Naishitsareita haetaan - 3000 €/ kk palkka
Miksi työ ei kelpaa?
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1450075232999.html
Toki joudut muuttamaan Vantaalta Taivalkoskelle mutta eihän se ole ongelma jos on työtön
Kommentit (70)
"Tämä työ mielletään likaiseksi ja raskaaksi." Ei sitten voinut kertoa, miten asia on oikeasti. Tottakai se mielletään sellaiseksi, jos se sellainen on. Jos olisi kumonnut tämän mielikuvan, niin voisin itsekin harkita alan vaihtoa. Mutta nyt jäi sellainen käsitys, että tuo mielikuva on ihan oikea, koska sitä ei korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan pitää nähdä itse vaivaa ja tehdä työpaikasta tasapuolisempi, tuollaiset konepajat eivät oikeen ole tasa-arvoiset. Pitäisi siivota perusteellisesti, pois kaikki ällöt tyttökalenterit ja suunnitella enemmän luonnonvaloa sinne. Ja taukotiloista viihtyisämmät. Sitten vasta voi huudella naishitsareiden perään.
Kerran joku amerikkalaisnainen luetteli tv:ssa mikä kaikki on seksuaalista ahdistelua,siellähän tuskin saattoi hengittää...
En lähde tuollaisiin persläpi paikkoihin keskelle Suomea metsikköön asumaan. Jos "suurten" kaupunkien (Hki, Tre, Tku) alueelta löytyy töitä, sitten toki.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä työ mielletään likaiseksi ja raskaaksi." Ei sitten voinut kertoa, miten asia on oikeasti. Tottakai se mielletään sellaiseksi, jos se sellainen on. Jos olisi kumonnut tämän mielikuvan, niin voisin itsekin harkita alan vaihtoa. Mutta nyt jäi sellainen käsitys, että tuo mielikuva on ihan oikea, koska sitä ei korjattu.
Kierrän työssäni teollisuusfirmoja läpi. Tehtaat ovat nykyään valoisia, siistejä ja lämpimiä. Ei mitään pimeitä paskaisia loukkoja. Tissikalentereita ei enää näe jos kyseessä autotallia isompi firma. Tehtaissa kiertää niin paljon vieraita ja asiakkaita että annetaan mahdollisimman hyvä ja ammattimainen kuva. Mielikuva on siis väärä ja peräisin jostain 80-luvulta. Nykypäivä on ihan eri.
t: nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa hitsata kunnolla. Kaasulla joo, mutta en tigillä, puikolla tai migillä.
:D joo, eikä kannata opetella. Mielummin märisee epätasa-arvosta ja loisii toisten rahoilla.
Missä opettelet? Noita erikoishitsauslaitteita eli tig ja mig ei ole ihan joka kodissa.
Jos firmassa on pulaa hitsareista, niin uskoisin heidän ihan mielellään kouluttavan uusiin asioihin, jos tekijältä löytyy innokkuutta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa hitsata. Voisin kyllä mennä alan kursseille, mutta eipä näyttänyt olevan kurssitusta lähimaillakaan. En voi myöskään muuttaa Taivalkoskelle, koska mulla on perhe. Miehellä on täällä vakityö ja sellaisella alalla, että niitä töitä ei ihan joka paikassa ole ja taatusti ei ainakaan Taivalkoskella. Lasten kannaltakin olis vähän hankalaa, heillä kuitenkin koulut (2 vanhinta lukiossa jo), harrastukset ja kaverit täällä. Ja vielä pari estettä: huolehdin yli 80-v äidistäni, hän ei pärjää kotonaan ilman mun päivittäistä apua. Ja sokerina pohjalla: meillä on talo, josta vielä kiitettävästi velkaa. Ei kyllä asuta lähelläkään Vantaata.
Juuri tämän takia Suomessa on niin paljon työttömiä. Luuletko, että virolaisten rakennustyöntekijöiden perheet muuttuvat työntekijän töiden perässä Suomeen? Luuletko, että korkeasti koulutetun myyntiedustajan perhe lentelee ympäri maailmaa myyntijampan työn perässä? Luuletko, että porilaisen kansanedustajan perhe muuttaa edustajan perässä Helsinkiin?
Ei. Perhe voi olla yhdellä paikkakunnalla ja työ toisella. Silloin asut viikot työpaikkakunnalla ja viikonloput perheen kanssa kotipaikkakunnalla. Äidillesi järjestyy varmasti apua, jos hän ei oikeasti yksin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi ryhtyä hitsaajaksi ihan hitsaamisen ilosta, kiitos vain. Minulla on yliopistotutkintoani vastaava vakituinen virka, jossa palkka on n. 3500e / kk.
Kiitos kauniista ajatuksesta kuitenkin.
Jaa, minulla on hitsaajan ammattitutkinto IW. Kattilatöissä voimalaitoksilla reissuhommissa liksat 7000-8000 e/kk
Mulla keski-ansio 3k kk. T:Hitsari
Vierailija kirjoitti:
En osaa hitsata. Voisin kyllä mennä alan kursseille, mutta eipä näyttänyt olevan kurssitusta lähimaillakaan. En voi myöskään muuttaa Taivalkoskelle, koska mulla on perhe. Miehellä on täällä vakityö ja sellaisella alalla, että niitä töitä ei ihan joka paikassa ole ja taatusti ei ainakaan Taivalkoskella. Lasten kannaltakin olis vähän hankalaa, heillä kuitenkin koulut (2 vanhinta lukiossa jo), harrastukset ja kaverit täällä. Ja vielä pari estettä: huolehdin yli 80-v äidistäni, hän ei pärjää kotonaan ilman mun päivittäistä apua. Ja sokerina pohjalla: meillä on talo, josta vielä kiitettävästi velkaa. Ei kyllä asuta lähelläkään Vantaata.
Ja kuka päästäisi kissan ulos ja mummon narsissit voi kuolla ja kynsi katketa ja pääseekö siellä Jumalan selän takana kunnolla somettamaankaan ja valivali.
Suomella menee nyt ÄÄRIMMÄISEN LUJAA!!! vakuuttelevat iltapäivälehdet.
Bkt ei ole vieläkään edes samalla tasolla, kuin vuonna 2007 (kuten Kalle Isokallio totesi blogissaan), mutta Suomella menee nyt järkyttävän lujaa leikisti ja töitä piisaa kaikille.