Naishitsareita haetaan - 3000 €/ kk palkka
Miksi työ ei kelpaa?
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1450075232999.html
Toki joudut muuttamaan Vantaalta Taivalkoskelle mutta eihän se ole ongelma jos on työtön
Kommentit (70)
Taivalkoskelta pääsee nopeasti Ouluun ja sieltä lentäen Helsinkiin tunnissa.
Jos tuo tarjous olisi ollut 30 vuotta sitten, olisin kiljuen lähtenyt koulutukseen. Mutta ei siihen aikaan ollut puutetta hitsareista, kun joka kirkonkylässä oli levyseppähitsaaja- ja autonasentajalinjat. Ja tytöille emäntäkoulu.
Melko avuttomia hitsareita eräät, jos joutuvat alle 15 €/tunti tekemään työtä pitempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
... Ja tämä on ratkaisu asiaan... Miten?
Vierailija kirjoitti:
Hei kiukuttelijat, oletteko itse valmiita heittäytymään työttömiksi, ja lähtemään vaimon kanssa jonnekin keskelle ei-mitään, jos vaimo tienaa sen 3000 e/kk ja perheen tulot putoavat? Vai jäättekö itse pääkaupunkseudulle lasten kanssa, ja vaimo yksin keskelle ei-mitään? Miten ajattelitte homman toimivan parhaiten? Kun sen työn perään ei kannata muuttaa, jos toinen pariskunnasta jää sen myötä työttömäksi, ja perheen tulot romahtavat.
Lounais-Suomi on lähempänä ja telakat työllistävät+ alihankkijat.
Voit koittaa lähempääkin, jos olet luokkahitsari.
Luokkahitsaus ei onnistu joka hitsarilta, mutta jos onnistuu työllistyminen on luokkaa varmempaa kuin Maisterilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Ja tämä on ratkaisu asiaan... Miten?
Mihin asiaan?
5pv duunia, ehkä ma-to, ja lentäen viikon lopuksi kotiin.
Minä en usko hetkeäkään, että hitsari saisi tuolla 3000e/kk. Artikkelissa luki, että lisineen päivineen, mutta paljonko lisiä? Hitsareista on pulaa, mutta kyseessä onkin halvat hitsarit. Halvalla vaan ei saa hyvää
Jouduin 2008 jättämään alan koulutuksen kesken monista syistä, mutta yksi niistä oli se, että työpaikkaa ei todellakaan ollut tiedossa. Kun aloitin koulutuksen, oli alalla varmat työpaikat kaikille valmistuville. Sitä oikein hehkutettiin. No, talous mennä paukahti romahdukseen ja siltä pieneltä paikkakunnalta kaatui iso metallialan firma ja muutamassa muussa yt neuvottelut. Kyllä hatutti ja paljon, nyt vasta jotain valoa tunnelin päässä. Toki voisin harkita lähteä uudelleen kouluttautumaan levyseppähitsaajaksi:) Palkkani tuplaantuisi ja työajat inhimillisemmät. Ja alan tessi huomattavasti reilumpi, mikä tällä naisvaltaisella alalla on, millä nyt työskentelen, ilman arkipyhäkorvauksia, ilman mitään lisiä (paitsi su).
N-24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vedättääkö patriarkaatti taas maksamalla hitsarimiehille liian hyvää palkkaa?
Varmaan maksaa kun ei näytä ensinkään edes kelpaavan työ naisille. Ketju heti täynnä tekosyitä miksi kolme tonnia kuussa ei kiinnnosta! Voi vittu mitä touhua oikeasti, ihan turha märistä epätasa-arvosta kun ei teistä saatanan laiskurit löydy edes tippaa yritystä. Toivottavasti miehenne eivät kustanna pennikään TEIDÄN kuluista.
Kyllä mun mies kustantaa mun kuluja. Minäkin kustansin hänen kulujaan, kun hän opiskeli ja minä olin töissä, 4 vuoden ajan. Katos kun aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Itse jäin työttömäksi viime keväänä, nyt suunnittelen omaa yritystä, koska en jaksa enää olla työttömänä ja työllisyysnäkymät on niin heikot. Mies ei kyllä taatusti lähtisi Taivalkoskelle, eikä hänelle olis siellä töitäkään.
