Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on vihanhallintaongelma.

Vierailija
15.12.2015 |

Hän on hyvin äkkipikainen ja suuttuessaan alkaa hyvin helposti ja pienestä huutamaan ja joskus heittelee tavaroita. Hän myös sanoo todella ilkeitä asioita minulle. Myöhemmin sitten pyytelee anteeksi ja sanoo ettei tarkoittanut. Tätä olen nyt sietänyt useamman vuoden ja mitta alkaa olla täysi. Terapiaan mies ei suostu, mutta lupasi käsitellä asiaa itsekseen esim. aiheeseen liittyvän kirjallisuuden kanssa. Olisiko kellään heittää mitään suosituksia tai muita vinkkejä asian käsittelyyn tähän?
Ja kyllä, jos tämä ei auta niin jätän sen sian.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus tällaisen miehen kanssa. Aina pyyteli anteeksi ja lupaili sitä sun tätä, mutta ei nämä tällaiset asiat itsestään muutu. Muutos vaati henkilöltä itseltään vahvaa sisäistä motivaatiota ja pitkäjänteistä, kovaa työskentelyä. Toivottavasti ei ole sama tyyppi, kuin mulla aikanaan...

Vierailija
2/6 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin joskus tällaisen miehen kanssa. Aina pyyteli anteeksi ja lupaili sitä sun tätä, mutta ei nämä tällaiset asiat itsestään muutu. Muutos vaati henkilöltä itseltään vahvaa sisäistä motivaatiota ja pitkäjänteistä, kovaa työskentelyä. Toivottavasti ei ole sama tyyppi, kuin mulla aikanaan...

Tällaisia ihmisiä on varmasti paljon. Lupailut ja anteeksipyytelyt on minulle myös tuttua. En häneltä oikeastaan enää mitään muutosta odotakaan, aika skeptinen olen, mutta yritän edes hänen itsensä takia häntä auttaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/6 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuden kanssa :-D ! Ihan varmaan joo tulee tapahtumaan. Voin kuvitella tämän älyn jättiläisen tavaamassa jotain vihanhallintapsykologista opusta.

Vierailija
5/6 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunneälytaitoja oikein kirjoista opi...

Kysymys on siitä, että tunnistaisi tunteensä, kun se eka ennakoiva merkki tulee. Jokin maha ensin kouraisee, tulee eka ajatus... Ennenkuin räjähtää.

Tunteen takana on aina myös toinen tunne. Sanotaan, että kaikkien tunteiden takana on pelko. Ihminen suuttuu, koska hän pelkää.

Pitää tunnistaa, mitä hän pelkää? Kontrollin menetystä? Ettei hallitse tilanteita? Epäonnistumista?

Toisinaan Tunnetta edeltää myös aina ajatus. pitää ehtiä analysoimaan, mikä se ajatus on. Mitä juuri ajattelin?

Ja ajatusten taustalla on yleensä valheellinen uskomus, esim että minä olen huonompi kuin muut/minä olen parempi kuin muut/tms. sitten tutkiskella miksi hänellä on sellainen uskomus kuin on? Mistä se juontaa juurensa.

Tätä kautta, kun löytää juuret ja sylttytehtaan, tunnistaa miksi mimä olen tällainen, niin pahimmat tunneryöpyt lähtevät.

Terv itsensä johtamisen opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi