Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä on mutta työttömille ei kelpaa

Vierailija
16.12.2015 |

Töitä on vaikka millä mitalla, mutta työttömille paskahousuille ei kelpaa. Sossuntuet pois pummeilta, niin työ alkaisi maistumaan. Pakko on hyvä motivoimaan laiskoja paskoja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi nyt jo jotain uutta. Tää on jo niin vanha virsi, että tuskin kukaan enää jaksaa ottaa kierroksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUlin vain katsomaan, oliko liitteenä linkki johonkin iltapaskan juttuun.

Vierailija
4/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä varmaan löytyy, mutta kyllä siitä itää maksaa myös kohtuullista palkkaa. Muuten se on harrastus, ei työ.

Vierailija
5/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, mäkin tarvisin kokopäiväisen siivoojan ja gourmeekokin. Palkkaa en tosin voi maksaa.

Vierailija
6/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, ei kannata mennä töihin alle 2600€, muutoin ei tuu kaikkia tukia.

Vierailija
7/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on provo niin kerronpa silti hauskan jutun. Olen viimeiset 5 kesää hakenut hautausmaalle kesätöihin, viime kesänä mulla olisi ollut jopa kokemusta viherhuollosta. Minua ei ole koskaan kutsuttu sinne edes haastatteluun. Heinäkuussa sain kuitenkin lukea lehdestä miten joku hautausmaan päällikkö itkee lehdessä miten nuorille ei kelpaa työt hautausmaalla. Eipä..

Vierailija
8/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas, missä itse muuten olet tällä hetkellä duunissa ?  Sekin olisi ihan kiva kuulla,eli täällä lauseena nähdä....

Vierailija
9/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä toki olisi, mutta työnantajat haluavat nykyään ilmaisen tai matalapalkkaisen orjan varsinaisen työntekijän sijasta. Sitten kun ei halua töitä ilmaiseksi tai orjapalkalla tehdä, niin työnantajat valittavat, että kuinka työ ei ihmisille kelpaa.

Vierailija
10/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on töitä. On keikkatyötä, nollasopimuksia, tunteja siellä ja täällä, henkilökohtaisen avustajan töitä 30 tuntia/kk, riipin raapin töitä. En yhtään ihmettele, että työtön kieltäytyy tuollaisesta työstä, palkka jää surkeaksi. Ja tuo surkeakin palkka pienentää  huomattavasti työttömyyskorvausta tai estää kokonaan sen maksun. Itsekin työttömänä ja joskus keikkaa tekevänä en koskaan etukäteen tiedä, saanko soviteltua päivärahaa vai en.

Vika ei liene työhaluttomuudessa vaan järjestelmässä, joka on luotu kokopäivätyötä silmälläpitäen.

Vierailija
11/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarjota kaikille töitä. Tarvitsen siivoojan, lastenhoitajan ja kokin nyt ainakin. Lapsille maisterin yksityisopeksi.

Palkkaa en voi kellekään maksaa koska olen itsekin työtön.

Mitäs nyt pitäis tehdä? Ap:lla on varmaan vastaus tähän.

Tällä hetkellä on menossa yyteet vähän joka firmassa, kyllä heillekin töitä löytyy vaikka firmat lopettaa.

Vaikka tämä onkin väsynyt provo, annan silti täydet pisteet yrityksestä.

Vierailija
12/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa TÖITÄ TEKEVÄ paskahousu voisi pitää turpansa kiinni, hankala se on kai ymmärtää työttömiä jos itse aina saanut töitä.

Vierailija
13/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikka millä mitalla, mutta työttömille paskahousuille ei kelpaa. Sossuntuet pois pummeilta, niin työ alkaisi maistumaan. Pakko on hyvä motivoimaan laiskoja paskoja.

Älä nillitä. Suomessahan on 30000 uutta moniosaajaa jolle kelpaa kaikki ja puolen vuoden päästä heidän perheensä eli n.20000 lisää osallistuu talkoisiin.

Vierailija
14/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja jolla on kokemusta vanhustyöstä ja parhaillaan olenkin hoitoalan töissä. Olen hakenut uutta työpaikkaa jo toista vuotta enkä ole päässyt edes haastatteluihin!

Aikoinaan kun olin työttömänä, kävin työnhakukurssin joten oletan ettei vika ole hakemuksessa vaan siinä että hakijoita on aivan valtavasti. Hoitajia vielä koulutetaan koko ajan lisää. Saadaan uusia ja halvempia työntekijöitä kun ei tarvitse kokemuslisiä maksaa.

Vierailija
15/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paikka auki tekijälle. 40 tuntia viikossa ja palkka enemmän kuin tes. Silti ei hakijoita. Kun pitäisi olla myös ammattitatoa.

Kyllä työvoimapula on osittain totta. Ja leppostelu on nykyään yksi varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
16/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa töihin menisi, jos rahaa tulee tekemättä mitään.

Vierailija
17/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paikka auki tekijälle. 40 tuntia viikossa ja palkka enemmän kuin tes. Silti ei hakijoita. Kun pitäisi olla myös ammattitatoa.

Kyllä työvoimapula on osittain totta. Ja leppostelu on nykyään yksi varteenotettava vaihtoehto.

Tämä onkin osa ongelmaa, kun yksikään työnantaja ei ota töihin ihmistä, jolla ei ole työkokemusta. Hae siinä sitten vastavalmistuneena töitä. Nykyään on vaikea päästä edes palkattomaan harjoitteluun, jos ei ole alasta kokemusta.