Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naishitsareita haetaan - 3000 €/ kk palkka

Vierailija
15.12.2015 |

Miksi työ ei kelpaa?

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1450075232999.html

Toki joudut muuttamaan Vantaalta Taivalkoskelle mutta eihän se ole ongelma jos on työtön

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tuo hitsarin työ siis käytännössä on? En ole koskaan oikein ajatellutkaan sitä, mutta nyt alkoi ihan kunnolla kiinnostaa, koska tykkään käsillä tekemisestä ja sen verran äijä olen, ettei kuitenkaan mikään pitsinnypläys kiinnosta.

Tuo vaikuttaa ainakin lehtikuvan perusteella mielenkiintoiselta.

Sehän riippuu siitä missä on töissä. Ennen mieheni oli töissä firmassa jossa he hitsasivat järjettömän pituisia ahtaita putkia joita vietiin mm. Venäjälle ja putkissa siis oli tarkoitus siirtää maakaasua. Todella tärkeää työtä. Painavan koneen kanssa ahtaassa putkessa, on miehekästä hommaa.

Nykyään hitsaa roska-autoja kasaan. Raskasta samaa toistavaa työtä, todella fyysistä.

Vierailija
42/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työ ei kelpaa?

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1450075232999.html

Toki joudut muuttamaan Vantaalta Taivalkoskelle mutta eihän se ole ongelma jos on työtön

Mulle ei kelpaa tuo ihan vain siksi, että vasta eilen kuulin asiasta. Koulussa kyllä vähän opetettiin hitsausta, mutta siitä on 35 vuotta ja kaikki unohtunut. Pitäisi ehkä siis opetella hitsaamaan ensin, siihen olen kyllä valmis.

Sitä en tiedä kelpaanko sittenkään kun käsialani on surkea ja käsityönumerokin yleensä vain seiska. Mutta oikeasti olen kätevä näpräämään kaikkea huolellisesti, silloin kun on motivaatiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallimiesten palkka on ihan surkea! Kamalaa harhaanjohtamista sanoa että hitsareilla on hyvä palkka! Isäni on hitsari ja tekee töitä 07:00-17:00 ja saa käteen n. 1200e/kk

Minun isälläni oli aikoinaan hitsarina todella kova palkka, koska teki paljon urakoita. Ehkä asiat ovat muuttuneet?

Vierailija
44/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, no ei tarvitse peruhommia tehdessä mitään luokkia hitsata, jo teet säiliö, putki, kantavia rakenteita ymv niihin tarvitsee, mutta kappalehitsaukeen ei.

Nim: hitsannut jo 22vuotta. (nainen)

Vierailija
45/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tuo hitsarin työ siis käytännössä on? En ole koskaan oikein ajatellutkaan sitä, mutta nyt alkoi ihan kunnolla kiinnostaa, koska tykkään käsillä tekemisestä ja sen verran äijä olen, ettei kuitenkaan mikään pitsinnypläys kiinnosta.

Tuo vaikuttaa ainakin lehtikuvan perusteella mielenkiintoiselta.

Kannattaa erikoistua. Sen jälkeen saa suunnilleen itse määrätä palkkansa.

Vierailija
46/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joku onneton oikeasti usko että hitsari saa 3000 € kk. Tuo on ehkä mahdollista kerran elämässä jos tekee niin paljon ylitöitä kuin laki sallii ja on joku hyvä urakka. Todellisuudessa palkat ovat 10-13 € tunnissa. Lisäksi Suomessa on puolalaisia vuokramiehiä yllin kyllin. Ylitöitä ei edes enää yleensä makseta vaan korvataa tunti tunnista. Tuo artikkeli on porvarien propagandaa jolla syyllistetään kansaa.

Varokaa ABB! Tsekatkaa vähän viime vuosien historiaa.

Vierailija
47/70 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe ei näköjään mammoja kiinnosta ja yleensä työllistyminen.

Mutta annas olla,joku Hottis, tai salkkarit. Satoja vastauksia muutamassa päivässä!

Niin, onhan se toisaalta hitsaaminen ihan toista, kuin kynsien viilaaminen kunnanvirastossa.

