En ole tervetullut mieheni veljen häihin
Morsian on siis todella läheinen ystävä mieheni eksän kanssa ja hän on yksi morsiusneidoista. Tämä eksä ei siis minua halua nähdä, joten kutsu koski vain miestä ja lastamme.
Muuten tullaan kyllä tämän morsiammen kanssa oikein hyvin juttuun... En oikein tiedä, että miten tähän pitäisi suhtautua.
Kommentit (171)
Minulle on käynyt vähänn samalla tavalla kuin ap:lle.
Nyt jo ex-kihlattuni tosi hyvä ystävä alkoi seurustella ja tulin ihan hyvin juttuun tämän tyttöystävän kanssa, käytiin mm. matkoilla neljästään. Ei nyt bestiksiä oltu mutta ihan kivat välit. No, tämä pariskunta meni naimisiin ja yllättäen kutsuivat häihin ainoastaan kihlattuni. Olin tietysti vähän ihmeissäni mutta eipä siinä sitten mitään, olin pois häistä ja mies meni sinne yksin.
Myöhemmin näin vähän vahingossa valokuvia häistä, morsiamen paras ystävätär oli plaseerattu kihlattuni viereen, he olivat tyyliin ihan joka ikisessä kuvassa ja ryhmäkuvissa vierekkäin kuin pariskunta. En tiedä tapahtuiko heidän välillä jotain esim häiden jatkoilla mutta oli ihan selvää, mikä morsiamen suunnitelma oli.
Me erosimme myöhemmin, mies osottautuikin petturiksi.
Ap:n tapauksessa, jos mies on häissä yksin, ja heistähän kaikki tietävät että ovat yhdessä ja on lapsi, on miehelle kyllä todella kiusallista selittää koko ajan missä puoliso on. Onkohan hääpari ajatellut sitä lainkaan? Jokainen täti ja serkku tulee kysymään että missä ihmeessä Mirkku on, onko sairas vai miten ei päässyt juhliin. Kertoako totuus vai mitä?
Ja morsian varmaan kertoo kaikille miksi kutumaton ei tullut paikalle. Tuskin kertoo ainakaan, "ei kutsuttu, koska morsiusneito on veljen ex". Kyllä kansa ihmettelee miksei veljen puoliso ole paikalla.
Veli on aina veli, veljen puoliso on aina lapsen äiti, kaasot tulee ja menee.
Jos miehesi jostain ihme syystä päättää mennä häihin ilman sinua niin toivottavasti hän ei ole yhtä nössö kuin veljensä. Eli mies kertokoon kaikille totuuden miksi et ole häissä eikä valehtele mitään "sairauksia". Moni varmasti kysyy missä sinä olet...
Mutta tosiaan itse kyllä jättäisin sukuhäät väliin jos mieheni ei saisi kutsua...on sen verran törkeää.
Jos häihin on vielä useita kuukausia, miksi kutsu tuli jo nyt?
Kuka esitti sen kutsun lisäehdon, että vain mies on tervetullut, ei ap? Kenelle tämä lisäehto esitettiin, ap:lle vai miehelle? Kirjallisesti vai suusanallisesti?
Kuvio voi olla akkojen kieroiluakin. Tulevalle sulhaselle on voitu uskotella, että teidät on koko perhe kutsuttu. Sanansaattaja on juonessa morsiamien kanssa. Ei olisi ensimmäinen kerta, mitä näitä vastaan tulee. Sanansaattajaa pitää ampua.:)
Tuo morsian on kohta sun lasten serkkujen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se jo olla sitä. Useimmilla naimisiinmenijöillä on jo lapsia, yli puolet esikoista kun syntyy avoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska naimisiin mennään vain lasten tekemisen vuoksi? Eihän kukaan ole sanonut aikovatko nuo tehdä lapsia ylipäätään, eli onko sieltä serkkuja ollenkaan tulossa! Ärsyttävä yleistys; mennä naimisiin = alkaa tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies sitten on asiasta? Onko menossa häihin ilman sinua ap?
Tämä itseänikin kiinnostaa. Onko hän menossa, yksin vai lapsenne kanssa?
Mitä mieltä appivanhempasi ovat ajatuksesta, ettei miniä saa tulla häihin?
Entä eikö morsiuspari ajattele, että sinun poissaoloasi ehkä ihmetellään ja kysellään missä olet. Sanotaanko sitten, että "no kun Mirkku ei halunnut, että Tiina tulee" vai mitä ihmettä?Minun mieheni selittäisi asian jäätävästi juuri noin sitä ihmetteleville. Ja mitäpä sitä salailemaan, kai totta saa puhua?
