Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin

Vierailija
15.12.2015 |

Olen itse miettinyt jo pidemmän aikaa miksi tästä asiasta ei puhuta paljoa. Nyt löytyi kuitenkin ihan tutkimustulos.

Mielipiteitä?

http://yle.fi/uutiset/torkea_perhevakivalta_kohdistuu_miehiin_naisia_us…

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiasta ei puhuta."

Tuota samaa linkkiä tarjotaan täällä noin joka päivä jos joku kehtaa puhua perheväkivallasta Suomessa.

Copypaste linkin takaa:

Henkirikoksissa nainen on yhä miestä useammin parisuhdeväkivallan uhri. Vuosittain yli 20 naista kuolee nykyisen tai entisen puolisonsa surmaamina. Myös lievissä pahoinpitelyissä nainen on uhrina useammin kuin mies.

Nainen syyllistyy sen sijaan puolisonsa törkeään pahoinpitelyyn tai henkirikoksen yritykseen vähintään yhtä usein kuin mies. Tilastokeskuksen mukaan mies on uhrina jopa hieman useammin kuin nainen, vaikka luvut ovatkin lähellä toisiaan.

Eli jostain syystä miehet joutuvat törkeiden tekojen kohteeksi naisia enemmän, mutta naiset puolestaan kokevat lievää pahoinpitelyä tai tulevat surmatuksi enemmän kuin miehet.

Vierailija
2/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo artikkeli on julkaistu vuonna 2010. Ovatkohan miehet sittemmin kollektiiisesti ottaneet itseään niskasta kiinni ja lähteneet hakemaan ja vaatimaan apua viranomaisilta ja muilta avunantajilta ja vaatineet toisiltaan huomiota ja ymmärtämystä vai antavatko ongelman vain olla, kun ei sille kukaan kuitenkaan mitään tee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu törkeyden määritelmästä: jos käytetään astaloa, on teko heti törkeä, muuten ei vaikka meinaisi henki lähteä. Nainen tietysti käyttää astaloa useammin koska on fyysisesti miestä heikompi.

Hyvä esimerkki siitä, miten pitää katsoa sitä, mistä ne tilastot muodostuvat.

Puolison surmaamista on edelleen 9/10 naisia.

Vierailija
4/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo artikkeli on julkaistu vuonna 2010. Ovatkohan miehet sittemmin kollektiiisesti ottaneet itseään niskasta kiinni ja lähteneet hakemaan ja vaatimaan apua viranomaisilta ja muilta avunantajilta ja vaatineet toisiltaan huomiota ja ymmärtämystä vai antavatko ongelman vain olla, kun ei sille kukaan kuitenkaan mitään tee?

"Miksi feministit ei tee tälle mitään!!!1"

Vierailija
5/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu törkeyden määritelmästä: jos käytetään astaloa, on teko heti törkeä, muuten ei vaikka meinaisi henki lähteä. Nainen tietysti käyttää astaloa useammin koska on fyysisesti miestä heikompi.

Laittaisitko lähteen tälle tilastolle.

Vierailija
6/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Miehet tekevät 90% vaarallisista töistä ja urotöistä, mutta ovat vähemmän väkivaltaisia kuin naiset. Naisten suurin ylpeydenaihe historiallisesti on ollut se, että naiset eivät tee sitä tai tätä pahaa asiaa yhtä usein kuin miehet. Nyt sekin ollaan viemässä pois naisilta.

-Mies 29v + 1v-

Mitäs urotöitä sinä olet viime aikoina tehnyt?

Vierailija
7/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…

Sekä miehet että naiset voivat syyllistyä väkivaltaisiin tekoihin ja harjoittaa henkistä väkivaltaa. Poliisin tietoon tulleessa parisuhdeväkivallassa suurin osa tekijöistä on miehiä.Vuonna 2005 parisuhdeväkivallan uhreja oli runsaat 2400. Naisia heistä oli noin 90 prosenttia, miehiä 10 prosenttia.

Vierailija
8/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on se joka myös yleensä aloittaa riidan fyysisellä tasolla, eli tönäisee. läpsäisee tms. 

Vierailija
9/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se toki olla näin, että yleensä nainen on se, joka kohtaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa parisuhteessa. Sitä on kumminkin hankala tilastoida kun moni mies jättää ilmoittamatta, jos on joutunut itse kokemaan samaa. Minulla on useampi miespuoleinen ystävä, jotka ovat kertoneet kokeneensa parisuhteessa väkivaltaa. 

Minun mielestä pitäisi avoimemmin puhua miesten kohtaamasta väkivallasta parisuhteessa. Ehkä siitä sitten uskallettaisiin ilmoittaakin herkemmin. 

