muistaako kukaan sitä aikaa kun salatut elämät alkoi?
Vuonna 1999 siis. Tässä tänään ajattelin sitä kuinka kauan se on jo kestänyt ja taitaa olla pisimpään pyörinyt suomalainen TV-sarja heti kotikadun jälkeen. Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysyä, kuinka sarjaa mainostettiin ennen sen alkua? Osattiinko näin suurta suosiota odottaa vai luultiinko että sarjan kesto jää lyhyeksi? Katsoitko itse ensimmäisen jakson? Kertokaa kaikki. Itse olin 5-vuotias tuolloin joten muistikuvia ei ole.
Kommentit (31)
Oli paljon parempi alkuvuosina... Cast oli parempi myös. Nyt jo vuosia ollut kökköä näyttelemistä ja liian monimutkaisia juonikuvioita.
Muistan! :) Olin 4-vuotias tuolloin. Oltiin juuri tultu vanhempien kanssa Tuurista ostoksilta, he purkivat kauppatavaroita ja mä olin olohuoneessa telkkarin ääressä ja sattui pyörimään salkkarit juuri silloin :D Muistan tuon jotenkin tosi tarkkaan.
Kiva olisi nähdä uudestaan esim. Miian kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen, että siinä alussa oli joku kuolemantapaus, mutten muista siitä enempää. En alkanut seurata sarjaa, mutta satunnaisesti sitä vilkaisin.
Talon vanha nainen löytyi kuolleena ja Aki Nikkistä epäiltiin :)
Ei kyl epäilty. Sakua epäiltiin, Aki paljastui kuoleman aiheuttajaksi vasta paljon myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 4 silloin ja muistan että meidän perhe ootti että se alkaa ja että ekassa kohtauksessa oli Jenni ja kati:D siitä asti kattonu salkkareita!
Ekassa kohtauksessa oli Ulla ja poliisit. Sitten vasta Jenni ja Katja. (:
Muistan, olin silloin 8v ja odotin kyllä kun oli ollut mainoksia telkkarissa. Näin ekan jakson ja aina nuorempana piti mennä salkkareihin mennessä kotiin et näki 😀
Olin muuttanut Suomesta jo ulkomaille -99. Netistä luin sekä kavereilta kuulin, että maikkarilla oli alkanut tällainen päivittäin tuleva kestosarja vastauksena Ylen Kotikadulle. Sehän oli silloin todella uutta, että tv-sarjan jakso tulee jokaisena arkipäivänä, yleensä uusi jakso nähtiin vain kerran viikossa :) Ensimmäinen useamman jakson viikkotahdilla (ma-ke-pe) tullut sarja taisi juuri olla Blondi tuli taloon ja sitten Ihmeidentekijät. Kotimaisten sarjojen kuvaamistahti mullistui niihin aikoihin todella paljon!! Sydän toivoa täynnä tuli edelleen vain kerran viikossa mutta jakson pituuskin taisi olla tunnin mittainen.
Joskus 2000-luvun puolivälissä lomalla Suomessa ollessani katselin tietämättäni Salkkareita vanhoina kesäuusintoina :D En pystynyt sarjaa kuitenkaan ulkomailla seuraamaan, joten katsomiskerrat jäivät pitkään satunnaisiksi lomaviihteiksi.
Youtubesta näkee vaikka kuinka paljon ihan niitä ensimmäisiä jaksoja :)
Vierailija kirjoitti:
Olin muuttanut Suomesta jo ulkomaille -99. Netistä luin sekä kavereilta kuulin, että maikkarilla oli alkanut tällainen päivittäin tuleva kestosarja vastauksena Ylen Kotikadulle. Sehän oli silloin todella uutta, että tv-sarjan jakso tulee jokaisena arkipäivänä, yleensä uusi jakso nähtiin vain kerran viikossa :) Ensimmäinen useamman jakson viikkotahdilla (ma-ke-pe) tullut sarja taisi juuri olla Blondi tuli taloon ja sitten Ihmeidentekijät. Kotimaisten sarjojen kuvaamistahti mullistui niihin aikoihin todella paljon!! Sydän toivoa täynnä tuli edelleen vain kerran viikossa mutta jakson pituuskin taisi olla tunnin mittainen.
Joskus 2000-luvun puolivälissä lomalla Suomessa ollessani katselin tietämättäni Salkkareita vanhoina kesäuusintoina :D En pystynyt sarjaa kuitenkaan ulkomailla seuraamaan, joten katsomiskerrat jäivät pitkään satunnaisiksi lomaviihteiksi.
Youtubesta näkee vaikka kuinka paljon ihan niitä ensimmäisiä jaksoja :)
Jep, niin näkyy. Ja onhan niitä ihan ekoja jaksoja julkaistu DVD:lle. Mutta kun just ne parhaat puuttuu! Esim. Miian, hannan ja markuksen kuolema tai vaikka sofian syntymä. Niitä ei löydy youtubesta eikä DVD:ltä. :(
Minä muistin että se olis alkanut aikasemmin, mutta muistan kyllä että sitä mainostettiin ihan hirveästi, asuin silloin vielä Helsingissä ja siellä oli isoja mainoksia ympäri kylää. Sitä tosiaan puhuttiin että nyt tulee ensimmäinen kotimainen saippuasarja joka tulee jatkumaan pitkään koska aiheita piisaa koska se perustuu ulkomaiseen formaattiin, oliko jopa australialaiseen? Oliko jopa niin että sitä heti sanottiin että tulee vähintään 5 vuotta? Jotenki sellanen muistikuva. Katsoin sitten sitä ekaa jaksoa, mutta pettymys oli suuri, näyttelijät oli niin kökköjä, ihan järkyttävä myötähäpeän vyöry... ei voinut katsoa edes sitä ekaa jaksoa loppuun, enkä ole sitä sen koommin katsonut, äiti on tainnut sitäkin joskus seurata kuten muitakin mahdollisia saippuasarjoja boldiksista emmendaaleen ja kotikatuun. Minä katsoin kyllä myös muutaman vuoden boldiksia silloin 90-luvun loppupuolella. Myös kasikymppinen anoppi aikoinaan vahtasi salkkareita, en tiedä oliko ihan sen ikäiselle sopivaa...
Minä muistan, että lehdet haukkuivat jo etukäteen toteutuksen aika pahviseksi, mikä piti paikkaansa. Olin silloin 27-vuotias ja pakkohan suomalaisten yritystä tehdä päivittäissaippuaa oli katsoa, jotta voi haukkua sitä, koska tietää, mitä haukkuu.
En pitänyt sarjasta. Minusta oli huono asia katsoa telkkaria enemmän :) Sen muistan, että jotenkin pidin Siljan hahmosta ja kun Silja katosi sarjasta, en viitsinyt katsoa sitä enempää. Enkä ole katunut.
Tyyne Puustinen kuoli ja jotain epäiltiin. Taalasmaan Ulla piti spiritismi-istunnon selvittääkseen jotain, ehkä murhaajan.
Sarjaa mainostettiin kolmosella hirveällä voluumilla ja itsekin tuli katteltua jonkun aikaa.
Kalle oli homo ja Miia kuoli, Saku lähti Norjaan. Sitten en tiedä enää.