Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atoopikkolapsen kasvojen iho, millä ihmeellä tuota enää rasvaisi??

Vierailija
17.12.2015 |

12v pojalla on atopia heittäytynyt pahemmaksi kuin koskaan, ollaan aika ihmeissään että mitäs nyt ja miksi, liekö murrosiän vaikutusta en tiedä mutta kismittää kyllä:/

Eli kasvojen ja kaulan iho punoittaa ja on sellaista kuivahkoa punertavaa länttiä esim otsassa ja kaulassa korvien lähellä ja silmäluomi punertaa ja alaripsien alta iho kuiva ja punoittava, lisäksi kyynärtaipeet kutiavat ja on kuivat ja kulmakarvojen välissä ihan kuiva rupinenkin kohta.

Rasvoja on kuin apteekissa, reseptillä ja ilman. Ceralan, Aqualan L, Lipolan, Xyliderm ja uusimpana Locobase repair. Ja sitten Dermoshopilta herkän ihon hajusteeton vartalovoi. Kortisonivoiteena Bucort noille kyynärtaipeille, ei sitä uskalla kasvojen alueella käyttääkään.

Mitä muuta, apua?! ainiin, kylmäpuristettua kookosöljyä ostin mutta vähän tuntuu hankalalta senkin käyttö, 1tl/pv sitä nauttinut (purkissä lukee 3-4rkl annostuksena mutta myyjä sanoi että aloitettava pienellä määrällä kun myös "puhdistaa elimistöä ja ihoa" sisältäpäin) ja ihoon hangattuna se vain sotkee kun ei imeydy. Maitohappobakteerit on käytössä kuten ollut vuosia.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 38 korjaa.. atoopikon äitinä ja kortisonia kalliimpaa.

Autocorrect :-)

Vierailija
42/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat aiheuttavat myös tämän tyyppistä reagointia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic!

Vierailija
44/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ VASTAUS AP:lle

Pyydä ihotautilääkäriltä resepti Protopic-voiteelle!! Aivan ehdottomasti paras kuvailemaasi ihottumaan. Meilläkin ehdittiin atoopikkolapsen kanssa kokeilla kaikki mahdollinen, joistakin oli vähän apua mutta tämä voide todella toimii. Ei käyttörajoitusta eikä ihon ohenemisen pelkoa. Kalliimpaa kuin kritisoinut, mutta autoonikin äitinä olen valmis maksamaan, kun lapsi saanut siitä oikeasti avun.

Vielä muutama vuosi sitten protopicilla oli käyttörajoitus (tre, yksit eriklääk): 2 viikkoa käyttöä, 2 taukoa, ei aurinkoa. Muutti ihokarvat tummaksi käyttöalueella. Itse olen aikuinen atoopikko ja protopicin ja valohoitosarjan jälkeen seitsemäs täysin oireeton vuosi menossa. Käytössä vähäviljainen vhh-ruokavalio ja luonnonkosmetiikka.

Vierailija
45/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ VASTAUS AP:lle

Pyydä ihotautilääkäriltä resepti Protopic-voiteelle!! Aivan ehdottomasti paras kuvailemaasi ihottumaan. Meilläkin ehdittiin atoopikkolapsen kanssa kokeilla kaikki mahdollinen, joistakin oli vähän apua mutta tämä voide todella toimii. Ei käyttörajoitusta eikä ihon ohenemisen pelkoa. Kalliimpaa kuin kritisoinut, mutta autoonikin äitinä olen valmis maksamaan, kun lapsi saanut siitä oikeasti avun.

Vielä muutama vuosi sitten protopicilla oli käyttörajoitus (tre, yksit eriklääk): 2 viikkoa käyttöä, 2 taukoa, ei aurinkoa. Muutti ihokarvat tummaksi käyttöalueella. Itse olen aikuinen atoopikko ja protopicin ja valohoitosarjan jälkeen seitsemäs täysin oireeton vuosi menossa. Käytössä vähäviljainen vhh-ruokavalio ja luonnonkosmetiikka.

Ja nykyään nimenomaan suositellaan, ettei taukoja olisi :D tai että huonossa ihotilanteessa jatkuvaa rasvailua aamuin illoin ja paremmassa vaiheessa esim 1-2 krt viikossa.

Vierailija
46/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä atoopikkona en pysty käyttämään mitään perusvoiteita tai jos käytän niin ihottuma lehahtaa heti pahaksi. Käytän pesuun sinistä dovea ja ihottuma kohtiin sibicortia, myös kasvoille ja näin olen pärjännyt jo vuosia. Ennenkuin kuin kauhistelijat tulevat pätemään niin on pakko joskus laittaa kortisonia myös kasvoille ja en ole huomannut mitään muutoksia ihossa muuta kuin ihottuman paranemisen. Kannattaa kokeilla perusvoiteiden pois jättämistä ja käyttää kosteuttavaa suihkugeeliä sen sijaan.

Vierailija
47/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet antioksidanttiklinikkaa? Voisiko sieltä saada apua?

Entä Avenen uutta Xeracalm-voidetta? Apteekista.

Vierailija
48/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic pelasti minunkin silmänympärykseni. Mikään perusvoide tai öljy ei tehonnut. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
49/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoimmuunisairauksissa hoidon tulisi lähteä sisältä päin. Vika on systeemissä sisällä, mutta oireet näkyvät ulos. Kokeile viljatonta muutama viikko. Tulokset eivät näy heti, koska solujen pitää ehtiä uudistua. Kalaöljyt rauhoittavat elimistössä olevaa tulehdustilaa eli tässä tapauksessa punoittavaa ihoa. Sokerit pahentaa tulehdusta. Eli herkut, sokeriset jogurtti yms. myös tauolle. Joulu kyllä tulossa mut heti sen jälkeen. Elikkä sinun pitää hoitaa lapsesi elimistöä ei pelkästään ihoa. Jos taustalla on ihokeliakia, niin sama ruokavalio auttaa kyllä siihenkin.