Ja palstalla pyörineenä en tätä samaa linkkiä ole kyllä "joka päivä" täällä todellakaan nähnyt.

ap

Vierailija
10/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Miehet tekevät 90% vaarallisista töistä ja urotöistä, mutta ovat vähemmän väkivaltaisia kuin naiset. Naisten suurin ylpeydenaihe historiallisesti on ollut se, että naiset eivät tee sitä tai tätä pahaa asiaa yhtä usein kuin miehet. Nyt sekin ollaan viemässä pois naisilta.

-Mies 29v + 1v-

Sama kuin minä kysyisin mitäs törkeää perheväkivaltaa sinä olet viime aikoina tehnyt.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
11/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on se joka myös yleensä aloittaa riidan fyysisellä tasolla, eli tönäisee. läpsäisee tms. 

Niimpä, niimpä, naistem vika kun aina nalkuttavat ja provosoivat

/sarcasm

Vierailija
12/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin puolison surmaamista lähes kaikki ovat naisia. Toki perheväkivalta on aina väärin, ihan sama kehen se kohdistuu.

Vierailija
13/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Samalla logiikalla sinulta voisi kysyä, miksi hakkaat miestäsi.

Oletko oikeasti tyhmä vai etkö osaa edes lukea?

Vierailija
14/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Mikä on sinun suurin urotyösi ja ylpeydenaiheesi, hirviö? Syntyä mieheksi?

Vierailija
15/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Mikä on sinun suurin urotyösi ja ylpeydenaiheesi, hirviö? Syntyä mieheksi?

Alkaa olemaan palstamammojen miesviha ja tähän henkilöön käyminen aika kamalaa! Säälittävää, häpeän teidän puolestanne.

Vierailija
16/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa. Minut on yritetty tappaa kuristamalla ja tukehduttamalla, mutta silti tuomio oli pahoinpitely ja rangaistus annettiin ehdollisena. Miehelle, joka oli vieläpä tuomittu pahoinpitelystä aiemminkin (tämän sain tietää vasta oikeudenkäynnin yhteydessä). Törkeän pahoinpitelyn tai tapon yrityksen määritelmä ei täyttynyt, koska mies ei käyttänyt kättä pidempää. Silläkään ei ollut merkitystä, että lääkäri sanoi kuolemani olleen hyvin lähellä tuossa tilanteessa... Että se niistä tilastoista.

Vierailija
17/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuon saman/kaltaisen linkin nähnyt jokaisessa ketjussa jossa puhutaan; Kun mies kävi minuun kiinni. Tai sitten joku tulee heti kertomaan, että kyllä ne muehetkin saa kotona turpaansa, älkää unohtako sitä, vaikka tämä toteamus ei liity millään tavalla siihen kun Anne Vantaalta kysyy mitä nyt?

Tätä lausetta ja tilastoa voi jakaa esim. se "mies" joka töni minua rajusti, kerta toisensa jälkeen oveen, ja kuristi kun olin lähdössä pois tilanteesta kun haukkuminen alkoi. Tönin "miestä" pois kimpustani. Arvatkaa huviksenne kuka aloitti, minä tietysti, ja kumpi koki tässä tilanteessa väkivaltaa... Huoh. Että varmaan tämä "mies" täälläkin uhrina linkittelee tilastoja ja puhdistaa omaatuntoaan.

Vierailija
18/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Arvaapa, keneen viittaan sanomalla, että liki kolmikymppinen mies, joka houkuttelee varhasteinityttöjä öisin netissä puhumaan kanssaan seksistä, voisi pitää suunsa kiinni näissä väkivalta- ja ihmissuhdekeskusteluissa.

Vierailija
19/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tuon saman/kaltaisen linkin nähnyt jokaisessa ketjussa jossa puhutaan; Kun mies kävi minuun kiinni. Tai sitten joku tulee heti kertomaan, että kyllä ne muehetkin saa kotona turpaansa, älkää unohtako sitä, vaikka tämä toteamus ei liity millään tavalla siihen kun Anne Vantaalta kysyy mitä nyt?

Tätä lausetta ja tilastoa voi jakaa esim. se "mies" joka töni minua rajusti, kerta toisensa jälkeen oveen, ja kuristi kun olin lähdössä pois tilanteesta kun haukkuminen alkoi. Tönin "miestä" pois kimpustani. Arvatkaa huviksenne kuka aloitti, minä tietysti, ja kumpi koki tässä tilanteessa väkivaltaa... Huoh. Että varmaan tämä "mies" täälläkin uhrina linkittelee tilastoja ja puhdistaa omaatuntoaan.

Sinun mielestäsi siis on ihan mahdoton ajatus, että tilanne voisi olla toisin päin?

Vierailija
20/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli tässä yhtenä päivänä asiasta juttua. Poliisitilastojen mukaan perheväkivaltaan syyllistyvät kylläkin enimmäkseen miehet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän