Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin

Vierailija
15.12.2015 |

Olen itse miettinyt jo pidemmän aikaa miksi tästä asiasta ei puhuta paljoa. Nyt löytyi kuitenkin ihan tutkimustulos.

Mielipiteitä?

http://yle.fi/uutiset/torkea_perhevakivalta_kohdistuu_miehiin_naisia_us…

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu törkeyden määritelmästä: jos käytetään astaloa, on teko heti törkeä, muuten ei vaikka meinaisi henki lähteä. Nainen tietysti käyttää astaloa useammin koska on fyysisesti miestä heikompi.

Hyvä esimerkki siitä, miten pitää katsoa sitä, mistä ne tilastot muodostuvat.

Puolison surmaamista on edelleen 9/10 naisia.

"Lieventävä asianhaara: astalolla pahoinpiteleminen"

Vierailija
42/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu törkeyden määritelmästä: jos käytetään astaloa, on teko heti törkeä, muuten ei vaikka meinaisi henki lähteä. Nainen tietysti käyttää astaloa useammin koska on fyysisesti miestä heikompi.

Hyvä esimerkki siitä, miten pitää katsoa sitä, mistä ne tilastot muodostuvat.

Puolison surmaamista on edelleen 9/10 naisia.

Tämä pitää paikkansa. Minut on yritetty tappaa kuristamalla ja tukehduttamalla, mutta silti tuomio oli pahoinpitely ja rangaistus annettiin ehdollisena. Miehelle, joka oli vieläpä tuomittu pahoinpitelystä aiemminkin (tämän sain tietää vasta oikeudenkäynnin yhteydessä). Törkeän pahoinpitelyn tai tapon yrityksen määritelmä ei täyttynyt, koska mies ei käyttänyt kättä pidempää. Silläkään ei ollut merkitystä, että lääkäri sanoi kuolemani olleen hyvin lähellä tuossa tilanteessa... Että se niistä tilastoista.

Joo, yksi random-ihmisen kommentti anonyymilla ja naisvaltaisella palstalla vesittää koko tutkimuksen.

Sorry nyt vaan, mutta kuka tahansa voi käydä tarkistamassa törkeän pahoinpitelyn määritelmän netistä. Itse kuulin tästä määritelmästä asiaa tutkineelta poliisilta ja hän tuntui olevan puolestani pahoillaan, kun rikosnimikettä ei hengenvaarasta huolimatta voitu muuttaa törkeäksi pahoinpitelyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse miettinyt jo pidemmän aikaa miksi tästä asiasta ei puhuta paljoa. Nyt löytyi kuitenkin ihan tutkimustulos.

Mielipiteitä?

kun avasi linkin, paljastui että luvut olivat lähes tasoissa, naiset 111 ja miehet 116 kertaa. Ja nuohan ovat niin pienet luvut, että lähes kaikki väkivalta on jätetty ulkopuolelle. Siis tarkoitan, että väkivaltaa kodeissa tapahtuu tuhat ellei satatuhat kertaisesti tuohon nähden... lapsiakin muka vain 8 kappaletta pahoinpidellään...

Tuleekin epäilys, että tuo on juuri sitä, että mies on 20 vuotta hakannut ja sitten nainen kerran puolustautuu puukolla...

Vierailija
44/46 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Miehet tekevät 90% vaarallisista töistä ja urotöistä, mutta ovat vähemmän väkivaltaisia kuin naiset. Naisten suurin ylpeydenaihe historiallisesti on ollut se, että naiset eivät tee sitä tai tätä pahaa asiaa yhtä usein kuin miehet. Nyt sekin ollaan viemässä pois naisilta.

-Mies 29v + 1v-

Arvaapa, keneen viittaan sanomalla, että liki kolmikymppinen mies, joka houkuttelee varhasteinityttöjä öisin netissä puhumaan kanssaan seksistä, voisi pitää suunsa kiinni näissä väkivalta- ja ihmissuhdekeskusteluissa.

Ensinnäkin nuo asiat eivät liity mitenkään toisiinsa. Toiseksi en ole liki kolmekymppinen, vaan 30 täyttänyt ja en millään tavalla tunnista itseäni tuosta absurdista käytöskuvauksestasi, joka perustuu lähinnä sinun vahingoniloisiin kuvitelmiisi ja patologisen valehtelijan moraaliin.

-Mies 29v + 1v-

Olit vasta liki kolmikymppinen, kun tuota varhaisteininaisjuttua suolsit toiselle keskustelupalstalle nimimerkillä Mies1985. Postasit myös monen konekirjoitusarkin pituisia keskusteluja, joita olit käynyt reilusti alaikäisten tyttöjen kanssa, ja ihmettelit, miksi he joko yrittivät vaihtaa puheenaihetta tai häipyivät linjoilta. Ihmettelit myös sitä, miksi sinua ei pidetty vapaaehtoisena avustajana nuorisotiloissa kovin pitkään. Erityisen hyvin jäi mieleen se vuodatuksesi, jossa selitit yksityiskohtaisesti, kuinka 15-vuotias tyttö oli pyynnöistäsi huolimatta kieltäytynyt istumasta sinun polvellesi, ja selitit sitten pitkälti sitä, kuinka naisen sukupuolielimet ovat tunnottomat eikä sinun polvellesi istumisessa ollut mitään seksuaalista.

Minä en kuvittele enkä valehtele, mutta minulla on erittäin hyvä muisti ja inhoan todella syvästi aikuisia miehiä, jotka ahdistelevat jopa 12-vuotiaita tyttöjä netissä ja kyyläävät heidän muotojaan eläinkaupassa.

Kappas... busted!

Vierailija
45/46 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhritutkimuksissa erot ovat aika paljon pienemmät kuin poliisin tilastoissa, mikä kertonee siitä että lievemmissä tapauksissa ilmoituskynnys on miehillä aika paljon korkeampi. Se ei sinänsä ole ihme, kun kulttuuri on tosiaan sellainen, että riippumatta siitä kumpi poliisille pahoinpitelystä ilmoittaa, putkaan lähtee useimmiten mies ja vain hyvin harvoin nainen.

Mitä henkirikoksiin tulee, niin ei minusta ole kovinkaan yllättävää että fyysisesti voimakkaampi saa sen toisen hengiltä useammin kuin heikompi. Toisaalta miehet onnistuvat myös itsemurhissa huomattavasti paremmalla prosentilla kuin naiset, vaikka yritysten määrä lienee aikalailla tasan.

Minusta naisjärjestöt menevät metsään tuossa naisen uhrin aseman korostamisessa siinä, että tuollaisesta ideologisista syistä vääristyneestä lähtökohdasta käsin sen väkivallan vähentäminen on hyvin vaikeaa. Kuitenkin todellisuus on sitä, että suuri osa perheväkivallasta on kahden päihdeongelmaisen välistä kähinöintiä jossa kumpikin käyttää niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa tasapuolisesti ihan kykyjensä mukaan.

Naiset tekevät ehdottomasti suurimman osan itsemurhayrityksistä, mutta miehet itsemurhista.

Miesten itsemurhat ovat vähentyneet vuodesta 1990 huomattavasti, mutta naisten ei. Toki miehiä kuolee yhä itsemurhissa monin kertaisesti, kolme neljästä itsemurhaan kuolleista on miehiä.

Vierailija
46/46 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä?

Uli vitun uli. Tästä asiasta on puhuttu paljoa jo todella kauan. Siitä on vähintään kymmenen vuotta kun itse kuulin asiasta ensi kertaa. Eli olet elänyt tynnyrissä, valehtelet tai vääristelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän