olla toki myös täysin eri vaiva ja diagnoosi.

Vierailija
67/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vain ettei tiedä enää mistä aloittaisi ja mitä tekisi/miten toimisi, näiden olemassaolevien keinojen lisäksi. Kroppansa pesee apteekin Ceralan-ihovoidepesuaineella. Jos nyt sitten tuota iholle tarkoitettua Omegakapseliakin hankkisi, aika tyyristä on kyllä tämä hoitaminen ja eri asioiden kokeilu, tuokin pkt linkin mukaan melkein 40e...

ap

Ruokavaliohoito on ainoa, joka myös parantaa eikä vain lievennä oireita.

Viljaton ja runsaasti luonnollisia rasvoja (ei rypsiöljyä eikä margariineja)

Vierailija
68/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisessä luontaistarvikeliikkeessä odottaa nyt hakemistaan 1pkt noita mustaherukansiemenöljykapseleita, 41e/150kapselia.

Olisi ollut nestemuodossakin mutta valitsin nuo kapselit ja nyt huomasin että nesteversio on yli 70%sti oliiviöljyä...ja kapselit on taas 72%sti tuota mustaherukan siemenöljyä. Mitä en nyt ymmärrä tässä?

ap

Vierailija
69/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa syöttää rasvaa sisäisesti esim omega 3 ja omega 6. Omega 3 on parempi

Vierailija
70/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita Protopicilla niin ei tarvi muuta enää kokeillakaan. Poika saa varmasti avun!

Vierailija
71/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saisko tähän sun väitteeseen perustelua?

Vaikka kuinka tommosta ruokavaliota noudattais, nii estääkö se sen ettei se ENÄÄ IKINÄ puhkea? Veikkaan, että ihan samaan kastiin menee voiteiden ja lääkevalmisteiden kanssa, eli lieventää oireita - toki luonnonmukaisemmin ;) tosin ruokavaliohoidon antamat hyödyt ihon kunnossa saattavat näkyä vasta monien kuukausien päästä, kun taas Protopic auttoi ainakin mulla 48 tunnissa?

Tää menee must toisaalta vähän samaan lokeroon, kun se Hunks-tanssija joka ruokavaliomuutoksella "paransi" syöpänsä.

Vierailija
72/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetistävään ihottumaan kosteuttava kevyt voide/geeli ja kuivapintaiseen ihottumaan rasvainen voide. Onko pojalta tutkittu ruoka-aineallergiat? Kokeilkaa jättää yleisesti allergisoivat ruoat pois. Sitrushedelmät, pähkinät jne.

Vierailija
73/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaikka kuinka tommosta ruokavaliota noudattais, nii estääkö se sen ettei se ENÄÄ IKINÄ puhkea? Veikkaan, että ihan samaan kastiin menee voiteiden ja lääkevalmisteiden kanssa, eli lieventää oireita - toki luonnonmukaisemmin ;) tosin ruokavaliohoidon antamat hyödyt ihon kunnossa saattavat näkyä vasta monien kuukausien päästä, kun taas Protopic auttoi ainakin mulla 48 tunnissa?

Tää menee must toisaalta vähän samaan lokeroon, kun se Hunks-tanssija joka ruokavaliomuutoksella "paransi" syöpänsä.

Sulla ei taida olla mitään käsitystä ravinnon merkityksestä.

Vierailija
74/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sulla ei taida olla mitään käsitystä ravinnon merkityksestä.

Jep, ei mulla eikä terveyskirjastolla.

Ihan turhaan täällä ihmiset mesoaa siitä, että lääkevalmisteet vain siirtää ongelmaa ja ruokavalio sen kokonaan parantaa. Kyllä ne atoopikot voi ihan normaalia, terveellistä ja ravintopitoista ruokaa syödä. Paino sanalla ravintopitoinen.

Vierailija
75/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja Enrichin avokadoöljy. Jos ei toimi käytä itse aina rasvan alle, lähtee rypyt ja iho kosteutuu. Samalla merkillä myös hyvä vehnänalkioöljy. Suomalaista luomukosmetiikkaa. Saa käyttää vauvoillekin.