Ei nyt kannata muuttokuormaa pakata tuon uutisen perusteella. Keskimääräinen luokkahitsaajan palkkaa pyörii siinä 2500 euron kieppeillä ja 3000 euroa ei todellakaan ole normaali kuukausipalkka. Kyllä sen voit saada, jos tekee paljon viikonloppu- ja ylitöitä, mutta onko tuossa työssä sitten niitä oikeasti tarjolla? Kaikkea voi aina lupailla, mutta totuus voi olla toinen. Ja ihan hitsarin kanssa olen ollut naimisissa vuosikymmeniä, joten alan palkkataso on hyvin tuttua. Itseasiassa parjattuna lähihoitajana tienaan vuorotyössä jopa paremmin kuin pelkkää päivätyötä tekevä mieheni.
Kai tuo 3000 on alkupalkka ja ammattilainen saa sitten kokemuksen myötä enemmän? Pari hitsaria tunnen eikä ne noin vähän tienaa.
Etelä-Suomessa on lukuisia paikkoja vapaana.
Siis täällä lähelläkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa hitsata kunnolla. Kaasulla joo, mutta en tigillä, puikolla tai migillä.
:D joo, eikä kannata opetella. Mielummin märisee epätasa-arvosta ja loisii toisten rahoilla.
Tai on todennäköisesti hyvin palkatussa töissä ja ansaitsee itse elantonsa, toisin kuin sinä.
Työnantajan pitää nähdä itse vaivaa ja tehdä työpaikasta tasapuolisempi, tuollaiset konepajat eivät oikeen ole tasa-arvoiset. Pitäisi siivota perusteellisesti, pois kaikki ällöt tyttökalenterit ja suunnitella enemmän luonnonvaloa sinne. Ja taukotiloista viihtyisämmät. Sitten vasta voi huudella naishitsareiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai vedättääkö patriarkaatti taas maksamalla hitsarimiehille liian hyvää palkkaa?
Varmaan maksaa kun ei näytä ensinkään edes kelpaavan työ naisille. Ketju heti täynnä tekosyitä miksi kolme tonnia kuussa ei kiinnnosta! Voi vittu mitä touhua oikeasti, ihan turha märistä epätasa-arvosta kun ei teistä saatanan laiskurit löydy edes tippaa yritystä. Toivottavasti miehenne eivät kustanna pennikään TEIDÄN kuluista.
Koskas aiot itse mennä töihin?
Minä työskentelin nuorena tyttönä hitsarina ja olin vieläpä erittäin hyvä sellainen. Vaihdoin alaa, koska vanhat ja vähän nuoremmatkin äijät yrittivät kateellisina kampittaa joka asiassa. Eli kiitos ei.
Minkälaista tuo hitsarin työ siis käytännössä on? En ole koskaan oikein ajatellutkaan sitä, mutta nyt alkoi ihan kunnolla kiinnostaa, koska tykkään käsillä tekemisestä ja sen verran äijä olen, ettei kuitenkaan mikään pitsinnypläys kiinnosta.
Tuo vaikuttaa ainakin lehtikuvan perusteella mielenkiintoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa hitsata kunnolla. Kaasulla joo, mutta en tigillä, puikolla tai migillä.
:D joo, eikä kannata opetella. Mielummin märisee epätasa-arvosta ja loisii toisten rahoilla.
Missä opettelet? Noita erikoishitsauslaitteita eli tig ja mig ei ole ihan joka kodissa.
No siellä paljon parjatussa WT-amisjunttikoulussa. Esimerkiksi täällä:
Sori, laitoin vahingossa alapeukun ,vaikka sen piti olla yläpeukku...korjaus,siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä opettelet? Noita erikoishitsauslaitteita eli tig ja mig ei ole ihan joka kodissa.
No siellä paljon parjatussa WT-amisjunttikoulussa. Esimerkiksi täällä:
Sori, laitoin vahingossa alapeukun ,vaikka sen piti olla yläpeukku...korjaus,siis.
Eriytyneeseen työelämään vähän uudistuksia. Naiset nyt hitsauskoulutukseen.
Pääsette hyville hankkeille!
Metallimiesten palkka on ihan surkea! Kamalaa harhaanjohtamista sanoa että hitsareilla on hyvä palkka! Isäni on hitsari ja tekee töitä 07:00-17:00 ja saa käteen n. 1200e/kk
Hei kiukuttelijat, oletteko itse valmiita heittäytymään työttömiksi, ja lähtemään vaimon kanssa jonnekin keskelle ei-mitään, jos vaimo tienaa sen 3000 e/kk ja perheen tulot putoavat? Vai jäättekö itse pääkaupunkseudulle lasten kanssa, ja vaimo yksin keskelle ei-mitään? Miten ajattelitte homman toimivan parhaiten? Kun sen työn perään ei kannata muuttaa, jos toinen pariskunnasta jää sen myötä työttömäksi, ja perheen tulot romahtavat.