No ei kovin jäätävästi, kun itse tuli ilman puolisoaan paikalle. Minusta on supernoloa myös miehellesi ylipäätään olla siellä ja selitellä, ettei oma PUOLISO saanut tulla jonkun helkutin vuosien takaisin exän kiukuttelun vuoksi ja näyttää kaikille olevansa edelleen tuon exän määräysvallan alla.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi jostain ihme syystä päättää mennä häihin ilman sinua niin toivottavasti hän ei ole yhtä nössö kuin veljensä. Eli mies kertokoon kaikille totuuden miksi et ole häissä eikä valehtele mitään "sairauksia". Moni varmasti kysyy missä sinä olet...
Mutta tosiaan itse kyllä jättäisin sukuhäät väliin jos mieheni ei saisi kutsua...on sen verran törkeää.
Joo tästä mies on ollut ihan ehdoton, että jos hän jostain syystä päätyykin häihin ilman minua niin hän ei kyllä salaile sitä miksi mä en ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on jo.
Ei voi muuta sanoa että kuin tökeröä morsiusparilta... En menisi, eikä menisi mies eikä meidän yhteinen lapsikaan. Miten tämä ex voi katsoa teidän yhteistä lastakaan jos kerta vielä kuuden vuoden jälkeen haikailee miestäsi.
Joo sain joskus itte samanlaisen kutsun eli siis kutsu ei ollut avec - toinen vihittävistä ei tullut toimeen silloisen avovaimon kanssa. Ei siis mitään suurta draamaa ollut vaan pelkästään tämmönen perusvierastaminen. Ilmoitin kohteliaasti etten valitettavasti pääse paikalle kun mulla on avokin kanssa menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tästä mies on ollut ihan ehdoton, että jos hän jostain syystä päätyykin häihin ilman minua niin hän ei kyllä salaile sitä miksi mä en ole paikalla.
Ainoa asia, joka on vielä nolompaa kuin tollasen vammasen kutsun laittaminen vaan toiselle on mennä protestoimaan siitä häihin.
Jättäkää reilusti menemättä. Parasta mitä voitte tehdä on, että miehesi ilmoittaa sillä olevan sun kanssa etukäteen sovittua ajanvietettä ja ettei hän pääse sen takia paikalle.
Jos suhde.mieheesi alkoi hotenkin epäreilusti, niin ymmärrän hyvin hääjärjestelyt.
Mikset vaan sitten ole pois. Kehota miestä ja lasta menemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde.mieheesi alkoi hotenkin epäreilusti, niin ymmärrän hyvin hääjärjestelyt.
Mikset vaan sitten ole pois. Kehota miestä ja lasta menemään.
Jos ton antaa mennä läpi on homma sitten tota samaa joulut, synttärit ja juhannukset. Menee elämä "melko" hankalaksi.
PS
Oma periaatteeni on sellainen, että jokainen voi minun puolesta olla hyväksymättä jotain ydinperheeni jäsentä, mutta hintana on aina sitten se ettei ole tekemisissä minunkaan kanssa. Se taas on mun valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta todennäköisesti tuo on ollut huonoista vaihtoehdoista kuitenkin vähiten huonoin.
Ei todellakaan näin. Vakava etikettimoka jättää noin läheinen perheenjäsen kutsumatta ilman omaa syytään. Kyllä ihmisten on kyettävä tulemaan tuon verran toimeen julkisella paikalla. Eksän ei olisi missään nimessä pitänyt suostua morsiusneidoksi, jos hän ei pysty hääparin perhettä tapaamaan. Vastuu kutsutuista on kuitenkin tietysti hääparilla.
Kyllä meiltä jäisi vastaavassa tilanteessa koko perheeltä juhlat väliin, ellei hääpari korjaisi pikaisesti virhettä anteeksipyynnön kera.
Tottakai tuo on etikettimoka, mutta jos vaihtoehdot on
- jätetään morsiamen läheinen ystävä kutsumatta
- jätetään sulhasen veli kutsumatta
- jätetään sulhasen veljen uusi vaimo (jota aloittajan kertoman mukaan voisi pitää avioliiton rikkojana)
niin noista vähiten huono on tuo viimeinen.
Keneltä tuli toive, että sinua ei kutsuttaisi?