Vierailija
76/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoimmuunisairauksissa hoidon tulisi lähteä sisältä päin. Vika on systeemissä sisällä, mutta oireet näkyvät ulos. Kokeile viljatonta muutama viikko. Tulokset eivät näy heti, koska solujen pitää ehtiä uudistua. Kalaöljyt rauhoittavat elimistössä olevaa tulehdustilaa eli tässä tapauksessa punoittavaa ihoa. Sokerit pahentaa tulehdusta. Eli herkut, sokeriset jogurtti yms. myös tauolle. Joulu kyllä tulossa mut heti sen jälkeen. Elikkä sinun pitää hoitaa lapsesi elimistöä ei pelkästään ihoa. Jos taustalla on ihokeliakia, niin sama ruokavalio auttaa kyllä siihenkin.

Vierailija
77/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mini dermillä rasvat. Ja laita suoliston bakteerikannat tasapainoon! Laadukkailla brobiooteilla. Plus zekkaa ruokavalio.

Vierailija
78/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopiaa ei ravinnolla paranneta se ei ole mikään puutostauti tms. Toki uskovaiset jatkaa sokeaa perustelematonta uskoansa. Itselläni mitkään rasvat eivät sovi iholleni vaan huonontavat sitä ja olen lukenut muidenkin atooppikkojen kärsivän tästä rasva hysteriasta esim kädethän siitä kärsii kun laittaa sormilla rasvaa päivittäin. Onneksi en ole lähtenyt tähän rasvaus hullunmyllyyn mukaan, koska olen jo lapsena huomannut että rasvat tekevät minusta riippuvaisen rasvaamiseen ja iho itse asiassa heikkenee kun ihon oma rasvantuotanto heikkenee(vaikka söisikin rasvoja). Sitten vielä pitää muistaa että, kun ihottuma kroonistuessaan saa muitakin oireita esim sienitulehdusta jos se on pitkään auki niin silloin ei kannata ruokkia sitä hiivaa tavallisilla rasvoilla vaan yrittää ensin tuhota sieni toisenlaisilla rasvoilla tai aineksilla. Nämä ovat huomattavasti monimutkaisempia asioita kuin monikaan ymmärtää ja siksi eivät pärjääkään kun lapsella onkin ihottumaa. No se lapsi oppii itse hoitamaan ihoaan ja tietää mikä hänelle henkilökohtaisesti sopii ei kukaan muu sitä hänelle osaa kertoa. Terveisin rupea naamassa jo 6v.

Vierailija
79/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mini dermillä rasvat. Ja laita suoliston bakteerikannat tasapainoon! Laadukkailla brobiooteilla. Plus zekkaa ruokavalio.

korjaan,

probiooteilla. Ja valohoito sekä aurinko auttaa usein.

Vierailija
80/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua kokeilla hoitaa ihoa ravinnon avulla.  Liian vaivalloista :(  Mieluummin haetaan apteekista voiteita, jotka eivät muuta tee kuin lievittää oireita.

Sit inistään kun mikään ei auta.

Mun ei oo ainakaan tarvinnu hoitaa ihoa ravinnon avulla? Maitoa en juuri koskaan käytä - maitotuotteita kylläkin, mutta enpä ole havainnut minkäänmoista eroa käytön määrässä ihon kuntoon nähden. Jos iho on kauheessa kunnossa, niin ei siinä kiinnosta mikään muu kuin sen kuntoon saaminen ja valitettavasti ruokavaliomuutoksilla en näkisi olevan yhtä nopeaa vaikutusta kuin ulkoisesti käytettävillä valmisteilla. Toki jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, mutta veikkaisin, että lapsen ruokavaliomuutos on hippasen vaikeampi toteuttaa, kuin aikuisen. Miks atoopikkoja ei sitten ohjata ravitsemusterapeutille?

Ap:n tilanteessa lähtisin ihotautilääkärin kautta kokeilemaan esim. Elidel/Protopic -valmisteita, jotka oikeasti atoopikon ihoon tepsivät suurimmalla osalla ainakin. Typerää edes miettiä ruokavaliomuutoksia, joissa ihon paraneminen ei todellakaan ole varmaa ja vaikutukset saattavat kestää kauan. Jos siitä apua, niin voi olla toki myös täysin eri vaiva ja diagnoosi.

Ihan ensiksi sellainen ihmiselämän perusasia: jokainen sinusta löytyvä solu koostuu siitä, mitä sinä olet syönyt. Toki monimutkaisten kemiallisten prosessien tuloksena. Lääkefirmat pitävät huolen siitä, että lääkärit suosittelevat ensisijaisesti lääketeollisuuden tuotteita, ei ravitsemusterapeuttia. Täällä mainitut d-vitamiini, marjojen antioksidantit, viljan ja sokerin välttely ja omega-rasvahapot muuttavat ihon solujen toimintaa niin, että tulehdusreaktio vähenee.