Vierailija
48/70 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah oikeesti?

Oon noita hommia tehnyt -93 vuodesta ja ihan tällä hetkellä 3200€ nettona kk...

Vierailija
49/70 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hitsannut hiukan. Mitä vikaa hitsaamisessa on? Mielelläni hitsaisin työkseni.

Vierailija
50/70 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kiukuttelijat, oletteko itse valmiita heittäytymään työttömiksi, ja lähtemään vaimon kanssa jonnekin keskelle ei-mitään, jos vaimo tienaa sen 3000 e/kk ja perheen tulot putoavat? Vai jäättekö itse pääkaupunkseudulle lasten kanssa, ja vaimo yksin keskelle ei-mitään? Miten ajattelitte homman toimivan parhaiten? Kun sen työn perään ei kannata muuttaa, jos toinen pariskunnasta jää sen myötä työttömäksi, ja perheen tulot romahtavat.

No hei vaan itselles. Sulla näyttää olevan perusoletus, että mies on aina kovapalkkainen pomomies suurkaupungissa. Se mies on kuule todennäköisemmin ihan tavallinen duunari, joka yhä 25 vuoden työkokemuksenkin jälkeen tienaa paljon vähemmän kuussa kuin 3000 euroa bruttona. Tai pitkäaikaistyötön.

Vierailija
51/70 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lähteä hitsariksi. Mies on hitsari ja olen kyllä nähnyt, miten paskaista hommaa se on. Vaikka miten olisi suojia, aina joku kipinä lentää jostain ja iho on vesikelloilla.

Itse olen opettaja ja tienaan fyysisesti paljon helpommasta hommasta enemmän. Lomiahan ei paljon sen enempää ole kuin miehellä, jolla on pekkaset mukaan laskettuna vain pari päivää vähemmän lomia kuin minulla. Henkinen puoli työssä onkin minulla sitten ihan eri tasoa, samoin iltatöiden määrä. Silti en vaihtaisi.

Vierailija
52/70 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla topless?

Vierailija
53/70 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta luokkatinurin hommia tehnyt palkka noin 3000€ bruttona ilman ylitöitä.

Vierailija
54/70 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko siis käymään jossakin vai voiko tehdä etänä?

N27

Vierailija
55/70 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy autotalli tai paja ni sit onnistuu etänä kuvien mukaa.

Vierailija
56/70 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä nyt työttämät Maisterit, kirjastomaisterit ja muut. 

Alan vaihtoon ja pian. Elämähän on kouluttautumista. Ja hitsarin palkka on hyvä. Joidenkin mielestä liiankin hyvä, kun vertaa matalaan koulutustasoon.

Vai vedättääkö patriarkaatti taas maksamalla hitsarimiehille liian hyvää palkkaa?

Matalaan koulutustasoon?

Kokeile vetää asentokarvi puikolla 2mm seinämällä olevalle rst/hst putkelle.. :D

Onnea ja menestystä, eihän se taitoa tarvitse..

Et selvästikkään tajua alasta yhtään mitään ja harvassa on ne oikeat hitsaajat.

Vierailija
57/70 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

46854654 kirjoitti:

Minä en usko hetkeäkään, että hitsari saisi tuolla 3000e/kk. Artikkelissa luki, että lisineen päivineen, mutta paljonko lisiä? Hitsareista on pulaa, mutta kyseessä onkin halvat hitsarit. Halvalla vaan ei saa hyvää

Vierailija
58/70 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ryhtyä hitsaajaksi ihan hitsaamisen ilosta, kiitos vain. Minulla on yliopistotutkintoani vastaava vakituinen virka, jossa palkka on n. 3500e / kk.

Kiitos kauniista ajatuksesta kuitenkin.

Vierailija
59/70 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein 600 paikkaa? No niin, kyllähän ne kaikki Suomen työttömät nyt saavat työpaikan. 

Vierailija
60/70 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsialani on hirveä joten en voi hitsata.Kyllähän siihen oikeasti tarvitsee vähän luonnon lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi