En ole tervetullut mieheni veljen häihin
Morsian on siis todella läheinen ystävä mieheni eksän kanssa ja hän on yksi morsiusneidoista. Tämä eksä ei siis minua halua nähdä, joten kutsu koski vain miestä ja lastamme.
Muuten tullaan kyllä tämän morsiammen kanssa oikein hyvin juttuun... En oikein tiedä, että miten tähän pitäisi suhtautua.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä mies puun ja kuoren välissä. Joutuu valitsemaan veljen ja nykyisen perheen väliltä. Vaikea tilanne jos on läheiset välit veljeen.
Ei tässä miehen tarvitse mitään valita. Hääpari on jo valinnut hänen puolestaan. Olisi todella outoa mieheltä mennä häihin tässä tilanteessa.
Pitäähän miehen päättää meneekö kuitenkin veljensä häihin jokko yksin tai lapsen kanssa vai jättääkö menemättä jos kutsua ei muuteta koskemaan koko perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä mies puun ja kuoren välissä. Joutuu valitsemaan veljen ja nykyisen perheen väliltä. Vaikea tilanne jos on läheiset välit veljeen.
Ei tässä miehen tarvitse mitään valita. Hääpari on jo valinnut hänen puolestaan. Olisi todella outoa mieheltä mennä häihin tässä tilanteessa.
Pitäähän miehen päättää meneekö kuitenkin veljensä häihin *jokko yksin tai lapsen kanssa vai jättääkö menemättä jos kutsua ei muuteta koskemaan koko perhettä.
*joko
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse naimisissa?
En. Noin kuusi vuotta ollaan nyt oltu yhdessä, josta suurin osa avoliitossa.
No jo on veljeksilläkin välit jos tuommosesta ei voi sanoa, itse voisin kuvitella että soittasin vastaavassa tilanteessa välittömästi veljelleni ja kysyisin että mikä unohtu ? M31
Mitä mieltä mies sitten on asiasta? Onko menossa häihin ilman sinua ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitteko kirjallisen kutsun, jossa luki vain miehesi ja lastenne nimet? Junttia on kutsua vain toinen puoliso. Miehenäsi olisin yhteydessä veljeen ja ilmoittaisin, että joko tullaan koko perhe tai ei tulla ollenkaan.
Kutsu tuli miehen nimellä ja erikseen sitten esitettiin vielä toivomus, että mun ei tarvisi ilmestyä juhliin ollenkaan. Miehen veli on sen verran nössykkä, ettei uskalla pistää naiselleen vastaan. Mieheni, morsian ja tämä eksä ovat kyllä saaneet asiasta aikaiseksi kunnon tappelun enkä mielelläni siihen itse osallistu. Näillä näkymin taitaa kyllä käydä niin että jäädään koko perhe kotiin kun minuakaan ei kutsumattomana hirveästi innosta juhliin mennä.
Ap
Se on paras vaihtoehto. Minun mieheni jättäisi todennäköisesti menemättä samassa tilanteessa. Tuohan on ihan älytöntä. Mutta lohduttaudu sillä, että miehesi eksää näköjään kirvelee kovasti teidän suhteenne :)
Haikaileeko se eksä vielä miehes perään, vai mitä hemmettiä? :D
Viis etiketeistä mies tietenkin osallistuisi veljensä häihin lapsen kanssa. Ei tekis tiukkaa olla poissa, vaikka munahaukka iskiskin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menisi mies ja lapsi. Minä jäisin kotiin - eikä edes harmittaisi.
Miestäsi ei harmittaisi, että hänen uusi liittonsa mitätöidään lähisukulaisen toimesta? On teillä aika erikoinen perhe...
Vierailija kirjoitti:
Tämä itseänikin kiinnostaa. Onko hän menossa, yksin vai lapsenne kanssa?
Mitä mieltä appivanhempasi ovat ajatuksesta, ettei miniä saa tulla häihin?
Entä eikö morsiuspari ajattele, että sinun poissaoloasi ehkä ihmetellään ja kysellään missä olet. Sanotaanko sitten, että "no kun Mirkku ei halunnut, että Tiina tulee" vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
miehen exä ei halua ap.ta häihin, kun ajattelee, että siellä voisi vielä kerran yrittää iskeä exänsä ja saada hänet takaisin. Miehen veljen morsian on juonessa matkassa. Hänellehän sopisi, että kaverukset olisi veljesten kanssa naimisissa
Valitettavasti voisin jopa kuvitella, että asia on näin. Tavallaan ymmärrän tämän tämän naisen katkeruuden, mieheni ja hänen suhde loppui lopullisesti silloin kun minä tulin kuvioihin ja lisäksi tulin raskaaksi suhteen melko alkuvaiheessa kun taas tämä eksä on edelleen lapsihaaveista huolimatta lapseton. Nainen lähetteli pitkään miehelleni haikailevia viestejä eikä oikein sisäistänyt eroa. Luulisi kyllä, että hänkin alkaisi rauhoittua kun on nykyään uusi kumppanikin mutta ei näköjään.
Onneksi kuitenkin luotan täysin mieheeni, en uskoisi, että enää missään tilanteessa palaisi tuon luokse.
Kai tuo pari on ilmoittautunut Satuhäät-ohjelmaan? On nuo kuviot juuri samaa luokkaa kuin aikaisemmissa ohjelmissa. Ei puutu kuin humalainen morsian ja rietas appiukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitteko kirjallisen kutsun, jossa luki vain miehesi ja lastenne nimet? Junttia on kutsua vain toinen puoliso. Miehenäsi olisin yhteydessä veljeen ja ilmoittaisin, että joko tullaan koko perhe tai ei tulla ollenkaan.
Kutsu tuli miehen nimellä ja erikseen sitten esitettiin vielä toivomus, että mun ei tarvisi ilmestyä juhliin ollenkaan. Miehen veli on sen verran nössykkä, ettei uskalla pistää naiselleen vastaan. Mieheni, morsian ja tämä eksä ovat kyllä saaneet asiasta aikaiseksi kunnon tappelun enkä mielelläni siihen itse osallistu. Näillä näkymin taitaa kyllä käydä niin että jäädään koko perhe kotiin kun minuakaan ei kutsumattomana hirveästi innosta juhliin mennä.
Ap
Eli kutsun perusteella voisi päätellä, että koko perhekin olisi kutsuttu. Mutta erikseen esitetty toive sinun kutsumattomuudesta tyrmäsi tuon pelivaran. Lisäksi vielä kiistat päälle asiasta, huh. Jos miehesi ja lapsesi menisivät, tilanne huononisi entisestään asennoitumisesta teitä (sinua) kohtaan. Joten älkää valitko sitä vaihtoehtoa. Vastatkaa ajoissa kutsuun, että valitettavasti ette voi osallistua häihin osaperheenä, perheenä toivotamme teille onnellista tulevaisuutta tms. Ajoissa siksi, että saavat aikaa miettiä ratkaisuitaan, josko järki alkaisi kolkuttaa tai sitten ei. Ei ole teidän murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap itse naimisissa?
En. Noin kuusi vuotta ollaan nyt oltu yhdessä, josta suurin osa avoliitossa.
6 vuotta!!!! Mikä vika siinä miehesi exässä on, ei kukaan normaali ihminen voi kuuden vuoden jälkeen olla niin katkera, ettei kestä nähdä ystävänsä häissä entistä puolisoaan perheensä kanssa. Tai jäisi nyt ainakin pois koko häistä, jos on noin vaikeaa. Tämä menee vain entistä nolommaksi, eikä ap:n osalta vaan morsiamen ja kaverinsa.
Kaikista älyttömintä ettei miehesi veli ole lyönyt nyrkkiä pöytään, että sinutkin kutsutaan ja piste. Kaaso päättää vieraat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä eikö morsiuspari ajattele, että sinun poissaoloasi ehkä ihmetellään ja kysellään missä olet. Sanotaanko sitten, että "no kun Mirkku ei halunnut, että Tiina tulee" vai mitä ihmettä?
Näillä näkymin todennäköisesti hänkin jättää väliin, mutta kun häihin on vielä useampi kuukausi niin tiedä sitten mitä vielä keksivät.
Miehen äiti on kuollut ja isä sen verran etäinen perheestään, että saa nähdä ilmestyykö häihin ollenkaan. Kyseistä miestä en siis ole itsekään tavannut viimeisen kuuden vuoden ajan kuin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni selittäisi asian jäätävästi juuri noin sitä ihmetteleville. Ja mitäpä sitä salailemaan, kai totta saa puhua?
Vierailija kirjoitti:
Morsian on siis todella läheinen ystävä mieheni eksän kanssa ja hän on yksi morsiusneidoista. Tämä eksä ei siis minua halua nähdä, joten kutsu koski vain miestä ja lastamme.
Muuten tullaan kyllä tämän morsiammen kanssa oikein hyvin juttuun... En oikein tiedä, että miten tähän pitäisi suhtautua.
Mä henk koht pistäisin välit täysin poikki. Yksi kaveri teki mulle ton samantapasen. Kutsui kaikki muut meidän kaveripiiristämme häihinsä paitsi mua. Pari kk myöhemmin mä sattumalta kerroin koko kaveriporukalle miten se oli pettänyt puolisoonsa hiukka ennen häitään. Samalla ne kaksi tuli paikalle ja tietysti yksi porukasta kertoi niille mitä mä olin jsut sanonut. Sanoin sille sitten, että sejase kertoi ton mulle, ja kysyiin mikä sen nimi taas olikaan kun mä unohdin jo nimen? Se melko vaikeen näkösenä kielsi kaiken, johon mä tietysti totesin, että niinhän sä tapasit tän nykyseskin, eli petit sen kanssa exääsi! Jostain syystä ei ollut järin pitkäikänen liitto. Hupasinta tietysti on, että mua olisi vituttanut yli kaiken jos mut olisi kutsuttu niihin häihin. Se kaveri kun on pahimman luokan loisija enkä mä olisi halunnut missään nimessä ostaa sille mitään lahjaa tai edes mennä häihin.
Vierailija kirjoitti:
En näe tuossa ongelmaa. Veli on lähisukulainen, kiistan kohde on vain kaveri eikä sukua ollenkaan. Jos velipoika ei saa morsmaikkuaan kuriin, en olisi tekemisissä jatkossakaan.
Ap:n mies valitsee nyt kumpi on tärkempi veli vai oma puoliso.
Aika nössö veli on kyllä jos kehtaa olla kutsumatta oman veljensä puolison jos morsiusneito niin määrää!
Minä tai mieheni emme osallistuisi sukulaisten häihin jos toista ei olisi kutsuttu.
Omat kaverit tai työkavereiden häät olisi eri juttu.
Onpas noloa ja kiusallista!