Joulupöytä
Mitä teidän perinteiseen joulupöytään kuuluu? Mietin tässä onko jotain unohtunut.
Rosolli+kastike
Vihreäsalaatti+kastike
Sienisalaatti
Lohi
Herneet
Marinoitu punasipuli
SIlli
Laatikot
Perunat
Makarooni
Karjalanpaisti
Kinkku
Sekametelisoppa+kermavaahto
Piirakat ja ruisleipä
Kotikalja. maito, piimä, vichy ja mehu juomina.
Kalaa tarjoillaan vaan rajoitetusti, itse olen raskaana joten graavilohta en voi syödä ja mieheni on kala-allerginen. Mitähän tuohon vielä lisäisi?
Kommentit (44)
Alkuruuat: siianmäti, smetana, punasipuli, saaristoleipä, sinappisilli, rapukakku, kylmäsavulohi ja piparjuurikastike, uudet perunat
Pääruoka: poronsisäfilettä, punakaalisalaatti, lämpimät vihannekset, bataattiranskalaiset
Jälkiruoka: juustot, viikunahillo, viinirypäleet, kotitekoinen piparimurujäätelö, konvehdit ja kahvit
Ja alkoholia meillä ei ole tarjolla siintä syystä,että sitä ei kukaan juo. Appivanhemmat eikä isäni käytä,itse olen raskaana ja miehenikin on holiton.
Kinkulle voisi tuon kastikkeen tehdä vielä sinapin kaveriksi, samoin kalalle jonkun esim kermaviilistä. Ketju meni jossain kohti ihan hakoteille, mutta kokeillaan josko tämän saisi vielä täältä nostettua :) -ap
Minkälainen on ruskean talon joulupöytä?
Ketju mennyt ihan naurettavaksi ja saatu uusi ap:kin. Kinkun kanssa sinappi,ei karvoja tai hilsettä :D -oikea ap