Vierailija
50/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli radiossa ohjelma atooppisesta ihosta. Googleta Yle Areenasta. Paras hoito olisi 4 viikkoa auringossa, eli lomamatkaa varaamaan!

Vierailija
51/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä atoopikkona en pysty käyttämään mitään perusvoiteita tai jos käytän niin ihottuma lehahtaa heti pahaksi. Käytän pesuun sinistä dovea ja ihottuma kohtiin sibicortia, myös kasvoille ja näin olen pärjännyt jo vuosia. Ennenkuin kuin kauhistelijat tulevat pätemään niin on pakko joskus laittaa kortisonia myös kasvoille ja en ole huomannut mitään muutoksia ihossa muuta kuin ihottuman paranemisen. Kannattaa kokeilla perusvoiteiden pois jättämistä ja käyttää kosteuttavaa suihkugeeliä sen sijaan.

44 lisää: suihkusaippualla ja pyykinpesuaineillakin on väliä, kun löytää hyvän, siitä ei auta luopua :) täällä iho vihasi sulfaatteja, joita on kaikissa normishampoissa ja suihkusaippuossa. Luonnonsaippua sopii. Sitä tunnetta, kun ei kiristä, kirvele, kutia eikä tarvitse raapia

Vierailija
52/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua kokeilla hoitaa ihoa ravinnon avulla.  Liian vaivalloista :(  Mieluummin haetaan apteekista voiteita, jotka eivät muuta tee kuin lievittää oireita.

Sit inistään kun mikään ei auta.

Vierailija
53/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos syötte makeita niin ei saa ostaa mitään, missä glukoosisiirappia!

Vierailija
54/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sophie la girafen Protection Cream toimii eikä sisällä myrkkyjä eikä lääkeaineita.

Vierailija
55/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoahan on ihan joka paikassa...kouluruoissakin.

Vierailija
56/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi realistinen idea buukkailla lapsiperheellisenä (kouluikäisiä) ja työssäkäyvänä viikkokausien kaukomatkoja.

Vierailija
57/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan suolasaippuaa. Itsellä stressi aiheuttaa välillä atopian "lehahtamisen" ja olen saanut avun suolasaippuasta silloin kun kortisoni ja perusvoide eivät riitä. Toimii ainakin itselläni kun malttaa jättää suolan vaikuttamaan pariksi minuutiksi ennen huuhtelua. Tämä on ainakin halpa ja helppo keino, joka kannattaa kokeilla, jos ei näin joulun aikaan huvita alkaa kokeilla maidotonta/gluteenitonta ruokavaliota.

Ja ehdottomasti ihotautilääkärille aikaa! Itse ramppasin pitkään yleislääkärillä ilman mitään apua. Ihotautilääkäriltä sain Protopic-reseptin ja suun kautta syötävän kortisonikuurin silloin kun iho oli pahimmillaan. Bucortia olen aiemmin myös käyttänyt kasvoilla pieniä määriä.

Vierailija
58/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta näin aikuisen atoopikkona minulla toimii ns. ylläpitohoitona kunnon monivitamiini- ja hivenainekapselit sekä IHO-OMEGA (suosittelen lämpimästi kaikille atoopikoille, varsinkin raskaana ollessa!!), tässä linkki:

https://kauppa.luontaistuntijat.fi/iho-omega-150-kaps-valioravinto?gcli…

Lisäksi syömisillä tosi iso rooli, eli maitoa ja viljatuotteita sekä ainakin sitrushedelmiä kannattaa harkita. Eihän poikasi juo energiajuomia ja limsoja? Ne sipsien ja karkkien kanssa ovat atoopikolle todella riskituotteita! 

Itsellänikin oli juuri tuossa pahimmassa teini-iässä monen vuoden pahenemisvaihe ihoottuman kanssa, joten ehdottomasti myös ihotautilääkärille, voi vaatia ihan antibioottihoitoa. Tsemppiä!

Vierailija
59/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan suolasaippuaa. Itsellä stressi aiheuttaa välillä atopian "lehahtamisen" ja olen saanut avun suolasaippuasta silloin kun kortisoni ja perusvoide eivät riitä. Toimii ainakin itselläni kun malttaa jättää suolan vaikuttamaan pariksi minuutiksi ennen huuhtelua. Tämä on ainakin halpa ja helppo keino, joka kannattaa kokeilla, jos ei näin joulun aikaan huvita alkaa kokeilla maidotonta/gluteenitonta ruokavaliota.

Ja ehdottomasti ihotautilääkärille aikaa! Itse ramppasin pitkään yleislääkärillä ilman mitään apua. Ihotautilääkäriltä sain Protopic-reseptin ja suun kautta syötävän kortisonikuurin silloin kun iho oli pahimmillaan. Bucortia olen aiemmin myös käyttänyt kasvoilla pieniä määriä.

Auts, minäkin olen kokeillut suolasaippuaa, mutta vaikka iho on ollut ihan ehjässä kunnossa, niin tunne oli "suolaa haavoihin"! En usko, että lapsi riemastuu käyttöyrityksestä, varsinkin jos iho on auki :(

Vierailija
60/104 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seacret kuolleenmerenrasva on pelastanut mut. Liike turussa. Facen kautta saa myös tilattua. Bodybutter purkki aivan ihana. Olen pitkänlinjan atoopikko.